افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
1

با ترفندهای خاص پلو اصیل شیرازی بپزید!

  • کد خبر : 398311
با ترفندهای خاص پلو اصیل شیرازی بپزید!

۱۴۶۲۴۶۵ 25 بیشتر 1403 07:27 قنبر پیلو شیرازی یا قمبر پیلو یک غذای فوق العاده خوشمزه و لذیذ از خانواده کلم ها است. همشهری آنلاین: قنبر پلو شیرازی یا قمبر پلو یک غذای فوق العاده خوشمزه و لذیذ از خانواده کلم ها است. نام قنبر پیلو به این دلیل است که برنج به دلیل مواد […]





۱۴۶۲۴۶۵


25 بیشتر 1403 07:27

قنبر پیلو شیرازی یا قمبر پیلو یک غذای فوق العاده خوشمزه و لذیذ از خانواده کلم ها است.

همشهری آنلاین: قنبر پلو شیرازی یا قمبر پلو یک غذای فوق العاده خوشمزه و لذیذ از خانواده کلم ها است. نام قنبر پیلو به این دلیل است که برنج به دلیل مواد غذایی تیره می شود و نام غلام سیاه را به یاد می آورد.

جالب است بدانید قنبر پالوی شیرازی در تیرماه 1398 در فهرست غذاهای گردشگری ایران و شیراز ثبت شد که این می تواند خبر بسیار خوبی برای دوستداران غذا باشد. اما متاسفانه امروزه این غذا طرفداران زیادی ندارد و به ندرت پخته می شود.

مواد لازم برای این غذا گوشت، کشمش، آجیل، برنج و رب انار است. قبل از اقدام به تهیه قنبر پلو شیرازی، مواد را یکی یکی و با مقدار دلخواه بررسی می کنیم.

مواد اولیه قنبر پلو شیرازی عبارتند از:

با ترفندهای خاص پلو اصیل شیرازی بپزید!

با ترفندهای خاص پلو اصیل شیرازی بپزید!

مراحل تهیه قنبر برنج شیرازی

طرز تهیه قنبر پلو شیرازی بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این راهنما را قدم به قدم دنبال کنید. بیایید این مراحل را با هم دنبال کنیم:

مرحله 1: گوشت چرخ کرده را ورز دهید.

ابتدا در مرحله اول گوشت چرخ کرده را در ظرفی فلزی بریزید و با زردچوبه و نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و خوب بمالید. این ورز دادن را ده دقیقه ادامه دهید و یادتان باشد تا جایی ادامه دهید که گوشت دیگر به شکل رب در نیاید.

مرحله 2: گوشت چرخ کرده را سرخ کنید.

در مرحله دوم دستور، گوشت چرخ کرده می تواند هر شکلی به خود بگیرد. حالا وقت آن است که تکه های کوچک گوشت را برش داده و چرخ کنید تا به اندازه یک فندق شوند. سپس در تابه ای داغ به اندازه کافی روغن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود. بعد از آن کوفته ها یکی یکی سرخ می شوند.

مرحله 3: پیازهای خلال شده را سرخ کنید.

در این مرحله پیاز را خوب می شوییم و پوست آن را خلال می کنیم. حالا پیازها را در همان ماهیتابه ای که گوشت ها را سرخ کرده اید تفت دهید و اجازه دهید قهوه ای شوند و شفاف شوند.

مرحله چهارم: کشمش و گردو را به پیاز اضافه کنید.

پس از شفاف شدن پیاز، نوبت به خرد کردن گردو و اضافه کردن آنها به پیازها می رسد. بعد از چند دقیقه کشمش را اضافه کنید. حالا دوباره گوشت سرخ شده را داخل ماهیتابه بریزید و با پیاز و گردو و کشمش تفت دهید.

مرحله پنجم: مخلوط انار و رب زعفران را به تابه اضافه کنید.

بهتر است قبل از اضافه کردن رب انار، آن را با کمی آب رقیق کنید و بعد از مخلوط کردن با یک قاشق غذاخوری زعفران آماده، به تابه اضافه کنید. سپس به تفت دادن ادامه دهید تا این مخلوط با تمام مواد داخل تابه مخلوط شود.

مرحله ششم: برنج را کمی بجوشانید.

در یک قابلمه متوسط ​​نیمی از آب را می ریزیم و برنج را که از قبل در آب گرم خیس کرده ایم در قابلمه می گذاریم تا ده دقیقه بجوشد. در این مرحله روغن و نمک نیز به مقدار لازم اضافه می شود. بعد از ده دقیقه برنج را با آب سرد آبکشی می کنیم.

مرحله 7: کف قابلمه را با سیب زمینی پر کنید.

در مرحله آخر طرز تهیه برنج قنبر شیرازی، سیب زمینی های خلال شده را داخل قابلمه می ریزیم و به مقدار لازم روغن اضافه می کنیم تا سیب زمینی ها نچسبند. حالا یک لایه برنج و یک لایه از مواد را داخل تابه بریزید. به همین ترتیب ادامه دهید تا تمام این مواد تمام شوند. فراموش نکنید که لایه آخر باید برنج باشد، پس دو قاشق غذاخوری روغن و بقیه زعفران را روی آن بریزید.

مرحله هشتم: قنبر پیلاوی شیرازی خود را سرو کنید.

اکنون زمان آن است که برنج را به مدت 45 تا 1 ساعت بگذارید. بعد از آن می توانید از گوشت قلقلی و سبزیجات معطر باقی مانده برای تزیین رویه پلو شیرازی استفاده کنید. نوشجان!

ترفندهای تهیه گنبر پلو اصیل شیرازی

بهتر است برای ته دیگ سیب زمینی از ترکیب کنجد و زعفران استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

برای گوشت کلکالی، آب پیاز و پودر سیر نیز می تواند گوشت را خوشمزه تر کند.

مناسب ترین زمان برای دم کشیدن برنج آبکش شده زمانی است که برنج هنوز زنده است.

فراموش نکنید که برنج را با آب سرد بشویید، زیرا این کار از خشک شدن آن جلوگیری می کند.

حرف پایانی

همانطور که می بینید طرز تهیه برنج قنبر شیرازی به آسانی خوردن آن است. این غذا برای پیر و جوان مفید است به شرطی که زیاده روی نشود. شما می توانید از دستور پخت قنبر پلو شیرازی برای مهمانی شام یا در جشن تبلیغ همسرتان کمک بگیرید و یک شب فراموش نشدنی را برای خانواده و دوستان خود رقم بزنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.