افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

با کاهش تعمیر و نگهداری مخازن، ایمنی منطقه «ذخیره نفت شهران» را ارتقا دهید

  • کد خبر : 214160
با کاهش تعمیر و نگهداری مخازن، ایمنی منطقه «ذخیره نفت شهران» را ارتقا دهید

شهردار منطقه 5 تهران از ارتقای امنیت انبار نفت شهران با کاهش نگهداری مخازن ذخیره سازی در این انبار خبر داد. احسان شریفی در گفت وگو با ایسنا. وی در تشریح موضوع ارتقای امنیت مخزن نفت منطقه 5 گفت: در خصوص افزایش امنیت منطقه ذخیره سازی نفت در منطقه 5 باید به چند نکته توجه […]

شهردار منطقه 5 تهران از ارتقای امنیت انبار نفت شهران با کاهش نگهداری مخازن ذخیره سازی در این انبار خبر داد.

احسان شریفی در گفت وگو با ایسنا. وی در تشریح موضوع ارتقای امنیت مخزن نفت منطقه 5 گفت: در خصوص افزایش امنیت منطقه ذخیره سازی نفت در منطقه 5 باید به چند نکته توجه شود؛ به طوری که در منطقه 5 نیز باید به این موضوع توجه شود. اول اینکه در سال های اخیر مصوبه ای داشتیم که می گفت انبار نفت می تواند تا 10 درصد مخازن خود را پر کند که این یک تصمیم استراتژیک و مهم بود و می تواند کمک کند اگر اتفاقی بیفتد سوخت ذخیره شده در انبار آسیب نبیند. ، به طور جدی به حد نهایی رسیده است.

وی افزود: نکته دیگر اراده شهرداری تهران است که با همکاری وزارت نفت تصمیم به اجرای پروژه پل با بودجه وزارت نفت گرفت که طی آن مقرر شد جزئیات فنی پروژه خواهد بود شهرداری تهران آن را به وزارت نفت اعلام می کند و بر این اساس وزارت نفت باید بودجه مورد نیاز را پیش بینی کند.

شریفی ادامه داد: با اجرای این پروژه، پلی که از ضلع جنوب شرقی انبار نفت قرار دارد وارد خیابان سیمان بولیوار و از آنجا بلافاصله وارد جاده شهید باکری می شود و با ساخت این پل، لاس کنسرنز. از مردم محله شهران تسکین زیادی خواهد یافت. همچنین جلسه دیگری در سازمان مدیریت بحران داشتیم که در آن وزارت نفت قول رسیدگی و رعایت تمامی مقررات ایمنی در خصوص وضعیت فعلی انبارها و نفتکش ها را داد.

تانکرها در این منطقه با معیارهای ایمنی تعریف شده انجام می شوند.

شهردار منطقه 5 تهران تاکید کرد: به این ترتیب تردد نفتکش ها در این منطقه با قوانین ایمنی تعریف شده انجام می شود و پلیس نیز همراهی خوبی در زمینه کنترل نفتکش ها خواهد داشت.

شریفی ادامه داد: نکته دیگر همکاری مشترک پلیس و شهرداری است و در خصوص ارتقای امنیت محل ذخیره نفت، مسیری موقت در محدوده شهر پیش بینی شد و امیدواریم با احداث این مسیر، ما دیگر شاهد تردد تانکرهای نفتی در مسیر سنتی نیستیم و این مسیر که کمتر مسکونی است توسط نفتکش ها استفاده می شود.

وی افزود: وجود مجتمع ذخیره نفت در بافت مسکونی همواره می تواند با نگرانی همراه باشد. اما بخش مهمی از این نگرانی ها را می توان با کنترل های امنیتی و اصلاح مسیرهای تردد و با کاهش سطح نگهداری مخازن کاهش داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=214160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.