افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

بدهی دولت آمریکا اقتصاد جهانی را تهدید می کند

  • کد خبر : 411919
بدهی دولت آمریکا اقتصاد جهانی را تهدید می کند

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری تاس، ایوان چبسکوف معاون وزیر دارایی روسیه در گفتگو با تاس هشدار داد بدهی دولت آمریکا یکی از مهم ترین خطراتی است که اقتصاد جهانی را تهدید می کند. وی که هم اکنون برای شرکت در نشست پاییزی هیات های حاکمه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی […]

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری تاس، ایوان چبسکوف معاون وزیر دارایی روسیه در گفتگو با تاس هشدار داد بدهی دولت آمریکا یکی از مهم ترین خطراتی است که اقتصاد جهانی را تهدید می کند.

وی که هم اکنون برای شرکت در نشست پاییزی هیات های حاکمه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن به سر می برد، گفت: امروز بحث بدهی عمومی آمریکا را مطرح کردیم که به صورت تصاعدی در حال رشد است.

این مقام روسی افزود: در اجلاس سران گروه 20 (اجلاس سران و نمایندگان وزارت دارایی و بانک های مرکزی در 24 اکتبر در واشنگتن) هیچ کشوری به جز روسیه سخنی در این باره نگفته است.

وی با بیان اینکه این بدهی در حال حاضر حدود 36 تریلیون دلار است و به صورت تصاعدی در حال رشد است، گفت: ماهانه تقریباً یک تریلیون (دلار) به این رقم اضافه می شود. این دیوانه است.

چبسکوف ادامه داد: هیچ کس در این مورد چیزی نمی گوید. صندوق بین المللی پول در این مورد با دقت نوشت. اما این یک مشکل کلیدی برای توسعه پایدار است! همکاران ترجیح می دهند در این مورد سکوت کنند.

معاون وزیر دارایی روسیه افزود: با توجه به تمام تصمیمات سیاسی که اخیراً در ایالات متحده دیده ایم، این احتمال وجود دارد که در مقطعی دارندگان این بدهی، به ویژه … دارندگان خارجی این بدهی، در شرایطی قرار بگیرند. نه چندان خوب.”

وی در پایان گفت: وقتی به این روند نگاه می کنید این مشکل ترسناک است… صحبت از یکی از مهم ترین ریسک ها برای اقتصاد جهانی است و این موضوع مطرح نیست.

بر اساس این گزارش، در تاریخ 29 جولای، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که بدهی عمومی این کشور برای اولین بار در تاریخ از مرز 35 تریلیون دلار گذشت. بر اساس پیش بینی های دفتر بودجه کنگره، این بدهی تا سال 2034 از 50 تریلیون دلار (122 درصد تولید ناخالص داخلی) فراتر خواهد رفت.

بر اساس برآوردهای این دفتر، متوسط ​​رشد تولید ناخالص داخلی سالانه بین سال های 2029 تا 2034، 1.8 درصد خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.