افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

بحران بازنشستگی وجود دارد، اما می توان آن را حل کرد

  • کد خبر : 202172
بحران بازنشستگی وجود دارد، اما می توان آن را حل کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مراسم معرفی خدمات جدید و دستاوردهای ارزنده صندوق بازنشستگی کشوری صبح امروز (سه شنبه 24 بهمن ماه) با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی مدیر عامل. . صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از بازنشستگان و مدیران هلدینگ های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری در […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مراسم معرفی خدمات جدید و دستاوردهای ارزنده صندوق بازنشستگی کشوری صبح امروز (سه شنبه 24 بهمن ماه) با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی مدیر عامل. . صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از بازنشستگان و مدیران هلدینگ های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری در سالن اجتماعات کتابخانه ملی ایران دیدار کردند.

در ابتدای این مراسم مهدی مسکنی مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: صندوق بازنشستگی کشوری شرکتی است که مدیران آن در تلاش هستند تا خدمات رسانی به تعداد زیادی از شهروندان بازنشسته را افزایش دهند. بازنشستگانی که سال ها کار کرده اند به امید روزی که دوران بازنشستگی را داشته باشند.
مسکنی افزود: در پنج ماه گذشته در صندوق بازنشستگی کشور با دو سوال مواجه بودیم که آیا بحران بازنشستگی وجود دارد و آیا می توان با پشتکار و تلاش راه را هموار کرد؟ در چشم انداز اول به بحران صندوق های بازنشستگی اشاره دارد و در دیدگاه دوم مبتنی بر فداکاری، پدیده سالمندی را به عنوان یک فرصت می بینیم. امروز بعد از 5 ماه حضور در صندوق بازنشستگی معتقدم مشکل صندوق های بازنشستگی قابل حل است.
وی ادامه داد: گروه صنایع شیر ایران موفق شد و به وعده دولت در زمینه ارائه شیر رایگان به مدارس عمل کرد. همچنین گروه فولاد اکسین، شرکت ملی نفتکش، شرکت دام و طیور فارس، هلدینگ عمران، شرکت آسمان و شرکت هواپیمایی چابهار برای حل مشکلات کشور در مواقع حساس به دولت مراجعه کردند.

مسکنی تصریح کرد: زمانی که نیاز داشتیم نفتکش های ما برای تولید و تامین استراتژیک منابع کشور به داخل اقیانوس ها رفته و در زمین کار انجام دهند، شرکت ملی نفتکش این کار را انجام داد. از آنجایی که برای تامین جوجه های کشور در منطقه جنوب نیاز داشتیم نهاده های دامی را در جایی ذخیره کنیم و برای تکثیر مرغ مادر، شرکت دام و طیور فارس این کار را انجام داد.
وی افزود: جایی که نیاز داشتیم دستگاه های دولتی در نهضت ملی مسکن به کمک دولت بیایند. با توجه به اینکه ترافیک حمل و نقل هوایی کشور در ایام نوروز و اربعین با مشکل مواجه شده بود، شرکت های هواپیمایی آسمان و چابهار با تحمل ضرر و زیان ناشی از گرانی و عدم کاهش خدمات مجاهدین در میدان خدمت رسانی به مردم عزیز بودند.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری: امروز هزاران نمونه از این دست در صندوق بازنشستگی داریم که همکاران ما برای حل مشکلات کشور به دولت مراجعه کردند. بنابراین می توان کار کرد و بحران بازنشستگی را به فرصت تبدیل کرد. اما باید پذیرفت که این بحران درمان دارد.

مسکنی در ادامه سخنان خود به برخی فرصت های آینده صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: پرداخت مستمری بیش از 2 میلیون و 200 هزار مستمری بگیر و کارمند صندوق بازنشستگی کشوری و گردش نقدی 23 همتی که این امر برای صندوق بازنشستگی کشور ایجاد می کند. صندوق فرصتی برای آینده است، صندوق بازنشستگی است که می تواند از دیجیتالی شدن اقتصاد کشور بهره مند شود.

وی افزود: بررسی نرخ بیمه در صندوق بازنشستگی کشوری یکی از فرصت های آینده صندوق است. بیش از 339 هزار کارمند بازنشسته دولتی با کمتر از 15 سال سابقه کار داریم که صندوق آنها صندوق بازنشستگی کشوری نیست و اگر درآمد این بازنشستگان وارد صندوق بازنشستگی شود، سالانه تقریبا 30 همات به اعتبارات صندوق اضافه می شود. حقوق بازنشستگی. در سال کارشناسان فنی و بیمه ای ما سخت در تلاش هستند تا این اتفاق بیفتد.

مشکانی ادامه داد: امروز شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه بهره وری و افزایش سود شرکت های خود بوده ایم. به عنوان مثال، تاسیسات پتروشیمی جم پس از پنج سال اخیرا بازسازی شد و از هدر رفتن بسیاری از منابع و مواد معدنی این مجموعه جلوگیری شد. امروز مفتخریم که پروژه استایرن پس از 13 سال با همت جوانان و متخصصان توانمند بومی در اسفند 1402 افتتاح شد.

مسکنی در پایان سخنان خود هدف اصلی جلسه امروز را هم افزایی مدیران شرکت های تابعه و شناخت توانمندی های یکدیگر عنوان کرد. چون رایزنی و هم افزایی کافی بین دوستان شکل گرفت و حدود 47 قرارداد بین مدیران و همکاران ما منعقد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.