افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

با مهاجم جدید پرسپولیس لوکاس ژوائو هموطن رونالدو در گروه آنگولا آشنا شوید – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 357447
با مهاجم جدید پرسپولیس لوکاس ژوائو هموطن رونالدو در گروه آنگولا آشنا شوید – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

پرسپولیس بالاخره با مهاجم آنگولیایی برای تقویت خط حمله خود به توافق رسید. سرانجام پس از کش و قوس های فراوان یکشنبه شب “لوکاس جائو” مهاجم 31 ساله پرتغالی-آنگولایی با عقد قراردادی یک ساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست تا شاگرد خوان کارلوس گاریدو شود. ژوائو با 193 سانتی متر قد یکی از بلندقدترین بازیکنان […]

پرسپولیس بالاخره با مهاجم آنگولیایی برای تقویت خط حمله خود به توافق رسید.

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان یکشنبه شب “لوکاس جائو” مهاجم 31 ساله پرتغالی-آنگولایی با عقد قراردادی یک ساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست تا شاگرد خوان کارلوس گاریدو شود. ژوائو با 193 سانتی متر قد یکی از بلندقدترین بازیکنان لیگ برتر خواهد بود.

این مهاجم 31 ساله سابقه بازی در تیم ملی پرتغال، شفیلد یونایتد، بلکبرن و ردینگ انگلیس، شانگهای بندر چین و ام صلال قطر را در کارنامه دارد. این مهاجم 193 سانتی متری در فصل 2022-23 با بندر شانگهای قهرمان سوپر لیگ چین شد.

این بازیکن در مجموع 338 بازی انجام داد و موفق به ثبت 93 گل و 43 پاس گل شد. بهترین عملکرد این مهاجم مربوط به حضور او در تیم ردینگ است که در 116 بازی 42 گل به ثمر رساند. این مهاجم که بیشتر دوران بازی خود را به عنوان بازیکن در سه تیم انگلیسی گذرانده و در چمپیونشیپ انگلیس (دسته اول) بازی کرده است، علاوه بر گلزنی به آرسنال در جام اتحادیه، در جمع 5 گلزن برتر لیگ برتر نیز قرار گرفته است. انگلیسی. بخش در 2021. en

از لیگ ستارگان قطر تا لیگ برتر ایران

تیم پایتخت با ژائو به توافق رسید که این مهاجم باتجربه 31 ساله فصل گذشته در ام صلال قطر بازی کند. بررسی کارنامه ژوائو نشان می دهد که او 10 بازی در لیگ ستارگان قطر، 2 بازی در امیر کاپ و یک بازی در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا با ام صلال انجام داد که توانست 5 بار به عنوان گلزن در دوران حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان برود. رکورد هایلایت 13 بازی و 2 پاس گل.

شیرین ترین خاطرات ژائو از قهرمانی!

مهاجم جدید پرسپولیس که تجربه قهرمانی در مسابقات فوتبال باشگاهی چین را با تیم بندر شانگهای دارد، بیشتر دوران فوتبالی خود را در مسابقات قهرمانی انگلیس سپری کرده است. بنابراین او تجربه بازی در تیم های شفیلد ونزدی، بلکبرن و ردینگ را در کارنامه خود دارد و در 241 بازی در دسته دوم فوتبال باشگاهی انگلیس موفق به زدن 71 گل شد و 29 بار به عنوان یک گلزن درخشید تا عملکرد درخشانی داشته باشد. آمار قابل تحسین قرار داده است. جالب اینجاست که ژائو تجربه بازی در فوتبال باشگاهی پرتغال را نیز در کارنامه خود دارد که موفق شد 46 بار در لیگ دسته اول این کشور به میدان برود و در کارنامه این مهاجم باتجربه می توان 6 گل را مشاهده کرد.

مهاجم بلندقامت جدید پرسپولیس سال های ابتدایی فوتبال حرفه ای خود را در شفیلد ونزدی گذراند و بازی های زیادی را در دسته دوم فوتبال باشگاهی انگلیس انجام داد. در 5 نوامبر 1994، ژائو در یازده ابتدایی شفیلد یونایتد مقابل آرسنال حضور داشت و در روزی که تیمش آرسنال را 3-0 در جام اتحادیه شکست داد، به طرز شگفت انگیزی گل دوم تیمش را به ثمر رساند. . این یکی از ماندگارترین گل های مهاجم جدید پرسپولیس است. در آن مسابقه لوکاس ژائو با گل خود پتر چک، دروازه بان مشهور آن زمان آرسنال را شکست داد.

این مهاجم 192 سانتی متری در آن مسابقه با یک پرش از ارتفاع و ضربه سر محکم دروازه آرسنال را نشانه رفت و پتر چک با این ضربه نتوانست کاری کند که ژائو گل دوم شفیلد ونسدی را در آن مسابقه به ثمر برساند.

هموطن رونالدو، در بین آنگولایی ها

ژوائو متولد لیسبون پرتغال است و جالب اینکه در رده های سنی پایه برای تیم ملی این کشور بازی کرده و حتی تجربه انجام 2 بازی برای تیم بزرگسالان پرتغال زیر نظر فرناندو سانتوس را دارد اما به دلیل ترافیک خط حمله تیم پرتغال، ملیت خود را به آنگولا تغییر داد و در 2 سال گذشته توانست 6 بار فرصت حضور در تیم ملی آنگولا را داشته باشد. آخرین بازی ملی او در بازی قبلی فیفا بود که ژائو فرصت ۱۱ دقیقه ای برای بازی مقابل تیم ملی کامرون داشت تا ششمین بازی ملی خود را به طور رسمی ثبت کند و گل ملی را می توان در کارنامه مهاجم جدید پایتخت مشاهده کرد.

آماری که لوک قبل از ورود به پرسپولیس ثبت کرده است:
شفیلد ونزدی (127 بازی / 29 گل / 13 پاس گل)
ردینگ (119 بازی / 45 گل / 16 پاس گل)
ملی پرتغال (57 بازی / 8 گل / 10 پاس گل)
بلکبرن (13 بازی / 3 گل / 1 پاس گل)
ام الصلال (12 بازی / 5 گل / 2 پاس گل)

اما سوال اصلی هواداران پرسپولیس این است که چه کیفیتی پشت عملکرد این مهاجم است و آیا او در خط حمله تیمشان غایب است یا خیر؟ رکورد ژوآئو شامل قهرمانی با بندر شانگهای در فصل گذشته سوپرلیگ چین است که به طرز عجیبی با حضور یک مربی ایرانی به نام جهانیار محبی به دست آمد. بنابراین او که اکنون در چمپیونشیپ انگلیس بازی می کند راهنمای خوبی برای این خرید خواهد بود.

جهانی یار با اشاره به این انتقال می گوید: با توجه به قیمتی که برای این بازیکن قرارداده اند بازیکن برتری نخواهد بود اما احتمالا بازیکن خوبی خواهد بود. نمی توان گفت بازیکن درجه یک است، چون این اواخر خیلی تیم عوض کرده، اما گلزن است و تکنیک دارد و در لیگ ایران جواب می دهد.

شرایط درخشش این مهاجم را هم مشخص می کند: اگر آمادگی جسمانی داشته باشد و مراقب باشند مصدوم نشود جواب می دهد و مثلا اگر 10 بازی انجام دهد حداقل 4 گل به ثمر می رساند به جز چند بار من. او را ندیده‌ام، او تغییر کرده است. او بازیکنی است که فوتبال را می‌داند و مسائل دیگر به سیستمی که در آن بازی می‌کند و اینکه چگونه او را در فرم نگه می‌دارند بستگی دارد.

چالش اصلی پرسپولیس با لوکاس ژوائو، به گفته سرمربی ایرانی، بحث سازگاری است: مشکل بازیکنان آفریقایی این است که دیر تطبیق می یابند، اما بخشی از آن به ترکیب بستگی دارد و امیدوارم بتوانند به آنها کمک کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=357447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.