افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

بدون آتش بس نمی توان از آینده غزه صحبت کرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 153963
بدون آتش بس نمی توان از آینده غزه صحبت کرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، اعضای کمیته عربی اسلامی مسئولیت دارند.فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اسلو با یونس فروشگاه گهرانخست وزیر نروژ و وزرای خارجه کشورهای شمال اروپا (نروژ، دانمارک، سوئد، فنلاند، ایسلند) و بنلوکس (بلژیک، لوکزامبورگ و هلند) در مورد جنگ غزه و آینده نوار غزه دیدار […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، اعضای کمیته عربی اسلامی مسئولیت دارند.فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اسلو با یونس فروشگاه گهرانخست وزیر نروژ و وزرای خارجه کشورهای شمال اروپا (نروژ، دانمارک، سوئد، فنلاند، ایسلند) و بنلوکس (بلژیک، لوکزامبورگ و هلند) در مورد جنگ غزه و آینده نوار غزه دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست که به ابتکار مشترک نروژ و عربستان سعودی برگزار شد، مقامات شرکت کننده بر لزوم توقف جنگ، آزادی گروگان ها و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه تاکید کردند.

در این دیدار محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، ایمن صفدیریاض مالکی، وزیر امور خارجه اردن، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، هاکان فیدانوزیر خارجه ترکیه و همچنین حسین ابراهیم طاهادبیرکل سازمان همکاری اسلامی حضور داشت.

دولت عربستان سعودی در بیانیه ای نوشت که در این نشست درباره رویدادهای نوار غزه بحث و تبادل نظر شد و اعضای کمیته عربی-اسلامی موضع مشترک خود را در رد خشونت علیه فلسطینیان در نوار غزه بیان کردند. آنها همچنین بر ضرورت آتش بس فوری و کامل و حفاظت از غیرنظامیان تاکید کردند. بر اساس این بیانیه، این کشورها خواستار رسیدن فوری کمک های بشردوستانه به نوار غزه و مقابله با خشونت های اسرائیل در نوار غزه و کرانه باختری شدند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه خاورمیانه و کشورهای شمال و غرب اروپا در پایتخت نروژ بر توقف فوری آتش و «یافتن راه حل» تاکید کرد. از چرخه خشونت وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد که بدون برقراری آتش بس نمی توان درباره آینده غزه صحبت کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته اعتراف کرد که نیروهای اسرائیلی ضربات سخت و دردناکی در نوار غزه خورده اند.

دانیال هاگری وی تصریح کرد که ما در غزه هزینه بسیار زیادی می پردازیم، اما اهداف ما یعنی نابودی حماس و بازگشت اسرا مشخص شده است و ما چاره ای نداریم.

هاگری و افزود: از ابتدای جنگ گفتیم که ماموریت طولانی و سختی در پیش داریم.

وی گفت: متأسفانه برای رسیدن به اهدافمان باید هزینه های بسیار زیادی بپردازیم و کار آسانی نیست.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعتراف کرد که حماس همچنان از قدرت رزمی بالایی برخوردار است و حملات موشکی این جنبش متوقف نشده است.

دانیال هاگری وی تصریح کرد که حماس همچنان در شمال نوار غزه پایگاه دارد و نبرد در این منطقه تمام نشده است.

وی گفت که نابودی و فروپاشی حماس به زمان زیادی نیاز دارد و به تلاش زیادی نیاز دارد.

هاگری وی همچنین به سختی بازگرداندن اسرای اسرائیلی از طریق نظامی اذعان کرد و گفت: «بازگرداندن گروگان ها» از طریق نظامی چالشی بزرگ و ماموریتی بسیار دشوار است.

وی تاکید کرد که ما متعهد به بازگرداندن اسرا از طریق عملیات هایی هستیم که جان سربازانمان را به خطر می اندازد، اما بهتر است این کار از طریق دیپلماسی انجام شود.

هاگری وی تصریح کرد: در صورت شکست دیپلماسی به گزینه نظامی برای حذف حزب الله از مرزهای شمالی متوسل خواهیم شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.