به گزارش شبکه دانا؛ ناصر عتباتی رئیس دیوان عالی آذربایجان غربی اظهار داشت: یکی از شرکت های پیمانکاری با جعل اسناد و مدارک و گواهی فعالیت اقدام به کسب رتبه بالا کرده و قراردادهای متعددی با نهادها و ارگان های دولتی در سطح کشور منعقد کرده است. یک مورد در سال 1394 سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی عقد قرارداد در پروژه ارضی کرم آباد را آغاز کرده بود.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: این شرکت با سوء استفاده از توانمندی کارشناسان و ارائه مدارک خلاف واقع و اظهارات خلاف واقع، تبانی و تبانی با کارشناسان مختلف و پرداخت رشوه به آنها اقدام به عقد این قراردادها کرده بود.

عتباتی افزود: با ابلاغ دستگاه قضایی استان از این طرف، پرونده تعقیب کیفری برای همه عوامل دخیل اعم از پیمانکار، کارشناسان و مسئولان وقت تشکیل و با اقدامات قضایی اداره دادگستری استان و مساعدت رئیس قوه قضائیه و اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری از مفاسد 2000 میلیارد تومانی بیت المال جلوگیری شد و در خصوص پرونده جنایی پس از انجام تحقیقات لازم قبل از تحقیقات و دستگیری کلیه عوامل دخیل در موضوع، برای متهم قرار کیفرخواست صادر و پرونده در دست بررسی است.