افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

بخشی از عدم تعادل قدرت به ارزهای دیجیتال باز می گردد

  • کد خبر : 374497
بخشی از عدم تعادل قدرت به ارزهای دیجیتال باز می گردد

اطلاع رسانی کند آیرین، کیومرث حیدری وی شامگاه سه شنبه در دومین بخش از همایش ملی نترازی صنعت برق و چشم انداز اقتصادی ایران افزود: توسعه ارزهای رمزپایه به عنوان یک اقتصاد زیرزمینی و همچنین مصرف برق در واحدهای برچسب دار و تولید کالا و خدمات. که الزاما در آمارهای رسمی درج نشده اند، بخشی […]

اطلاع رسانی کند آیرین، کیومرث حیدری وی شامگاه سه شنبه در دومین بخش از همایش ملی نترازی صنعت برق و چشم انداز اقتصادی ایران افزود: توسعه ارزهای رمزپایه به عنوان یک اقتصاد زیرزمینی و همچنین مصرف برق در واحدهای برچسب دار و تولید کالا و خدمات. که الزاما در آمارهای رسمی درج نشده اند، بخشی از مصرف کنندگان این انرژی هستند و نارضایتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 32 میلیون مشترک داخلی در کشور وجود دارد، ادامه داد: رشد تقاضا به دلیل رشد اقتصادی، فعالیت های زیرزمینی و تاثیر قیمت ها باعث شده هسته اولیه عدم تعادل برق شکل بگیرد.

عضو بدنه علمی پژوهشگاه نیرو و مشاور اصلی وزیر نیرو ادامه داد: در بخش داخلی و مشتریان خرد; همانند مخارج عمومی و بازرگانی، به دلیل تغییر اقلیم و گرمایش زمین، این ناهماهنگی افزایش یافته و از سوی دیگر، تداوم تخصیص شعبه جدید به نحوی ناسازگار با فضای جدید کسب و کار بر شدت آن افزوده است.

وی گفت: با توجه به روند گرمایش زمین، از سال 1388 تا 1390 کولر گازی به ارزش 200 میلیون دلار وارد کشور شد که نیاز به تولید 30 هزار مگاوات برق در کشور داشت. زیرا نصب هر کولر حدود 2 کیلووات برق مصرف می کند که انجام نشد.

حیدری گفت: وضعیت فعلی نظام قیمت گذاری برق آن را به سمت یک کالای عمومی (رایگان) سوق داده است که به زبان اقتصادی مرز تقاضا و نیاز را تا حد زیادی از بین برده یا تضعیف کرده است.

وی افزود: در بخش خانگی و خرد، تغییرات اقلیمی کشور را مجبور به تغییر مناطق تحت پوشش نرخ گرمسیری کرده و اکثر شهرهای کشور را به مناطق گرمسیری و نیازمند تجهیزات برودتی تبدیل کرده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه انرژی و مشاور عالی وزیر نیرو تاکید کرد: نارضایتی می تواند بسیار شدیدتر و مخرب تر از تجربه سال های اخیر باشد و برق می تواند مشکل شماره یک صنعت را تحمیل کند. بنابراین توصیه می‌شود نهادهای فکری در بخش صنعت حضور داشته باشند و استفاده از تسهیل‌کننده‌ها و تسریع ابزارهای حل بحران را شناسایی کنند.

مقداری انرژی باید برای زمان اختلاف ذخیره شود.

همچنین معاون استاندار اصفهان وی گفت: امسال که با افزایش سه درجه ای دمای هوا مواجه بودیم مصرف برق نیز افزایش یافت و این در حالی است که با توجه به ضریب مصرف برق 1800 مگاوات افزایش یافت.

محمود حکیت سرشت ادامه داد: با وجود چنین شرایطی باید سرفصل ها طراحی می شد و تصمیمات در اتاق انعکاس این اختلاف در فصل تابستان گذشته اتخاذ می شد.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: هر چه زمان می گذرد افزایش مصرف و کاهش تولید داریم. اما ما نباید این سوال را در تابستان درک کنیم. بلکه باید قبل از وقوع و در زمستان به فکر درمان آن باشید.

وی بیان کرد: البته مدیریت این تضاد به دستگاه حاکمیتی به عنوان سیاست گذار مربوط می شود و در استان صنعتی مانند اصفهان باید قبل از فرا رسیدن فصل گرما فکری به حال آن شود.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت سال پیک باید از منابع موجود حداکثر استفاده را کرد، گفت: نباید تمام محصولات یا 100 درصد انرژی را مصرف کنیم، بلکه باید بخشی از محصولات به ویژه انرژی را صرفه جویی کنیم. تا صنعت آسیبی نبیند و در مواقع ضروری باید مصرف شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.