افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

برای افزایش مشارکت از قانون عبور نمی‌کنیم

  • کد خبر : 91536
برای افزایش مشارکت از قانون عبور نمی‌کنیم

کد خبر: 9472 ۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۰۴:۱۵:۴۹ عضو حقوقدان و قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان گفت: اینکه گفته می‌شود شورای نگهبان باید از قانون عبور کند تا شاهد افزایش مشارکت در انتخابات باشیم حرف صحیحی نیست. اجرای دقیق قانون و ارائه تصویر درست از آن، اعتماد ایجاد می‌کند و مشارکت را افزایش می‌دهد. بیان فردا | بسیاری از […]




کد خبر:
9472






عضو حقوقدان و قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان گفت: اینکه گفته می‌شود شورای نگهبان باید از قانون عبور کند تا شاهد افزایش مشارکت در انتخابات باشیم حرف صحیحی نیست. اجرای دقیق قانون و ارائه تصویر درست از آن، اعتماد ایجاد می‌کند و مشارکت را افزایش می‌دهد.

بیان فردا | بسیاری از فعالان سیاسی تلاش دارند تا با مصاحبه‌ها اظهارات انتخاباتی باعث نرمش شورای نگهبان شوند ولی در برابر این اصرارها «سیامک ره‌پیک»، عضو حقوقدان و قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان گفت: «اینکه گفته می‌شود شورای نگهبان باید از قانون عبور کند تا شاهد افزایش مشارکت در انتخابات باشیم حرف صحیحی نیست. اجرای دقیق قانون و ارائه تصویر درست از آن، اعتماد ایجاد می‌کند و مشارکت را افزایش می‌دهد. البته در تولید و توسعه اعتماد و مشارکت، دولت نقش بسیار مهمی دارد. گشایش‌های اقتصادی و خبرهای خوب حقیقی و امیدآفرین در این رابطه نقش دارد. آنچه در بحث افزایش مشارکت مستقیماً به ما ارتباط دارد این است که به دنبال افزایش اعتماد عمومی نسبت به شورای نگهبان و انتخابات باشیم. همه مراحل و فرآیندهای انتخابات و امر نظارت باید همچون گذشته با سلامت برگزار شود و این موضوع نیز مورد تصویرسازی قرار گیرد.

همه باید بدانند که نهاد ناظر، سلامت انتخابات را تضمین کرده است. نظارت موثر با هدف تضمین سلامت انتخابات صورت می‌گیرد. سلامت انتخابات لوازمی دارد که آن لوازم باید رعایت و اجرا شود. نسبت به وقوع تخلفات نیز باید حساس و در صورت وقوع با دقت رسیدگی شود. این موضوع به تولید اعتماد و افزایش مشارکت خواهد انجامید. در این راستا باید از افراط و تفریط جلوگیری کرد و خردمندانه با قانون مواجهه داشت. باید رویه مشترک در امر نظارت و اجرای قانون وجود داشته باشد. سوالات و ابهامات ناظرین باید برطرف شود و هیات‌ها نسبت به اجرای قانون جدید آگاه و مطلع باشند.

ما به فردی توصیه نمی‌کنیم که در انتخابات شرکت کند یا نکند اما از حضور افراد و گروه‌هایی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، استقبال می‌کنیم. ما در این میدان بزرگِ تولید اقتدار سهم داریم و سهم‌مان نیز بسیار مهم است. باتوجه به قانون جدید، تغییراتی در برگزاری انتخابات به وجود آمده که از جمله آن بحث پیش ثبت‌نام است. این مرحله آثار و فواید مثبتی به همراه داشته است.»

 

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=91536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.