افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
4

با هدف افزایش 10 برابری تولید انرژی های تجدیدپذیر تا پایان دولت سیزدهم

  • کد خبر : 148032
با هدف افزایش 10 برابری تولید انرژی های تجدیدپذیر تا پایان دولت سیزدهم

به گزارش بازار، یزدان رضایی با اشاره به ارائه جدول خاموشی در ابتدای دولت سیزدهم گفت: در حال حاضر حدود 9 هزار مگاوات ظرفیت جدید در اختیار حوزه تولید قرار گرفته است. وی ادامه داد: اگرچه میانگین وزنی دمای کشور نسبت به سال قبل 2.5 درجه افزایش یافت، اما هر درجه افزایش دما به معنای […]

به گزارش بازار، یزدان رضایی با اشاره به ارائه جدول خاموشی در ابتدای دولت سیزدهم گفت: در حال حاضر حدود 9 هزار مگاوات ظرفیت جدید در اختیار حوزه تولید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اگرچه میانگین وزنی دمای کشور نسبت به سال قبل 2.5 درجه افزایش یافت، اما هر درجه افزایش دما به معنای افزایش مصرف 1800 مگاواتی خواهد بود. با همکاری مشترکین و طرح های تشویقی مانند «طرح تشویقی اوراق پس انداز» مصرف خانوارها در تابستان 1402 نسبت به تابستان 1400 که با خاموشی همراه بود بدون تحمیل خاموشی یک درصد کاهش یافت.

رضایی افزود: با اصلاحات فنی و اقدامات بهینه سازی در تابستان 1402 نسبت به تابستان 1400 مصرف روشنایی معابر 8 درصد کاهش یافت. این کاهش مصرف در حالی رخ داد که 1400 کشور در تابستان درگیر ویروس کرونا بودند و به دلیل ممنوعیت تردد در شب، نیازی به روشنایی معابر نبود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید و بهینه سازی در بخش داخلی و صرفه جویی در روشنایی عمومی منجر به افزایش انرژی تحویلی به بخش تولیدی شد. طی این اقدام، انرژی تحویلی به بخش صنعت 17 درصد افزایش یافت و برای اولین بار میزان انرژی تحویلی به بخش صنعتی از بخش داخلی بیشتر شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: میانگین انرژی تحویلی به بخش تولیدی یعنی کشاورزی و صنعت از مرز 51 درصد گذشت و در استان مرکزی به 81 درصد رسید که تنها یک رکورد محسوب می شود. . امیدواریم در آینده با همکاری مشترکین و اقدامات موثر پیش بینی شده و برنامه های موجود بتوانیم تابستان بهتری را به مردم نوید دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.