افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

با درمان های خانگی برای سوختگی آشنا شوید.

  • کد خبر : 376671
با درمان های خانگی برای سوختگی آشنا شوید.

آفتاب نیوز: شعله اجاق گاز، حرارت شدید قابلمه، پریدن روغن از تابه، قرار گرفتن در معرض آفتاب و ریختن آب جوش روی بدن از جمله سوختگی های سطحی اما دردناکی است که همه ما در طول زندگی خود بارها آن را تجربه کرده ایم. . اگر این نوع سوختگی ها سوختگی های باز نیستند، خوشبختانه […]

آفتاب نیوز:

شعله اجاق گاز، حرارت شدید قابلمه، پریدن روغن از تابه، قرار گرفتن در معرض آفتاب و ریختن آب جوش روی بدن از جمله سوختگی های سطحی اما دردناکی است که همه ما در طول زندگی خود بارها آن را تجربه کرده ایم. .

اگر این نوع سوختگی ها سوختگی های باز نیستند، خوشبختانه بسیار سطحی هستند و به راحتی در خانه قابل درمان هستند. بنابراین اگر سطح سوختگی باز نیست و احتمال عفونت وجود ندارد، می توانید به تسریع بهبودی کمک کنید. فرآیند با چند راه حل ساده

محلول سرکه و رفع سوزش.

اگر دچار سوختگی شده اید و باز نیست، می توانید از مخلوط سرکه و آب برای شستن و خنک کردن محل سوختگی استفاده کنید. برای تهیه این محلول باید به مقدار مساوی سرکه و آب را مخلوط کرده و سطح سوخته را به آرامی با آن بشویید. با این کار نه تنها محل سوختگی را خنک کرده و به کاهش سوزش کمک می کنید، بلکه درد ناحیه مورد نظر را نیز کاهش می دهید.

برای شستن زخم کافی است محلول را به آرامی روی محل سوختگی بریزید یا با کمک یک دستمال پارچه ای تمیز آن را روی محل سوختگی قرار دهید. مراقب باشید پارچه را مالش ندهید و روی محل سوختگی حرکت دهید و فقط پارچه آغشته به محلول را روی محل سوختگی قرار دهید.

یخ درمانی انجام دهید

اولین اقدامی که همیشه باید بعد از سوختگی های سطحی مانند لمس پوست دست با ماهیتابه یا ریختن آب جوش روی بدن انجام شود، ریختن آب سرد یا استفاده از تکه های یخ برای خنک شدن محل سوختگی است.

بهترین راه حل برای خنک کردن محل سوختگی این است که فوراً آن را زیر آب سرد قرار دهید یا آن را در ظرف آب سرد فرو کنید، اما مراقب باشید ابتدا زخم را با یک پارچه استریل بپوشانید و سپس زخم باز را فشرده کنید.

در تابستان هلو را درمان کنید.

برگ، میوه و هسته درخت هلو از مفیدترین فرآورده های طبیعت است که در درمان بیماری های مختلف مانند روماتیسم، رفع تب، دفع سنگ کلیه، کاهش وزن و پاکسازی بدن از سموم و مواد مضر بسیار موثر است. دفع ، اما برگ های این میوه تابستانی خاصیت درمانی دیگری نیز دارد و آن تسکین و درمان سوختگی های سطحی پوست ناشی از شعله اجاق گاز، جوشاندن آب یا تماس با اجسام داغ است. درمانگران ترکیب برگ هلو و جعفری با روغن زیتون را در بهبود آثار سوختگی و از بین بردن جای زخم های باقی مانده در محل سوختگی بسیار موثر می دانند.

درمان سوختگی با آلوئه ورا

بر اساس شواهد موجود، بسیاری از درمانگران در دانشکده های پزشکی در سراسر جهان از زمان های قدیم از گیاه آلوئه ورا و ژل آن برای درمان سوختگی، خراش و برخی جراحات استفاده می کردند. این درمانگران استفاده از ژل این گیاه را در از بین بردن جای زخم و اسکارهای به جا مانده از سوختگی موثر می دانند. به این ترتیب برای کاهش احساس سوزش و درمان بهتر ناحیه سوخته می توانید با شکستن برگ آلوئه ورا و استفاده از ژل بین آنها به درمان خود کمک کنید. این ژل را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

با عسل ضدعفونی کنید

امروزه بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان های متخصص در حوادث سوختگی از عسل به عنوان یکی از بهترین داروهای طبیعی برای ترمیم بافت های آسیب دیده و سوخته و همچنین برای درمان عفونت های بافت های درگیر استفاده می کنند. این طلای طبیعی به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی و مرطوب کنندگی به محل سوختگی کمک می کند. برای بهره مندی از فواید این دارو کافی است کمی عسل طبیعی را روی دستمال تمیز یا بانداژ استریل شده قرار دهید و روی پوست سوخته و آسیب دیده قرار دهید.

از التهاب جلوگیری کنید

بر اساس متون طب سنتی، بسیاری از درمانگران این روش درمانی از گیاه گل همیشه بهار برای درمان التهاب، زخم، تاول و خشکی پوست استفاده می کردند. امروزه این گیاه به صورت خامه، پماد و محلول در کارخانه های داروسازی تولید می شود و در حال حاضر در داروخانه ها موجود است. این داروی گیاهی به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود می تواند در درمان سوختگی های سطحی کمک شایانی کند.

درد ناشی از آفتاب سوختگی را تسکین دهید.

روغن یا عصاره به دست آمده از گیاه اسطوخودوس دارای خواص درمانی فراوانی است. این دارو که به صورت موضعی برای درمان انواع سردرد و رفع کبودی استفاده می شود، از جمله داروهای بسیار موثر برای رفع آفتاب سوختگی و درمان پوست سوخته است. اگر در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد آفتاب دچار آفتاب سوختگی می شوید، بهترین راه حل برای درمان آن استفاده از روغن اسطوخودوس و ماساژ آن بر روی پوست است. استفاده هر روز از این روغن به مدت یک هفته به درمان آفتاب سوختگی کمک می کند.

چگونه بافت سوخته را ترمیم کنیم؟

طبق متون طب سنتی شستن محل سوختگی با عصاره حاصل از جوشانده گیاه نارون کوهی در بهبود بافت های آسیب دیده و ترمیم آن ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

فشرده کردن این عصاره روی محل سوختگی یا شستن محل با کمک این عصاره به افزایش گردش خون در اندام مورد نظر کمک می کند. این کار به خون رسانی بهتر به ناحیه آسیب دیده کمک می کند و به این ترتیب سلول های آسیب دیده می توانند فرآیندهای درمانی و ترمیم دریافت مواد مغذی و تغذیه مناسب را بهتر و سریعتر طی کنند.

ویتامین C بنوشید

درمانگران طب سنتی و بسیاری از متخصصان طب مکمل در سراسر جهان مصرف خوراکی و موضعی ویتامین C را در بهبود وضعیت بیماران مبتلا به ضایعات و حوادث پوستی بسیار موثر می دانند. این درمانگران بر این باورند که برای درمان و کاهش عوارض سوختگی که باز نیست، می توان با پاشیدن آب میوه های حاوی ویتامین C به محل سوختگی کمک کرد. علاوه بر این، آنها معتقدند نوشیدن روزانه یک یا دو لیوان ویتامین C موجود در میوه ها مانند نارنگی، پرتقال، لیمو و گریپ فروت در درمان این بیماری ها موثر است.

آیا درمانی برای سوختگی اشعه ایکس وجود دارد؟

برخی از افرادی که با اشعه ایکس کار می کنند ممکن است به طور تصادفی در اثر تماس مستقیم با این اشعه دچار سوختگی شوند. لازم به ذکر است که اگر سوختگی ناشی از تشعشعات شدید باعث ایجاد زخم باز در بدن بیمار شود، باید سریعاً بیمار را نزد متخصص مربوطه برد، اما اگر سوختگی سطحی باشد و قسمت کوچکی از بدن را درگیر کرده باشد، می‌تواند درمان شد. با کمک گیاهان دارویی زرد که صبورانه درمان شده اند درمان می شود. برای درمان، به سادگی محل سوختگی را با عصاره گیاه صبر زرد بشویید یا با یک حوله تمیز و استریل آغشته به این عصاره، ناحیه سوخته را فشرده کنید. فراموش نکنید که برای به دست آوردن نتایج قطعی باید استفاده از این عصاره را به مدت یک هفته تکرار کنید تا از نتایج درمانی آن بهره مند شوید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.