افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

بدون اعتبار مستقل، تحویل محصول به دولت در خطر است

  • کد خبر : 402944
بدون اعتبار مستقل، تحویل محصول به دولت در خطر است

به گزارش بازار، عطاالله هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران کشور درباره مطالبات معوق گندمکاران گفت: 20 درصد از مطالبات باقیمانده گندمکاران هنوز پرداخت نشده است. طبق آخرین صحبت ها، قول داده شده تا این هفته موضوع حل شود. و افزود: این مبلغ 44 هزار میلیارد تومب است که امیدواریم هر چه زودتر پرداخت شود. […]

به گزارش بازار، عطاالله هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران کشور درباره مطالبات معوق گندمکاران گفت: 20 درصد از مطالبات باقیمانده گندمکاران هنوز پرداخت نشده است. طبق آخرین صحبت ها، قول داده شده تا این هفته موضوع حل شود.

و افزود: این مبلغ 44 هزار میلیارد تومب است که امیدواریم هر چه زودتر پرداخت شود.

رئیس بنیاد ملی تولیدکنندگان گندم کشور ادامه داد: هر ساله تامین مالی این محصول استراتژیک در کشور با چالش هایی همراه است. این موضوع مربوط به امسال نیست، موضوع سالهای قبل است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد بنیاد ملی تولیدکنندگان گندم به شورای اسلامی و دولت این بود که ردیف اعتباری جداگانه برای خرید تضمینی گندم تعریف شود. نبايد پول كار كردن گندم از سوبسيد سوخت باشد كه در مدت 12 ماه اعطا مي شود. در حالی که زمان تحویل گندم از 5 و 16 فروردین هر سال آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد. علاوه بر این، این پول نباید از طریق سازمان های هدفمند یارانه ها پرداخت شود.

وی تاکید کرد: سال آینده دولت باید در بودجه یک بند مستقل برای خرید تضمینی گندم تعریف کند در غیر این صورت تولیدکنندگان گندم محصول خود را تحویل دولت نخواهند داد.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود در سال آینده میزان خرید تضمینی گندم 12 میلیون تن یعنی 250 همات باشد که هر کیلوگرم 20 هزار و 500 تومبا است.

هاشمی با بیان اینکه نمایندگان خانه ملت با این طرح موافق هستند، ادامه داد: نظر دولت این است که ظاهرا وزیر امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه با این طرح موافق هستند. در صورت عدم اجرای این طرح، کشاورزان گندم خود را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند که از طریق واسطه‌ها انجام می‌شود یا محصول به عنوان علوفه دام مصرف می‌شود. علاوه بر این، هیچ منع قانونی برای صادرات وجود ندارد.

وی درباره پرداخت مطالبات کلزاکاران نیز گفت: مقدار کمی باقی مانده و در این راستا اعلام شده که معوقات پرداخت می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.