افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

با یک سلاح جدید هدف را با سرعت نور نابود کنید.

  • کد خبر : 183956
با یک سلاح جدید هدف را با سرعت نور نابود کنید.

به گزارش خبرآنلاین، توسعه سلاح های انرژی هدایت شده در سال های اخیر در سراسر جهان از جمله ایالات متحده افزایش یافته است. به گفته وزارت دفاع بریتانیا، لیزر DragonFire نوعی سلاح است که می تواند با سرعت نور روی اهداف خود قفل شود. این سلاح به قدری دقیق است که می تواند هدفی به […]

به گزارش خبرآنلاین، توسعه سلاح های انرژی هدایت شده در سال های اخیر در سراسر جهان از جمله ایالات متحده افزایش یافته است. به گفته وزارت دفاع بریتانیا، لیزر DragonFire نوعی سلاح است که می تواند با سرعت نور روی اهداف خود قفل شود. این سلاح به قدری دقیق است که می تواند هدفی به اندازه سکه با قطر حدود 2.3 سانتی متر را از فاصله بیش از یک کیلومتر شلیک کند. هزینه استفاده از آنها نیز بسیار کمتر از هزینه استفاده از سایر سلاح های سنتی دفاع هوایی است.

به گفته وزیر دفاع بریتانیا، این نوع تسلیحات پیشرفته با اتکای بسیار کمی به مهمات گران قیمت، پتانسیل ایجاد انقلابی در میدان جنگ را دارد و در عین حال خطر آسیب های جانبی را کاهش می دهد. DragonFire برای هر شلیک کمتر از 12.70 دلار هزینه دارد و این سلاح لیزری را به جایگزینی ارزان قیمت برای موشک های نظامی دوربرد تبدیل می کند. ارتش بریتانیا و نیروی دریایی سلطنتی نیز در حال بررسی استفاده از DragonFire به عنوان بخشی از تلاش‌های دفاع هوایی آینده خود هستند.

این لیزر حاصل تلاش مشترک آزمایشگاه فناوری دفاع علمی (DSTL) به همراه سایر شرکای صنعتی بریتانیا است. در سال 2022، بریتانیا اعلام کرد که این موشک اولین شلیک موفق با استاتیک بالا را انجام داده است. البته گفته می شود که این سامانه پیش از این توانایی خود را در ردیابی اهداف هوایی و دریایی با دقت بسیار بالا نشان داده بود. به گفته رئیس Dstl، این آزمایش‌ها گام بزرگی در درک تهدیدات ناشی از سلاح‌های انرژی هدایت‌شده است و نیروهای مسلح آن با چندین دهه دانش، مهارت و تجربه عملیاتی خود را برای آینده آماده می‌کنند.

با یک سلاح جدید هدف را با سرعت نور نابود کنید.

گفته می شود ارتش ایالات متحده چندین نمونه اولیه از این نوع تسلیحات را در دهه گذشته آزمایش کرده است که عمدتاً بر روی مأموریت های ضد پهپاد متمرکز شده اند. سلاح‌های انرژی هدایت‌شده مانند لیزر، قدرت آتش تقریباً نامحدود با قابلیت‌های اقتصادی دفاع هوایی را به ارتش ارائه می‌دهند. با این حال، طبق گفته GAO، این سلاح ها معمولاً برد کوتاه تری نسبت به سلاح ها و موشک های سنتی دارند و تحت تأثیر شرایط آب و هوایی مانند مه و طوفان قرار می گیرند.

البته این سازمان نسبت به اثرات درازمدت این نوع سلاح ها بر افراد ابراز نگرانی کرده است، زیرا زمانی که افراد در معرض این سلاح قرار می گیرند ممکن است به طور عمدی یا ناخواسته آسیب ببینند.

متن کامل این گزارش. اینجا خواندن.

بیشتر بخوانید:

آبنما: هفته خبری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=183956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.