افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

برای تعویض موتور النترا نسخه N، 10000 دلار ECU النترا را دستکاری نکنید

  • کد خبر : 386029
برای تعویض موتور النترا نسخه N، 10000 دلار ECU النترا را دستکاری نکنید

امید محمدی; بازار: هیوندای النترا را می توان به عنوان یکی از سدان های اسپرت اقتصادی معرفی کرد، این خودرو در نسخه خود چندان محصولی فول آپشن نیست و به فناوری های جدید مجهز شده است. پیش از این، گروه موتور هیوندای فراخوانی برای تعویض اگزوز محصول النترا صادر کرده بود. البته مشکلات مکانیکی این […]

امید محمدی; بازار: هیوندای النترا را می توان به عنوان یکی از سدان های اسپرت اقتصادی معرفی کرد، این خودرو در نسخه خود چندان محصولی فول آپشن نیست و به فناوری های جدید مجهز شده است. پیش از این، گروه موتور هیوندای فراخوانی برای تعویض اگزوز محصول النترا صادر کرده بود. البته مشکلات مکانیکی این خودرو به اگزوز ختم نمی شود و مشکلات کیفی آن بسیار پیچیده تر از وضعیت فعلی است. مالک خودروی النترا در بازار آمریکا به تازگی با مشکل جدیدی مواجه شده است که ظاهرا هیوندای حاضر به قبول آن بر اساس گارانتی خودرو نیست.

بر اساس گزارش رسانه های غربی، صاحب این خودرو در حال رانندگی 46 هزار کیلومتری بوده که ناگهان خودرو متوقف می شود. مالک این خودرو مدعی است پس از دو سال استفاده از النترا، این مشکل فنی در شرایطی رخ داده که هیوندای قصد ندارد با شرایط گارانتی خدمات ارائه دهد.

نماینده گروه خودروسازی هیوندای در آمریکا بیان می کند که ECU این خودرو تغییر و بهبود یافته است، بنابراین عملکرد موتور در شرایط استرس مکانیکی و بحرانی بوده است. بنابراین النترا که در بالا ذکر شد شامل گارانتی نمی شود.

نماینده هیوندای در مورد مشکل فنی این النترا اعلام کرده است; تغییر ECU باعث خرابی سیستم تایمینگ سوپاپ ها شده و این مشکل در هنگام کار با دور موتور بالا باعث آسیب جدی به پیستون ها، سرسیلندر و سوپاپ ها شده است.

هیوندای در خصوص کالیبراسیون موتور و گیربکس الانترا اعلام کرده است که این سازنده کره ای تمام تلاش خود را برای تعویض دنده در دورهای پایین انجام داده تا ایمنی در سرعت های بالا را افزایش دهد. بنابراین با تغییر نرم افزار واحد کنترل الکترونیکی، دور موتور خودرو از حد استاندارد فراتر رفته و باعث این خرابی ها می شود. بررسی های هیوندای نشان داده است که نرم افزار موجود در این خودرو با آنچه در خطوط تولید النترا تعریف شده بود مطابقت ندارد. بنابراین تعمیرات این خودرو شامل گارانتی نمی شود، بنابراین مالک خودرو النترا باید 10 هزار دلار برای خرید موتور جدید برای تعمیر هزینه کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.