افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
4

برای اخذ ویزای کانادا چه مدارکی لازم است؟

  • کد خبر : 21046
برای اخذ ویزای کانادا چه مدارکی لازم است؟
آیا شما هم به دنبال دریافت ویزای کانادا هستید؟ حتما می دانید که در حال حاضر راه های بسیار زیادی برای دریافت ویزای کانادا طراحی شده است. هر کدام از این راه ها و روش ها، یک سری مزایا و معایب خاص را نیز در خود جای داده اند.

ویزا کشور کانادا، ابزاری خاص به حساب می آید که می تواند اجازه ورود و اقامت کوتاه مدت و دائمی را به افراد اعطا نماید. برخی از مدل های ویزا برای بازه های زمانی طولانی مدت صادر شده و برخی هم به صورت موقت در اختیار متقاضیان قرار می گیرند. به خاطر داشته باشید که دنبال کردن روند دریافت ویزا مخصوص کشور کانادا، همیشه کار راحتی نیست. از همین رو، اگر شما هم به دنبال ورود به این کشور هستید، لزوما باید مدارک مورد نیاز را مد نظر خود قرار دهید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. امروز ما قصد داریم تا مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه شوید.

ویزای تحصیلی کانادا

برای دریافت ویزای کانادا در ابتدا شما باید نوع ویزا را مشخص کنید. ویزای تحصیلی کانادا را می توان به عنوان یکی از متداول ترین مدل های ویزا در نظر گرفت. این ویزا فقط در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. البته که متقاضیان برای اینکه بتوانند به درستی و بدون هیچ مشکل خاصی این ویزا را دریافت نمایند، همواره باید یک سری شرایط و مدارک خاص را در اختیار داشته باشند. هر کدام از این شرایط به نحوی خاص روند مهاجرت را تحت تاثیر خود قرار می دهند. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، همیشه ثابت نیست. بر اساس مقطع تحصیلی و رشته ای که شما در آن تحصیل می کنید، مدارک مورد نیاز تغییر پیدا می کنند. پس بهتر است که لیست مدارک مورد نیاز را بر اساس مقطع مد نظرتان مورد بررسی قرار دهید. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا را مشاهده نمایید.

  • اسکن پاسپورت با اعتبار حداقل 12 ماهه
  • اسکن ریز نمرات دیپلم همراه با کپی فارسی آنها
  • اسکن کارنامه زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • فرم های مورد نیاز و اپلیکیشن های رسمی
  • مدارک هویتی همچون پاسپورت و شناسنامه
  • مدارک مربوط به تمکن مالی
  • انگیزه نامه مربوط به رشته
  • رزومه حرفه ای و تحصیلی

در صورتی که شما هم به دنبال مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید، بهتر است که در اولین مرحله مدارک و شرایط خود را توسط یک کارشناس مجرب مورد بررسی قرار دهید. استفاده از خدمات وکلای مهاجرتی به شما اجازه می دهد تا به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی نسبت به دریافت بیشترین بازدهی ممکن اقدام نمایید. پس، برای دنبال کردن این روند بهتر است که خدمات وکلای مهاجرتی حرفه ای را به کار گیرید.

ویزای کار کانادا

برای دریافت ویزای کار کانادا، شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که این ویزا زیر شاخه ها و دسته بندی های گسترده ای دارد. هر کدام از این دسته بندی ها و زیر شاخه ها، یک سری مزایا و معایب خاص را نیز در خود جای داده اند. به صورت کلی، برای دریافت ویزای کار کانادا شما باید به شرایط خود نگاهی بیندازید. کانادا یکی از کشور های در حال توسعه به حساب آمده و وضعیتش روز به روز بهتر می شود. در حال حاضر فرصت های شغلی گسترده ای در این کشور قرار رفته اند.

اکسپرس انتری، دریافت جاب آفر و سرمایه گذاری از جمله متداول ترین روش های موجود برای مهاجرت کاری به کانادا به حساب می آیند. البته که ویزای کار کانادا هم بر اساس روشی که شما آن را مورد استفاده قرار می دهید تغییر پیدا خواهد کرد. بهتر است که روش های مناسب شرایط خودتان را بررسی کنید. مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزای کانادا را می توان در زیر شاخه های متنوعی تقسیم کرد.

بررسی مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری کانادا

مدارک تحصیلی، مدارک شغلی، رزومه، مدارک مربوط به تمکن مالی و مدارک مربوط به دانش زبان انگلیسی از جمله مهم ترین مواردی به حساب می آیند که متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا باید به آنها توجه داشته باشند. البته که همه این مدارک اهمیت زیادی داشته و به همراه نداشتن حتی یک مورد از آنها می تواند درخواست دریافت ویزای شما را رد کند.

ویزای توریستی کانادا

در نهایت، آخرین مورد از محبوب ترین انواع ویزای کانادا مربوط به ویزای توریستی می باشد. برای دریافت ویزای توریستی کانادا شما نیازی به مدارک تمکن مالی، رزومه یا حتی مدارک مربوط به وضعیت سلامتی نخواهید داشت. چرا که ویزای توریستی به صورت موقت صادر شده و به افراد اجازه می دهد تا به راحتی بازدهی مطلوبی را دریافت نمایند. اصل گذرنامه متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار، عکس جدید سه در چهار با زمینه سفید، ترجمه شناسنامه، فرم های تکمیل شده برای ثبت درخواست و دعوتنامه از جمله مهم ترین موارد هستند که شما باید به آنها توجه داشته باشید.

مدارک ویزای توریستی کانادا

البته که برای دریافت ویزای توریستی کانادا، به همراه داشتن دعوتنامه الزامی نیست. در صورتی که شما دعوتنامه ندارید، می توانید رزرو هتل را در اختیار سفارت قرار دهید. به خاطر داشته باشید که برای هر کدام از اعضای خانواده شما باید فرم های جداگانه پر کنید. یعنی اگر شما به صورت گروهی و خانوادگی در حال سفر تفریحی به کانادا هستید، باید به صورت جداگانه فرم ها را پر کنید و آنها را در اختیار سفارت قرار دهید. افراد زیر 18 سالی که بدون والدین سفر می کنند، باید رضایت نامه محضری والدین را نیز در اختیار داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.