افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

با خدمه پرواز هلیکوپتر شهدای خمت آشنا شوید

  • کد خبر : 270400
با خدمه پرواز هلیکوپتر شهدای خمت آشنا شوید

با ما همراه باشید تا با خدمه پرواز بالگرد شهدای خطمت بیشتر آشنا شوید. روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه ساعت 14:03 بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه که برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چند پروژه ملی و استانی عازم آذربایجان شرقی شده بود دچار سانحه شد. به دلیل شرایط نامساعد […]

با ما همراه باشید تا با خدمه پرواز بالگرد شهدای خطمت بیشتر آشنا شوید.

روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه ساعت 14:03 بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه که برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چند پروژه ملی و استانی عازم آذربایجان شرقی شده بود دچار سانحه شد. به دلیل شرایط نامساعد جوی و تمامی سرنشینان بالگرد شهید شدند. در این سانحه هوایی، آیات سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان از جمله امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و گروهبان سیدمحمدمهدی موسوی فرمانده نهاد ریاست جمهوری یگان حفاظت و خلبانان هلیکوپتر و خدمه پرواز.

گروه پروازی رئیس جمهور در این پرواز از آشیانه جمهوری اسلامی ایران متعلق به نیروی هوایی بود. در ادامه با زندگی این عزیزان بیشتر آشنا شوید.

امیر سرتیپ دوم سید طاهر مصطفوی خلبان اصلی پرواز رئیس جمهور با تخصص خلبانی بالگرد 214 با 2000 ساعت پرواز بود. وی در 29 شهریور 1348 در شهرستان گنبد کاووس از توابع استان گلستان به دنیا آمد.از این شهید عزیز دو فرزند دختر، یک پسر و یک نوه به یادگار مانده است. یگان خدماتی آن نیز مقر جمهوری اسلامی ایران بود.

کمک خلبان پرواز رئیس جمهور امیر سرتیپ دوم محسن دریانوش است که در 31 اسفند 59 در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۷۸ وارد خدمت نیروی هوایی شده بود.این شهید عزیز دو فرزند از خود به جای می گذارد. خلبان امیر محسن دریانوش 1450 ساعت پرواز در کارنامه خود دارد.

بهروز، سرهنگ فنی سابق و با دانش الکترومکانیک در ۱۹ آذر ۱۳۳۷ در شهرستان ابهر استان زنجان به دنیا آمد و در ۴ شهریور ۱۳۵۳ به نیروی هوایی ارتش پیوست. وی در پایگاه های شکاری جمهوری اسلامی ایران، همدان، چابهار، مهرآباد و آشیانه خدمت کرده بود.این شهید عزیز دو فرزند از خود به جای می گذارد. سرهنگ فنی سابق بهروز 720 ساعت پرواز داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=270400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.