افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

با مصرف این ۷ ماده غذایی چربی بسوزانید

  • کد خبر : 407424
با مصرف این ۷ ماده غذایی چربی بسوزانید

به گزارش سلامت نیوز، پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری، چه به توصیه پزشک و چه به توصیه خودتان، کار آسانی نیست. اما اگر بدانید چه غذاهای کم کالری و خوشمزه ای می تواند شما را در این مسیر همراهی کند، خیلی راحت تر رژیم خود را شروع خواهید کرد. طبق آمار، برای حفظ […]

به گزارش سلامت نیوز، پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری، چه به توصیه پزشک و چه به توصیه خودتان، کار آسانی نیست. اما اگر بدانید چه غذاهای کم کالری و خوشمزه ای می تواند شما را در این مسیر همراهی کند، خیلی راحت تر رژیم خود را شروع خواهید کرد. طبق آمار، برای حفظ وزن مناسب، مردان باید بین 2200 تا 3000 کالری در روز و زنان بین 1600 تا 2400 کالری در روز مصرف کنند. خوردن کالری کمتر از این محدوده به نوعی رژیم شما را به یک رژیم غذایی کم کالری تبدیل می کند.

ما چند غذای کم کالری را برای کاهش وزن معرفی می کنیم.

1) کلم بروکلی

کلم بروکلی خرد شده بیش از 2 گرم پروتئین و فیبر با تنها 30 کالری در هر وعده (یک کاسه) به بدن می رساند. بروکلی همچنین حاوی 82 میلی گرم ویتامین C است که برای کاهش وزن مفید است. هرچه ویتامین C در بدن در حین ورزش بیشتر باشد، فرآیند چربی سوزی آسان تر خواهد بود.

2) خیار

بیش از 95 درصد خیار (با پوست) از آب تشکیل شده است و با مصرف یک عدد آن حدود 15 کالری و یک گرم فیبر دریافت خواهید کرد. مطالعات نشان می دهد که ارتباط واضحی بین کاهش وزن و خوردن غذاهای کم کالری وجود دارد.

3) گریپ فروت

هر نصف گریپ فروت حاوی 52 کالری است. با خوردن نیمی از این میوه، 2 گرم فیبر و حدود 40 میلی گرم ویتامین C نیز دریافت می کنید. گریپ فروت یک میان وعده عالی برای کمک به چربی سوزی است.

4) بادام

هر 28 گرم بادام تنها 164 کالری دارد، اما حاوی 6 گرم پروتئین و 3.5 گرم فیبر است. بنابراین، بادام یک میان وعده سالم برای احساس سیری و جلوگیری از ضعف است.

5) صورتی

هر گلابی حدود 80 کالری دارد و حاوی 4 گرم فیبر است که این میوه را به گزینه ای عالی برای کاهش وزن تبدیل می کند.

6) نخود فرنگی

یک فنجان نخود ۱۱۷ کالری دارد، در حالی که همین مقدار حاوی حدود ۸ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین است که مصرف منظم آن به کاهش وزن کمک می کند. مانند نخود، لوبیا، عدس و نخود نیز نقش مثبتی در کاهش وزن دارند.

7) تمشک

یک کاسه تمشک حاوی 64 کالری و 8 گرم فیبر است. این میوه خوشمزه یک میان وعده و غذای سالم برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.