افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

برای اولین بار اثر هنری ربات انسان نما به حراج گذاشته می شود!

  • کد خبر : 411815
برای اولین بار اثر هنری ربات انسان نما به حراج گذاشته می شود!

خانه حراج ساتبی (Sotheby’s) که یکی از بزرگترین حراج های هنر، جواهرات و اشیاء کلکسیونی در جهان است، تا چند روز دیگر برای اولین بار اثر هنری ساخته شده توسط یک ربات انسان نما را به فروش می رساند. این اثر با عنوان “AI God” توسط ربات هنرمند “آی دا” ساخته شده است و پرتره […]

خانه حراج ساتبی (Sotheby’s) که یکی از بزرگترین حراج های هنر، جواهرات و اشیاء کلکسیونی در جهان است، تا چند روز دیگر برای اولین بار اثر هنری ساخته شده توسط یک ربات انسان نما را به فروش می رساند. این اثر با عنوان “AI God” توسط ربات هنرمند “آی دا” ساخته شده است و پرتره ای از آلن تورینگ، ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر و پدر محاسبات مدرن است. تورینگ همچنین یکی از پیشگامان اولین مفاهیم هوش مصنوعی است که اکنون شاخه ای مستقل از علم به حساب می آید.

ابعاد این نقاشی 64 در 90.5 اینچ (تقریباً 162 در 230 سانتی متر) است و به صورت ترکیبی انجام شده است و توسط ربات i-da با علامت A نوشته شده است. ساتبیز قیمت فروش آن را بین 120000 تا 180000 دلار تخمین زده است. حراج این اثر از 31 اکتبر (10 آبان) آغاز می شود و این تابلو به عنوان نقطه عطفی در تعامل تکنولوژی و هنر شناخته می شود.

i-da اولین ربات انسان نمای این هنرمند

ربات Ai-Da که توسط فروشنده هنری و گالرییست بریتانیایی آیدان ملر طراحی و ساخته شده است، از دوربین های تعبیه شده در چشم، الگوریتم های هوش مصنوعی و بازوی رباتیک خود برای طراحی و نقاشی استفاده می کند. ملر در مصاحبه ای گفته است آنچه این اثر را از دیگر آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی متمایز می کند، تجلی فیزیکی و حضور ملموس یک ربات واقعی در خلق اثر است. این اولین بار است که اثری از یک ربات انسان نما در حراجی شرکت می کند.

هنری که ظهور هوش مصنوعی را به تصویر می کشد

ملر تاکید می کند که این حراج بازتابی از نقش رو به رشد هوش مصنوعی در جامعه امروزی است. او می گوید:

نوآوری های زیادی در حال انجام است و به زودی ربات های زیادی وارد عرصه های مختلف شده و وظایف زیادی را بر عهده خواهند گرفت. هنر یکی از ابزارهایی است که به ما کمک می کند تا در مورد تغییرات عظیمی که فناوری در جامعه ایجاد کرده است صحبت کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: سود حاصل از فروش این برد در پروژه i-DA سرمایه گذاری مجدد خواهد شد، زیرا نگهداری و به روز رسانی ربات هزینه بر است.

اثر هنری یک ربات انسان نما.
آثار هنری آی دا به حراج گذاشته می شود.

مایکل بوهانا، مدیر هنر دیجیتال در ساتبیز نیز گفت:

پرتره آی دا در کنار آثار برجسته ای قرار گرفته است که هر کدام به نوعی محدودیت های خلاقیت هنری در قرن بیست و یکم را به چالش می کشند و تجربه جدیدی از هنر را به ما ارائه می دهند.

به گفته وی، این حراج فرصتی برای ارزیابی و بحث در مورد سیر تحول هنر در عصر هوش مصنوعی است.

ارزش هنر هوش مصنوعی چالشی جدید در بازار هنر

ارزیابی و قیمت گذاری آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی یک چالش جدید و پیچیده برای بازار هنر است. حتی در بازاری که به طور سنتی از شفافیت و ثبات کمی برخوردار بوده است، ارزش گذاری این نوع آثار دشوارتر از تعیین قیمت آثار هنرمندان انسانی است. این چالش‌ها تا حدودی منعکس‌کننده دیدگاه‌های جدید و متفاوت درباره خلاقیت و هنر در عصر دیجیتال است و احتمالاً در آینده شاهد حضور هنرمندان انسان و روبات در کنار هم در این بازار خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.