افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

با مصرف این نوع لبنیات لاغر بمانید

  • کد خبر : 300706
با مصرف این نوع لبنیات لاغر بمانید

به گزارش خبرآنلاین، شیر کم چرب به عنوان یک نوشیدنی سالم با نصف شدن چربی و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است. به گزارش همشهری آنلاین، حدود 50 درصد افراد با کمبود ویتامین D و حدود 50 درصد افراد چاق دچار کمبود کلسیم هستند. سطوح پایین کلسیم می تواند باعث شود مغز […]

به گزارش خبرآنلاین، شیر کم چرب به عنوان یک نوشیدنی سالم با نصف شدن چربی و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه است.

به گزارش همشهری آنلاین، حدود 50 درصد افراد با کمبود ویتامین D و حدود 50 درصد افراد چاق دچار کمبود کلسیم هستند. سطوح پایین کلسیم می تواند باعث شود مغز استفاده از غذا را برای به دست آوردن مقدار بیشتری از این ماده معدنی افزایش دهد.

شیر همچنین ممکن است از دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک محافظت کند. سندرم متابولیک گروهی از مشکلات است، مانند چربی اضافی شکم، فشار خون بالا و سطح پایین کلسترول خوب.

شیر همچنین می تواند سطح انسولین (هورمونی که به کنترل قند خون کمک می کند) بین وعده های غذایی کاهش دهد.

دکتر مایکل یافه، محقق اصلی این مطالعه گفت: یافته های ما نشان می دهد که کودکان چاق که حداقل مقدار توصیه شده روزانه شیر مصرف می کنند، ممکن است قند خون بهتری را کنترل کنند و این ممکن است به محافظت در برابر سندرم متابولیک کمک کند. این مطالعه نشان داد که تنها یک نفر از هر 10 شرکت کننده مقدار توصیه شده شیر را مصرف می کند.

این مطالعه شامل 353 کودک بود که طی یک دوره 2 ساله تحت نظر قرار گرفتند. در این تحقیق میزان مصرف شیر کودکان، گلوکز خون و سایر پارامترهای کلیدی مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد که نوشیدن 2 فنجان شیر در روز (حدود نیم لیتر) با کاهش سطح انسولین، هورمونی که به تثبیت سطح قند خون کمک می کند و سطوح بالاتر آن با دیابت نوع 2 مرتبط است، مرتبط است.

پروفسور مونا عیسی یکی دیگر از محققین این تحقیق گفت: ارتباط بین نوشیدنی های شیرین و چاقی دوران کودکی به خوبی مشخص شده است و کمبود ویتامین D نیز با این مشکل مرتبط است.

نتیجه این تحقیق از منظر پیشگیرانه نشان می دهد که مصرف شیر نه تنها بی خطر است، بلکه می تواند از سندرم متابولیک نیز پیشگیری کند.

حداقل 2 مطالعه قبلی در این زمینه مصرف شیر را با افزایش دو برابری وزن مرتبط دانسته اند.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=300706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.