افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

با خوردن این غذا از آلزایمر پیشگیری کنید

  • کد خبر : 236302
با خوردن این غذا از آلزایمر پیشگیری کنید

آفتاب نیوز: یافته های جدید محققان نشان داد افرادی که دارای مقادیر کافی اسیدهای چرب امگا 3 دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) هستند نسبت به افرادی که سطح DHA پایینی در خون خود دارند، 49 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند. این یافته ها اهمیت خوردن غذاهایی مانند ماهی تن، سالمون و آجیل را […]

آفتاب نیوز:

یافته های جدید محققان نشان داد افرادی که دارای مقادیر کافی اسیدهای چرب امگا 3 دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) هستند نسبت به افرادی که سطح DHA پایینی در خون خود دارند، 49 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

این یافته ها اهمیت خوردن غذاهایی مانند ماهی تن، سالمون و آجیل را تقویت می کند. همه این غذاها منابع غنی امگا 3 DHA هستند. البته، آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل است و این مطالعه جدید شواهد قبلی را تایید می کند که اهمیت امگا 3 DHA را برای سلامت مغز نشان می دهد.

دکتر ویلیام اس. هریس، یکی از محققین اصلی این تیم مطالعه در رابطه با موضوع فوق، می‌گوید: مطالعه ما با تحقیقات قبلی که رابطه مقطعی با RBC DHA را بر روی عملکرد شناختی و اندازه‌گیری حجم مغز نشان می‌داد، مطابقت دارد.

متاسفانه باید بپذیریم که بیماری آلزایمر درمانی ندارد. با این حال، مطالعه حاضر نشان می دهد که امگا 3 DHA ممکن است اثرات پیشگیرانه ای بر بیماری آلزایمر داشته باشد، که به ویژه برای افرادی که حامل ژن ApoE4 هستند، مهم است. داشتن این ژن شانس ابتلا به زوال عقل را دو برابر می کند.

در این تحقیق، 1490 فرد بدون زوال عقل که 65 سال یا بیشتر بودند مورد معاینه قرار گرفتند و خونگیری و آزمایش انجام شد. محققان سطح DHA در خون و ارتباط آن با آلزایمر یا افراد مبتلا به جهش ژنتیکی ApoE4 را بررسی کردند. آنها سطوح DHA را در افرادی که بعداً به آلزایمر مبتلا شدند با افرادی که هرگز این مشکل را نداشتند مقایسه کردند.

بر این اساس، مشخص شد که احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در افرادی که سطح بالایی از امگا 3 DHA دارند، 49 درصد کمتر است. این تیم تخمین می زند که افرادی که سطح DHA بالایی دارند 4.7 سال بیشتر بدون آلزایمر زندگی می کنند.

در خاتمه، تأثیر پیشگیری از آلزایمر نه تنها برای سلامتی افراد مفید است، بلکه هزینه های اقتصادی زندگی با این بیماری را نیز کاهش می دهد. در حال حاضر هزینه درمان آلزایمر و زوال عقل در آمریکا حدود 355 میلیارد دلار است. به گزارش سیناپرس، شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله Nutrients منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=236302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.