افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

با وجود افزایش جمعیت فعال کشور، نرخ بیکاری کاهش یافت

  • کد خبر : 108379
با وجود افزایش جمعیت فعال کشور، نرخ بیکاری کاهش یافت

به گزارش بازار، سید احسن خاندوزی امروز در حاشیه مراسم تقدیر از اشتغال و خودکفایی بانک سپه و تقدیر از مدیران عامل بانک ها اظهار داشت: همکاران شبکه بانک های مادر از طرح های اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) حمایت می کنند. وی بیان کرد: نتیجه اشتغالزایی تولید و رشد اقتصاد است که […]

به گزارش بازار، سید احسن خاندوزی امروز در حاشیه مراسم تقدیر از اشتغال و خودکفایی بانک سپه و تقدیر از مدیران عامل بانک ها اظهار داشت: همکاران شبکه بانک های مادر از طرح های اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) حمایت می کنند.

وی بیان کرد: نتیجه اشتغالزایی تولید و رشد اقتصاد است که در کاهش نرخ بیکاری نمود پیدا می کند.

وزیر اقتصاد و دارایی نرخ بیکاری در بهار امسال را 8.2 درصد عنوان کرد و گفت: در فصل تابستان اگرچه جمعیت جویای کار افزایش یافت اما این نرخ مجددا کاهش یافت. در حالی که نرخ مشارکت در اقتصاد افزایش یافت.

خاندوزی بیان کرد: بر اساس تدابیر رئیس جمهور، دستگاه ها و نهادهای دولتی متولی اشتغال زایی مانند کمیته امداد و بنیاد برکت با کمک تسهیلات بانکی شبکه ای در تلاش برای ایجاد اشتغال هستند.

وی همچنین از تخصیص 100 درصدی بودجه عمرانی خبر داد و گفت: این امر بی سابقه بوده و دولت سیاست تسهیل کسب و کار و کاهش زمان ورود متقاضیان به بازار کسب و کار و همچنین سیاست رونق اقتصادی و اشتغال را دارد. سیاست محرک و تامین مالی

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین تصریح کرد: وام اشتغالزایی پرداختی از طریق کمیته امداد در رصد بعدی دقت 91 درصدی را نشان می دهد که به این معناست که این وام ها به اهداف خود رسیده و کسب و کار و اشتغالزایی کرده و بانک ها نیز دچار پولشویی شده اند. . نبوده اند

خاندوزی همچنین گفت: در سه سال گذشته اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد امام از 10 به 25 و از 25 به 35 هزار میلیارد تومب افزایش یافته است.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، تامین مالی موضوع تبصره 18 قانون بودجه و سهم کمیته امداد اشتغالزایی از 350 میلیارد تومان به یک میلیارد تومان افزایش یافته است و امیدواریم امسال کمک تبصره 18 کاهش یابد. کمیته تشکیل خواهد شد.

به گفته وی، کارجویان کمیته امداد از مستضعف ترین افراد جامعه هستند و باید نظارت شود که وام ها به هدف برسد.

وی درباره صندوق ضمانت کمیته امداد نیز گفت: این صندوق ضمانت وام متقاضیان است، 90 میلیارد تومان به صندوق واریز شده و بانک ها می توانند از آن استفاده کنند. اقدامات عدالتخواهانهبیمه عمر و سایر دارایی های وثیقه برای استفاده در اعطای وام به مشتریان.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص شکایت مسئولان کمیته امداد از شکایت سازمان بازرسی از بازپرداخت تدریجی وام های اشتغال زایی کمیته امداد گفت: در این زمینه در حال مذاکره با رئیس سازمان بازرسی هستیم تا کمک کنیم وام اشتغال بر اساس پیشرفت پروژه ها. به صورت مرحله ای پرداخت خواهد شد.

وی درباره بازپرداخت وام ازدواج نیز گفت: تلاش می کنیم برای تمام وام هایی که در شهریورماه پرونده آنها تکمیل شده است، تخصیص به زودی مشخص و ظرف یک هفته پرداخت شود.

وی در خصوص برگزاری مجمع بانک آینده گفت: در مرحله معرفی اعضای جدید هیات مدیره بانک آینده و پاسخ به رایزنی بانک مرکزی هستیم تا مجمع جدید به زودی برگزار شود.

او به سوالی در مورد سود پاسخ داد. اقدامات عدالتخواهانه و اینکه چگونه مذاکره می شود، گفت: منتظر جلسه بعدی شورای عالی بورس هستیم که این موضوع در هفته جاری مشخص و اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=108379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.