افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

با تدبیر شهید رئیسی توانستیم صنعت هسته ای را به سرعت پیش ببریم.

  • کد خبر : 270344
با تدبیر شهید رئیسی توانستیم صنعت هسته ای را به سرعت پیش ببریم.

به گزارش گروه سیاسی زندگیمحمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (سه شنبه) در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر، اظهار داشت: ما در سازمان انرژی اتمی در دو سال گذشته و دولت آیت الله ابراهیم رئیسی با پیامدهای خروج ترامپ از برجام. برجام برای محدود کردن فعالیت‌های ما با صنعت هسته‌ای کشورمان مواجه بودیم […]

به گزارش گروه سیاسی زندگیمحمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (سه شنبه) در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر، اظهار داشت: ما در سازمان انرژی اتمی در دو سال گذشته و دولت آیت الله ابراهیم رئیسی با پیامدهای خروج ترامپ از برجام. برجام برای محدود کردن فعالیت‌های ما با صنعت هسته‌ای کشورمان مواجه بودیم و چند ماه از کاهش تعهدات ایران با قانون مصوب شورای اسلامی می‌گذشت.

وی گفت: با برنامه ریزی شهید آیت الله ابراهیم رئیسی توانستیم صنعت هسته ای را قدرتمند و سریع پیش ببریم و البته معیارها و ضوابط مشخصی از جمله قانون راهبردی شورای اسلامی داشتیم تا اقدامات خود را تا امروز انجام دهیم. . .

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در دو سال گذشته سازمان انرژی اتمی را به سمت صنعتی شدن و تجاری سازی سوق دادیم و همه این اقدامات در قالب قانون راهبردی شورای اسلامی بود. سند راهبردی صنعت هسته ای که توسط شهید آیت الله رئیسی ارائه شد، اساس حرکت صنعت هسته ای و سازمان انرژی اتمی کشورمان تا امروز است.

اسلامی گفت: پیشرفت در برنامه صنعت هسته ای کشورمان در این دو سال چندین برابر شده است و به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست و این نه تنها در شعار بلکه در واقعیت نیز وجود دارد و ممکن است پیشرفت ها این باشد. در فصول مختلف این شماره مشاهده می شود.

وی در خصوص تولید رادیودارو در صنعت هسته ای کشور نیز گفت: رادیوداروها در اسکن هسته ای بدن انسان و مواردی از این دست استفاده می شود. این رادیوداروها می توانند با سرطان در بدن انسان مبارزه کرده و از بین ببرند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در واقع رادیوداروها نه تنها برای تشخیص بلکه برای درمان سرطان نیز کاربرد دارند. سالانه بیش از 60 نوع رادیودارو تولید می شود و سالانه یک میلیون نفر در کشور از آن استفاده می کنند.

اسلامی گفت: 20 رادیودارو دیگر در مرحله تحقیقات و نیمی از آنها در مرحله بالینی هستند و البته در حال اتمام آن فاز هستند تا وارد فاز بازار شوند. ما جزو سه کشور اول دنیا در تولید رادیودارو هستیم که همه اینها به لطف صنعت هسته ای است.

وی ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی با بصیرت عمیق از صنعت هسته ای حمایت کرد و با حمایت ها و راهنمایی های حکیمانه ایشان تا به امروز پیشرفت های زیادی داشته ایم. طرف مقابل تا به امروز توطئه های زیادی از ترور دانشمندان هسته ای، خرابکاری های صنعتی و انواع توطئه ها برای توقف چرخه سوخت هسته ای ایران به کار برد، زیرا اگر این چرخه سوخت هسته ای نباشد، حتی رادیودارو هم تولید نمی شود.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: صنعت هسته ای می تواند راهگشای سایر علوم و فنون باشد و در صنایع مختلف از جمله کشاورزی، محیط زیست، پزشکی، تولید برق و موارد دیگری که سازمان انرژی اتمی وارد شده و نقش آفرینی می کند، کاربرد دارد.

اسلامی با بیان اینکه راهیان پیشرفت طرح بسیار مبارکی از سوی آیت الله ابراهیم رئیسی بود، تصریح کرد: رسانه های دشمن تلاش کردند صنعت هسته ای ایران را ترسناک و ایمن معرفی کنند اما با سیاست درهای باز توانستیم دستاوردهای گسترده ای را معرفی کنیم. معیارهای. . که در صنعت هسته ای کشورمان اتفاق افتاده است، اجازه دهید با این رویکرد خصمانه مقابله کنیم.

وی گفت: در این مدت بازدید از سازمان انرژی اتمی برای نخبگان، دانشجویان، محققان و سایر افرادی که می توانند از صنعت هسته ای بازدید کنند 500 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در همایش بین المللی علم و فناوری هسته ای که اخیرا در اصفهان برگزار شد توانستیم قدرت صنعت هسته ای ایران را به جهانیان نشان دهیم.

اسلامی تصریح کرد: روندی که در حال حاضر در سازمان انرژی اتمی دنبال می شود به گونه ای خواهد بود که به هیاهو، اعلامیه و شعار محدود نمی شود، بلکه اثرات عینی دستاوردهای هسته ای بر زندگی مردم را برای شما توضیح می دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای شهید امیر عبداللهیان فردی با اخلاق، صمیمی، دوست داشتنی، پرتلاش و فوق العاده متعهد بود و نمی توانم از ویژگی های مثبت و خوب این شهید بگویم. این کشور واقعاً یک فرد برجسته و خاص را از دست داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=270344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.