افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

با برگ های پاییزی کمپوست درست کنید. فرمول کود ضایعاتی که قیمتش صفره و صد اثر داره

  • کد خبر : 388368
با برگ های پاییزی کمپوست درست کنید. فرمول کود ضایعاتی که قیمتش صفره و صد اثر داره

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- هرکسی دوست دارد بهترین ها را برای خود داشته باشد و داشتن بهترین دکوراسیون برای افراد بسیار مهم و البته لذت بخش است و مشخص است که این افراد تمام تلاش خود را برای این منظور انجام می دهند و سعی می کنند مثلا اگر […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- هرکسی دوست دارد بهترین ها را برای خود داشته باشد و داشتن بهترین دکوراسیون برای افراد بسیار مهم و البته لذت بخش است و مشخص است که این افراد تمام تلاش خود را برای این منظور انجام می دهند و سعی می کنند مثلا اگر وجود دارد روند فعلی بهبود دکوراسیون، آنها از آن پیروی می کنند تا چیدمان خود را مدرن و امروزی جلوه دهند، اما در میان گرایش ها، یکی از بهترین تصمیماتی که هر کسی می تواند بگیرد این است که گیاهان داخلی را انتخاب کند، که در واقع می توان از آن به عنوان یک روش همیشه پرطرفدار یاد کرد. از زمان های قدیم مد بوده و امروز هم مد است و حتی می توان به جرات گفت که این مد تا آخر دنیا پایدار خواهد ماند. .

در این میان یکی از بهترین نکات در مورد این زیبایی ها تنوع بسیار بالایی است که هر فردی با هر سلیقه ای می تواند گیاهی را که بیشتر دوست دارد انتخاب کند و به عنوان مثال برای این کار زیبایی و زیور به دکوراسیون اضافه کند. برای این کار می‌توانید زیباترین گیاهان آپارتمانی از نظر مردم را انتخاب کنید که دختر شایسته‌ای در بین گیاهان محسوب می‌شوند و می‌توانند هر فضایی را که در آن قرار می‌گیرند شیک و شیک جلوه دهند. اما نکته مهمی که در رابطه با نگهداری گل و گیاه باید به آن توجه کنید این است که این زیبایی ها برای رشد و زندگی بهتر نیاز به مراقبت شما دارند و شما باید به عنوان یک مسئولیت بزرگ از آنها مراقبت کنید زیرا در نهایت آنها گیاهان هستند. آنها زیبایی خود را به آن می بخشند و خواص بسیار دیگری نیز دارند، بنابراین مراقبت از آنها کمترین کاری است که می توانید برای قدردانی از آنها انجام دهید و در این بین کود دادن به آنها بسیار مهم است، به خصوص اگر کود خانگی مانند کمپوست ساخته شده باشد. از برگ های پاییزی که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد و سایر کودهای خانگی که حتی می توانید با تهیه آنها در هزینه های خود صرفه جویی کنید، پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه کمپوست با برگ های پاییزی

برای تهیه کمپوت با برگ های پاییزی ابتدا باید برگ ها را جمع کرده و در گوشه ای قرار دهید و سپس با سبزی کوب یا به روش دیگری خوب خرد کنید. سپس برگ های خرد شده را با مقداری خرده چوب یا خاک اره ترکیب کنید. و برای غنی‌سازی آن می‌توانید کمی علف خرد شده اضافه کنید تا اثربخشی آن تا حد بمب افزایش یابد. اگر می خواهید کودتان اسیدی باشد زیرا برای گیاه مورد نظرتان بهتر است، می توانید در این دستور از سوزن کاج برای این منظور استفاده کنید. مراقب باشید از برگ اکالیپتوس، گردو و … استفاده نکنید. زیرا آنها سمی هستند و می توانند به گیاه شما آسیب برسانند.

روش تهیه کود

کود طبیعی با پوسته تخم مرغ

پوسته تخم مرغ مملو از کربنات کلسیم است و می تواند مقدار زیادی کلسیم را به خاک تزریق کند و همچنین می تواند به عنوان آهک باغچه استفاده شود، بنابراین می توانید با کمترین هزینه از این ماده برای تامین مواد مغذی گیاهان خود استفاده کنید. این ماده برای درختان میوه که به آهک باغچه نیاز دارند نیز مناسب است.

برای تهیه آن به یک پوسته تخم مرغ با میکسر نیز نیاز دارید. ابتدا باید تخم مرغ ها را خیلی خوب بشویید و سپس بشکنید و بگذارید پوست در هوا خشک شود و بعد از خشک شدن در مخلوط کن بریزید. آنها را خوب له کنید و در آخر دانه های له شده را روی گیاه بریزید.

روش تهیه کود

کود خانگی با پوست موز

موز را می‌توان یکی از منابع اصلی پتاسیم دانست و گیاهانی هستند که عاشق پتاسیم هستند، بنابراین می‌توانید از این ماده برای رشد بهتر و بزرگ‌تر آن‌ها استفاده کنید. برای این کود به دو تکه پوست موز نیاز دارید، پس پوست آن را مستقیماً روی خاک گلدانی که مد نظر دارید قرار دهید و می توانید برای اثربخشی بیشتر مقداری خاک بردارید و پوست آن را دفن کنید و سپس صبر کنید تا به طور طبیعی تجزیه شود برو پتاسیم در خاک

روش تهیه کود



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.