افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

با عزت و مشروعیت برای ارتقای جایگاه خانه مطبوعات – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان تلاش می کنیم.

  • کد خبر : 345264
با عزت و مشروعیت برای ارتقای جایگاه خانه مطبوعات – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان تلاش می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی خانه مطبوعات قزوین در واکنش به اظهارنظر یکی از اهالی سابق رسانه پاسخی صادر کرد. متن پاسخ به شرح زیر است: از آنجایی که اخیرا یکی از اصحاب رسانه در صفحه یکی از شبکه های اجتماعی مجازی مطالبی را علیه خانه مطبوعات استان مطرح کرده است، شفاف سازی افکار […]

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی خانه مطبوعات قزوین در واکنش به اظهارنظر یکی از اهالی سابق رسانه پاسخی صادر کرد.

متن پاسخ به شرح زیر است:

از آنجایی که اخیرا یکی از اصحاب رسانه در صفحه یکی از شبکه های اجتماعی مجازی مطالبی را علیه خانه مطبوعات استان مطرح کرده است، شفاف سازی افکار عمومی به ویژه اصحاب رسانه و به ویژه اصحاب خانه را ضروری می دانیم :

این فعال رسانه ای مدعی شد این انتشارات توسط خود او و مدیر مسئول انتشار آن تاسیس شده است. بیانیه ای که هیچ سابقه روشنی مستند به آن نیست و خانه مطبوعات سازمانی است که از ابتدا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس شده است.

خانه مطبوعات نهادی برآمده از دل رسانه است و بدیهی است برای خانه ای که نه دفتری داشت، نه ساختمانی داشت، نه تشکیلاتی داشت، باید امکاناتی فراهم شود. ارائه این تسهیلات در شرایط تورمی و گرانی کنونی نه با حق عضویت اندک اعضا امکان پذیر است و نه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (که ساختمانی برای این منظور در نظر گرفته است) چنین اعتباراتی ندارد.

هیئت مدیره خانه مطبوعات استان بر اساس بند 10 ماده 2 بند دوم مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین بر اساس مصوبه قانونی شورای اسلامی شهر قزوین از اعتبارات فرهنگی برخی نهادها و به طور خاص شهرداری برای این منظور استفاده کرد. فصلی از اساسنامه خانه مطبوعات که بر «جذب حمایت‌های مالی و تسهیلات دولتی برای استفاده از آن تأکید می‌کند، آن‌طور که سخنان زننده و مذموم این فعال رسانه‌ای سابق مدعی است، نه غیرقانونی است، نه التماس‌آمیز است و نه کاهشی». ” شأن و جایگاه رسانه و رسانه که مطالبه واقعی و واقعی اعتبارات فرهنگی است که خانه مطبوعات از آن بهره می برند. او فراهم کردن بسترهای مورد نیاز رسانه ها را حق مسلم خود می داند.

باید از فردی که در اتاق مطبوعات از کلمه مذموم گداخانه استفاده می کرد، بپرسیم که چرا چندی پیش با وجود عدم عضویت در این خانه از سوی اتاق مطبوعات دعوت شد، صرفاً به دلیل اینکه سردبیر هفته نامه ای است (که بعداً تبدیل شد). واضح است که در زمان دعوت حضور نداشتند) به خبرنگاران در یکی از موسسات غیردولتی به مراسم قدردانی دعوت شدند، چرا خانه را خانه گدا ندانستند و در مراسم شرکت کردند و هدیه گرفتند. کارت این مراسم؟

یا اگر سیاست ها و اقدامات خانه را چنین می دانستند، چرا پس از مواجهه با اعتراض مسئولان آن هفته نامه که اصرار داشتند مدتی است در این نشریه مسئولیتی ندارند و من یکی را خریدم، کارت دریافتی را پس ندادند. کارت هدیه به نام آن هفته نامه و گفتم آن وجوهی که از جای دیگری غیر از اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهیه شده است را قبول ندارم.

آیا جذب کمک از سوی نهادهای مسئول برای تجهیز و ساماندهی اتاق مطبوعات مشکلی دارد یا مشکل از این هم فراتر می رود و باید آن را در مشکلات و چالش های برخی افراد دید که به خود این حق را می دهند که دیگران را انتخاب کنند که با رای یک مجلس رای می گیرند. رسانه به عنوان یک بخشنامه مدیریت خانه مطبوعات برای توهین و بی احترامی به آنها با عبارات نفرت انگیز انتخاب شده و ضمن ایجاد مزاحمت برای فضای رسانه ای استان، موجبات سوءاستفاده برخی افراد را فراهم آورده است که به دلایل و سوابق روشنی مورد سوء استفاده قرار می گیرند. مسئول ایجاد جو علیه نمایندگان قانونی رسانه ها در اتاق مطبوعات است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=345264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.