افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

برای اولین بار یک مقام عالی رتبه دولتی محکوم شد!

  • کد خبر : 394488
برای اولین بار یک مقام عالی رتبه دولتی محکوم شد!

به گزارش مانیبان، در بند 1059 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران، برای اولین بار پس از تصویب «قانون تسهیل صدور پروانه کسب» (مصوب 1400)، یکی از مقامات ارشد دولتی به جرم ایجاد محکوم شد. یک انحصار در صدور مجوزها در اولین حکم دادگاه با امضای یوسف الماسی؛ قاضی شعبه 1059 دادگاه کیفری […]


به گزارش مانیبان، در بند 1059 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران، برای اولین بار پس از تصویب «قانون تسهیل صدور پروانه کسب» (مصوب 1400)، یکی از مقامات ارشد دولتی به جرم ایجاد محکوم شد. یک انحصار در صدور مجوزها

در اولین حکم دادگاه با امضای یوسف الماسی؛ قاضی شعبه 1059 دادگاه کیفری استان تهران، متخصص جرایم ارتکابی کارکنان دولت گفت:

«در خصوص اتهام آقای – باسواد، بدون سابقه محکومیت کیفری مؤثر، با صدور قرار تأمین کیفری آزاد شده، مبنی بر تخلف از مجازات مقرر در تبصره 4 ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی مصوب 1398 مربوط به اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1377 و اصلاحات و الحاقات آن موضوع شکایت آقای مهندس و شکایت شاکی و مستندات مستند گزارش مذکور، غیر صدور مجوز به شاکی، دفاع غیرموجه متهم در جلسه رسیدگی و سایر ادله و ادله موجود، با توجه به اینکه متهم اعتراض یا دفاع مؤثری ارائه نکرده است، جرم وی روشن و مسلم است و بر اساس به تبصره ماده 18 و مواد 1، 2، 18، 19 و 144 قانون مجازات اسلامی مصوب 1391 و اصلاحات و الحاقات آن و تبصره 4 ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی مصوب 1398 مربوط به ماده 44. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1358 و اصلاحات و الحاقات آن. حکم صادر می شود و اعلام می شود که او به دو ماه حبس محکوم خواهد شد. به موجب تبصره ماده 37 و بند ب ماده مذکور و تصویب نامه هیئت وزیران مصوب 1398 برابر ماده 28 قانون فوق الذکر، مجازات حبس تعیین شده به جزای نقدی به مبلغ 000/240 ریال خواهد بود تخفیف داده خواهد شد.

این خبر می افزاید؛ بر اساس تبصره 4 ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی ماده 44 مصوب 1398 کلیه مراجع صدور پروانه موظفند ظرف مدت یک سال پس از این قانون درخواست خود را ثبت و کلیه مجوزها را به صورت الکترونیکی (نه کاغذی) صادر کنند. بر اساس اولویت تعیین شده توسط دبیرخانه هیأت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار با توجه به مشخصات مندرج در شناسنامه مصوب و از طریق درگاه ملی صدور مجوز کشور لازم الاجرا می شود.

صدور مجوز و ارائه خدمات خارج از موارد ثبت شده در این درگاه توسط مراجع صدور پروانه برای متقاضیان پس از مدت مذکور ممنوع بوده و شورای رقابت طبق گزارش دبیرخانه هیأت مذکور یا ذینفع موظف است. نسبت به موضوع شکایت کرده و طبق مقررات تصمیم گیری نماید.

پس از راه اندازی درگاه مذکور، تغییرات در شرایط صدور یا تمدید پروانه کسب، در صورتی که جهت تسهیل در صدور و تمدید پروانه ها باشد، بلافاصله با دستور هیئت در درگاه مذکور اعمال خواهد شد و در صورتی که تغییر شامل افزایش مراحل یا مدارک مورد نیاز و به هر نحو مشکل ساز است. صدور یا تمدید، شرایط جدید باید شش ماه قبل از اجرا در این پورتال اعلام شود، مراجع صادرکننده پروانه کسب حتی با متقاضی موافقت نامه مجوز ندارند. شرایط یا مدارک یا هزینه های بالاتر از آنچه در درگاه مربوطه ذکر شده و متقاضی را ملزم به اخذ پروانه کسب نماید، تخلف از حکم این تبصره مشمول مجازات ماده ۶۰۰ قانون مجازات اسلامی است. تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده مصوب 2/3/1375.

منبع: تسنیم


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.