افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
1

بحران سلامت در قزوین؛ فقط بیمارستان تامین اجتماعی برای جمعیت بیش از یک میلیون نفر + فیلم

  • کد خبر : 393465
بحران سلامت در قزوین؛ فقط بیمارستان تامین اجتماعی برای جمعیت بیش از یک میلیون نفر + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شهر قزوین با جمعیتی حدود یک میلیون و 300 هزار نفر تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی در مرکز شهر و یک بیمارستان دیگر در شهرستان تاکستان دارد. این شفاخانه ها با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و شهروندان زیادی از شهرها و شهرستان های اطراف برای خدمات رسانی به مرکز […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شهر قزوین با جمعیتی حدود یک میلیون و 300 هزار نفر تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی در مرکز شهر و یک بیمارستان دیگر در شهرستان تاکستان دارد. این شفاخانه ها با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و شهروندان زیادی از شهرها و شهرستان های اطراف برای خدمات رسانی به مرکز استان هجوم می آورند.

محمد اسدی مدیرعامل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در این باره می گوید: قزوین تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی دارد و از مشکلات عدیده ای رنج می برد که از جمله این مشکلات می توان به کمبود دارو، کمبود کادر درمانی و متخصص و همچنین بدهی های مالی که برداشته شده است اشاره کرد. امکان ادامه کار در این بیمارستان.

وی به شرایط بیمارستان تاکستان اشاره کرد و افزود: این بیمارستان نیز تنها یک دستگاه سی تی اسکن دارد و بیماران برای خدمات رسانی به مرکز استان مراجعه می کنند.

اسدی در ادامه به شهر مهرگان که در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد در قالب پروژه مسکن مهر ساخته شده و عموماً شهری کارگری و محروم است، اشاره کرد و گفت: این شهر حتی بیمارستان هم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش ها و جلساتی که با نمایندگان مجلس داشتیم، هنوز زمین 5 هزار متری که قرار بود سازمان مسکن و شهرسازی برای ساخت بیمارستان به تامین اجتماعی واگذار کند، واگذار نشده است.

اسدی افزود: این زمین ها باید 10 میلیارد تومان خریداری شود، گفت: اگر سازمان مسکن و شهرسازی به صورت رایگان آن را واگذار نمی کند باید اعتبار اختصاص دهیم و برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی برای این شهر خریداری کنیم.

وی همچنین بر لزوم وجود بیمارستان خصوصی در قزوین تاکید کرد و گفت: سه سال است که مدیران استان نتوانسته اند با مدیران بیمارستان های خصوصی به تفاهم برسند، این شهر حتی اگر هم باشد به بیمارستان دیگری نیاز دارد. خصوصی چرا تلاش های مدیران استانی به نتیجه نرسیده است؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.