افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

با بهنام جو استاندار جدید قم در دولت چهاردهم بیشتر آشنا شوید – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 403762
با بهنام جو استاندار جدید قم در دولت چهاردهم بیشتر آشنا شوید – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو متولد 1346، فارغ التحصیل شد فارغ التحصیل در حوزه عمران و در دولت اصلاحات به مدت 7 سال معاون عمرانی استانداری اردبیل بود. عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، عضو جهاد دانشگاهی، شهردار انزلی در سال ۱۳۷۱، مدیرکل دفتر شهر و شهرک استانداری گیلان، رئیس مسکن و […]

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو متولد 1346، فارغ التحصیل شد فارغ التحصیل در حوزه عمران و در دولت اصلاحات به مدت 7 سال معاون عمرانی استانداری اردبیل بود.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، عضو جهاد دانشگاهی، شهردار انزلی در سال ۱۳۷۱، مدیرکل دفتر شهر و شهرک استانداری گیلان، رئیس مسکن و عمران شهری استان گیلان و معاون از سوابق مدیریتی وی می توان به مدیر امور عمرانی استانداری اردبیل اشاره کرد.

اکبر بهنام جو از سال 1385 به مدت 10 سال سمت های معاونت و مدیر کل در شرکت های گردشگری را بر عهده داشته است.

مدیر پروژه صحن فاطمه زهراس) حرم حضرت علیTO) در قسمت طراحی و نظارت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) عضویت در هیات مدیره شرکت های گردشگری، اقتصادی و ساختمانی را در کارنامه خود دارد. سایر سمت های مدیریتی او در بخش خصوصی است.

پایش مستمر سد خداآفرین، سبلان، مهدان، givi، یامچی و پایش پروژه های تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای استان اردبیل، آغاز و تکمیل بزرگراه اردبیل به تونل حیران و از اردبیل به شهر. نیر و آغاز راه اردبیل به مشکین شهر از سوابق مدیریتی اوست.

قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی نقش بسیار مهم و برجسته ای در پیروزی نهضت امام راحل داشت. من داشته است؛ به گونه ای که نخستین جرقه های این انقلاب مذهبی و مردمی با قیام مردم این شهر در ۲۴ خرداد ۱۳۴۲ آغاز شد و سرانجام در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی نهایی رسید.

با توجه به اینکه حوزه علمیه قم به همت آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی در این شهر ساخته شد و قم مرکز علوم اسلامی و پایگاه علمی جهان اسلام شده بود، قم مورد خشم رژیم قرار گرفت. . در دوره های مختلف به ویژه در زمان رژیم طاغوت و به همین دلیل دارای عقب ماندگی های زیربنایی زیادی بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فرمانداری شهر قم زیر نظر استانداری های استان مرکزی و تهران فعالیت می کرد.

با سفر مقام معظم رهبری به قم در سال ۱۳۷۴ و بنا به دستور ایشان مقدمات تبدیل این شهر به استان فراهم شد و در آذرماه ۱۳۷۴ استانداری قم تأسیس شد.

از سوم خرداد 1375 که سید هاشم بنی هاشمی به عنوان اولین استاندار قم منصوب شد، 14 نفر در دولت های مختلف این مسئولیت را بر عهده داشتند.

قربانعلی سعادت، سید حمید تاهایعباس تقیگی، محمد ناظمی اردکانی، محمدحسین موسی پور، کرمرضا پیریمحمدصادق صالحی منش، فریدون همتی، سید مهدی صادقی، سید محمدرضا هاشمی، بهرام سرمست، سید محمدتقی شاهچراغی و سید محمد آقامیری از جمله استانداران و سرپرستان 27 سال گذشته استانداری قم بودند.

استانداری یکی از سمت های اجرایی است که در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات عمومی از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است بخشی از وی از مقامات سیاسی و عالی ترین نماینده دولت در استان به شمار می رود که اهمیت این سمت را نشان می دهد.

در شرح وظایف و اختیارات استانداران آمده است: «استانداران در حدود مأموریت خود به عنوان عالی‌ترین نماینده دولت، اجرای سیاست‌های عمومی کشور در رابطه با وزارتخانه‌ها، مؤسسات و مؤسسات را بر عهده دارند و تحت امر خواهند بود. من از شرکت های دولتی و سایر مؤسساتی که به نوعی از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، شهرداری ها و شهرداری های اسلامی و مؤسسات عمومی غیردولتی هزینه می کنم.

همچنین در شرح وظایف استانداران آمده است: «انتصاب مدیران کل یا بالاترین مقامات اداری، مدیران پروژه‌های ملی، بالاترین مقام‌های نهادهای انقلاب اسلامی، فرماندهان بخش‌ها و مناطق نیروی انتظامی و مدیران انتقال نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در استان توسط وزرا یا بالاترین مقام دستگاه ذیربط با هماهنگی استانداری استان می تواند و بدين ترتيب تغيير ساير مديران استاني با هماهنگي استانداران انجام خواهد شد و اين موضوع در شكل 1 نيز نشان داده شده است. دریافت کنید دولت در استان ها و شهرستان ها مهم است. همه اینها نشان می دهد که فردی که در این مسئولیت قرار می گیرد باید ویژگی ها و مهارت های خاصی داشته باشد تا بتواند کارهای مهم و خطرناک را به عهده بگیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.