افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
5

با حذف استقلال کدام تیم از لیگ قهرمانان آسیا را می‌گیری؟

  • کد خبر : 17370

با حذف ، حالا یک سهمیه مستقیم فوتبال در لیگ قهرمانان آسیا به تیم دیگری اختصاص خواهد یافت. به نظر حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا و حالا همه منتظر این خبر مبادی رسمی هستند. پیش از فتح‌الله‌زاده و در تازه‌ترین اظهارنظر، عضو هیئت استقلال، همه چیز برعهده کمیته لایسنس ای اف سی و گفته […]

با حذف ، حالا یک سهمیه مستقیم فوتبال در لیگ قهرمانان آسیا به تیم دیگری اختصاص خواهد یافت.

به نظر حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا و حالا همه منتظر این خبر مبادی رسمی هستند. پیش از فتح‌الله‌زاده و در تازه‌ترین اظهارنظر، عضو هیئت استقلال، همه چیز برعهده کمیته لایسنس ای اف سی و گفته که آنها دست خالی نبودند اما در عین حال حاضر هیچ سخنی از پرداخت مطالبات آندره استراماچونی به میان نیاورده نیاورده تا در فصل گذشته. خود قرار گرفتن: بارگذاری مدارک (البته به صورت نقص).

استقلال در لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهد رفت که قهرمانی لیگ بیست و یک، سهمیه مستقیم در فصل این مسابقات را به دست آورد و در عین عین حال به سید یک نیز راه بود تا به عبارتی بهترین موقعیت ممکن را قهرمان آسیا ۲۰۲۳- ۲۴ در اختیار داشته باشید. حالا حذف نیز استثنایی را نصیب تیم دیگری کرد که این تیم را جایگزین خواهد کرد.

یک ماه فدراسیون فوتبال در بیانیه خود در مورد تعیین تکلیف لیگ قهرمانان آسیا، دو اول را به این دو فصل برتر و دو سهمیه بعدی را در اختیار قهرمانان جام حذفی حذفی قرار می دهد. با این حال یک پیش شرط مهم نیز وجود داشت: «شرط کسب مجوز باشگاهی برای معرفی باشگاداه‌.

حال سوال این است که اگر تیمی قهرمان لیگ برتر جام حذفی شود، اما مجوز حرفه ای (مثل استقلال) کدام تیم خواهد شد؟ این موضوع از دو جهت قابل بررسی است که شرایط متفاوتی را پیش روی فوتبال ایران قرار دهد.

* پست نخست برای جایگزینی استقلال

در بیانیه فدراسیون در این خصوص آمده است: «در صورت عدم عدم کسب مجوز باشگاهی سوی یک یا باشگاه باشگاه واجد، سهمیه (ها) بر اساس رتبه به باشگاه‌های واجد شرایط شرایط بعدی در مسابقات جدول لیگ برتر ۱۴۰۲۱۱۱۱۱۱۱۱۱ نظر خواهد بود»

این در حالی است که ابتدا می‌شود نایب قهرمان لیگ و یکم (پرسپولیس) جایگزین شد اما بر اساس بند، سهمیه‌ها را لیگ بیست و دوم تعیین خواهند کرد. اما به هر حال تفاوتی هم ندارد و این پرسپولیس است که دست بالاتر را در اختیار خواهد داشت .

در این حالت نیز سه گزینه خواهد آمد:

۱) قهرمانی استقلال لیگ بیست و دوم: در این صورت باتوجه باتوجه استقلال قهرمان هر فصل بوده است، بنابراین تیم‌های دوم و سوم این فصل به جای قهرمانان لیگ برتر برتری آسیا خواهند شد پرسپولیس و سپاهان.
۲) قهرمانی سپاهان لیگ بیست و دوم: در این حالت سپاهان یک مستقیم خود را خواهد کرد و تیم نایب قهرمان به سهمیه بعدی می‌رسد. اگر استقلال نایب قهرمان شود، باتوجه به حذف این تیم، پرسپولیس می‌شود.
۳) قهرمانی پرسپولیس لیگ بیست و دوم: در این حالت نیز پرسپولیس سهمیه خود را خواهد داشت و به هر حال تیم بعدی سپاهان خواهد بود که مجوز استقلال حرفه‌ای چرا حرفه‌ای کسب نکرده است.

به عبارتی در هر حالت، این پرسپولیس و سپاهان که به عنوان دو سهمیه مستقیم لیگ ایران معرفی خواهند شد و از همین حالا پای به آسیا خواهند گذاشت.

* موقعیت دوم و شاید یک سورپرایز
با این نکته مهم این است که هنوز هیچ لایسنس ای اف سی را کسب نکرده است این مهم را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا کسب کند. به عبارتی است حتی باشگاه پرسپولیس نیز با وجود در لیگ بیست و، نتواند لیگ قهرمانان آسیا شود.

نباید فراموش کرد که فصل گذشته تنها فولاد و سپاهان مجوز حرفه‌ای را گرفتند و رفتند و در واقع قهرمانی بودند و در بالای جدول حضور داشتند اما در نهایت تیمی که مجوز حرفه‌ای را داشت، شانس حضور در لیگ قهرمانان قهرمانان را متصور خواهد بود.

با این مهم که باشگاه‌ها در هنگام مصاحبه حضوری ندارند، گفت‌وگوهای خود تاکید می‌کنند که آنها اجازه می‌دهند که انجام دهند و تمام مراحل را پشت سر بگذارند. .

* شاید همه‌چیز پیچیده شود
حال مشخص می کند که با حذف استقلال، پرسپولیس سپاهان گزینه های نخست حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا. .

اگر پرسپولیس قهرمان جام شود، در این رقابت تیم لیگ بیست و دوم سهمیه ای که ممکن است از بین تیم های گل‌گهر، مس رفسنجان و تراکتور تراکتور باشد، خواهد بود.

در واقع حذف استقلال، رقابت برای کسب سهمیه با ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.