افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

با پیامک های نادرست خانه های خالی چه کنیم؟

  • کد خبر : 209480

برند تجاری – سیدهادی سبحانیان در غرفه ایسنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه کشور، اظهار کرد: با توجه به اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، مودیان با نرخ نسبتا خوبی به این سامانه می پیوندند و تکالیف خود را انجام می دهند. حضور 94 هزار شخص حقوقی در نظام مالیاتی. وی افزود: […]

برند تجاری – سیدهادی سبحانیان در غرفه ایسنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه کشور، اظهار کرد: با توجه به اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، مودیان با نرخ نسبتا خوبی به این سامانه می پیوندند و تکالیف خود را انجام می دهند.

حضور 94 هزار شخص حقوقی در نظام مالیاتی.

وی افزود: در ابتدای سال جاری نزدیک به 2000 مودیان و اشخاص حقوقی در سامانه مشارکت انجام تکالیف خود را انجام می دادند، در حالی که امروز بیش از 94 هزار مؤدی ظاهر شده و اکثر شرکت ها در حال صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه امسال شاهد رشدهای چندگانه در زمینه ارسال صورتحساب الکترونیکی نسبت به سال گذشته هستیم، گفت: در حال حاضر بیش از 15 میلیون صورتحساب الکترونیکی صادر می کنیم. در زمینه نصب زیرساخت سیستم مودیان و پایانه های فروشگاهی پیشرفت خوبی داریم.

سبحانیان تصریح کرد: همه باید توجه داشته باشند تحولی که می خواهد در نظام مالیاتی رخ دهد، اینکه نظام مالیاتی از یک نظام سنتی به یک سیستم هوشمند تبدیل شود، نیازمند زمان است و باید پیوسته به آن سمت برویم. قانونگذار این پیش بینی را انجام داده و برای اشخاص حقیقی روندی گام به گام طراحی کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال اشخاص حقیقی با فروش بیش از 18 میلیارد تومان ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی در نظام مالیاتی شدند، گفت: سال آینده این رقم به 14 میلیارد تومان کاهش می یابد. بنابراین قانونگذار برای توسعه نظام مودیان روندی تدریجی و گام به گام را در نظر گرفته است. باید همواره در بستر آموزشی و همراهی فعالان اقتصادی اقدامات تحول آفرین را دنبال کنیم.

مدیرعامل سازمان امور مالی درباره معافیت مالیاتی اقشار کم درآمد گفت: سیستم مالیاتی در حال هوشمند شدن است، به طوری که مالیات مردم به صورت سیستمی و داده محور تعیین می شود. بدون نیاز به مراجعه مؤدی به نظام مالیاتی یا اداره امور مالیاتی و رسیدگی به مالیات خود.

سبحانیان تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز نظام سازی این است که در سطح شرکت ها، اتحادیه ها و بازار به جای الزام به نگهداری اسناد و ارائه آن به سازمان امور مالیاتی، مالیات مقطوع برای این افراد وضع می کنیم. در صورت تایید، مالیات را از داخل منزل یا محل کار خود تعیین و پرداخت کنید.

وی بیان کرد: این موضوع برای امسال تا سقف فروش 6 میلیارد و 700 میلیون تومان قابل انجام بود. تلاش کردیم در رایزنی با مجلس در مورد قانون بودجه سال 1403 این رقم را به 18 میلیارد تومان برسانیم و به این ترتیب فعالان اقتصادی، افرادی که فروش آنها در سال جاری به 18 میلیارد تومان می رسد، می توانند از ظرفیت تبصره 2 استفاده کنند. ماده 100 که نیازی به ارائه اظهارنامه یا اسناد ندارد.

معافیت مالیاتی به 144 میلیون تومان افزایش یافت

مدیرعامل سازمان امور مالیاتی بیان کرد: سقف معافیت مالیاتی مشاغل و شرکت ها تقریبا 47 میلیون تومان در سال بود که این رقم را سه برابر کردیم و این رقم را برای سال آینده به 144 میلیون تومان رساندیم. بنابراین تمرکز سازمان امور مالیاتی اولاً حرکت از سیستم سنتی به سیستم هوشمند و ثانیاً تمرکز بر مودیان و فعالان کلان اقتصادی است.

سبحانیان درباره مالیات خانه های خالی گفت: اساسا سازمان امور مالی درباره تعداد خانه های خالی پیامکی ارسال نمی کند. در مورد خانه های خالی و خانه های مجلل از وزارت راه و شهرسازی اطلاعات می گیریم. ممکن است پیامکی بر اساس اطلاعات اشتباه وزارت راه و شهرسازی باشد. در آن صورت متقاضیان می توانند در فرآیند مالیاتی اعتراض کنند و مثلاً بگویند طبق این اسناد من صاحب این تعداد واحد نیستم.

وی اذعان داشت: یکی از چالش هایی که در زمینه مالیات خانه خالی با آن مواجه هستیم این است که اطلاعات ارسالی به مودی و سازمان امور مالیاتی دقیق نیست و ما را با چالش مواجه کرده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی درباره مالیات سلبریتی ها و اینفلوئنسرها گفت: امسال از افرادی که درآمد بالایی داشتند چه اینفلوئنسر و چه از تبلیغات کسب درآمد کردند مالیات گرفتیم و این روند در سال آینده ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=209480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.