افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

با بدتر شدن مشکلات املاک و مستغلات در چین، قیمت سنگ آهن به زیر 100 دلار سقوط کرد

  • کد خبر : 349846
با بدتر شدن مشکلات املاک و مستغلات در چین، قیمت سنگ آهن به زیر 100 دلار سقوط کرد

بازار؛ گروه صنعتی: مواد فولادی در دو هفته گذشته نزدیک به 10 درصد افزایش یافته است زیرا نشانه هایی وجود دارد که بدترین رشته فولاد چین در تابستان ممکن است به پایان برسد. اما اخباری مبنی بر تشدید مشکلات املاک چین باعث کاهش قیمت ها در روز دوشنبه (دیروز) شد. بر اساس این گزارش، رکود […]

بازار؛ گروه صنعتی: مواد فولادی در دو هفته گذشته نزدیک به 10 درصد افزایش یافته است زیرا نشانه هایی وجود دارد که بدترین رشته فولاد چین در تابستان ممکن است به پایان برسد. اما اخباری مبنی بر تشدید مشکلات املاک چین باعث کاهش قیمت ها در روز دوشنبه (دیروز) شد. بر اساس این گزارش، رکود طولانی مدت املاک و مستغلات، تقاضای فولاد چین را کاهش داده و موجی از ضرر را در سراسر صنعت ایجاد کرده است. در نشست هفته گذشته در پکن، مدیران 18 تولیدکننده بزرگ این کشور قول دادند که برای کاهش مازاد فلز، “خود انضباطی” بیشتری را اعمال کنند.

معاملات آتی سنگ آهن در ساعت 15:47 به وقت محلی در سنگاپور با 3.9 درصد کاهش به 97.10 دلار در هر تن رسید. معاملات آتی فولاد در شانگهای نیز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، فعالیت کارخانه‌ها در چین برای چهارمین ماه متوالی در ماه اوت کاهش یافت، در حالی که آخرین داده‌های فروش املاک و مستغلات حاکی از بدتر شدن رکود در بخش املاک است. یکی از بزرگترین مروجین کشور اولین ضرر خود را پس از بیش از دو دهه به ثبت رساند. با پیشی گرفتن عرضه از تقاضا، فولاد انگانگ در اعلامیه درآمد خود که هشتمین دوره متوالی را رقم زد، گفت: “بهبود اساسی وضعیت بد بازار آهن و فولاد دشوار است.”

علاوه بر این، نشست هفته گذشته در پکن توسط انجمن آهن و فولاد چین برای رسیدگی به فشار فزاینده بر این صنعت که هنوز حدود یک میلیارد تن در سال تولید می کند، فراخوانده شد. این انجمن گفت که تولیدکنندگان فولاد باید از «رانش کردن» اجتناب کنند، عبارتی که اشاره به رقابت مخربی دارد که در سال‌های اخیر در چین رایج شده است. از سوی دیگر، به گفته انجمن، این صنعت به فعالیت در شرایط رشد مستمر عادت کرده است و شرکت ها، گروه های صنعتی و دولت همچنان در حال بررسی راه هایی برای مقابله با تقاضای کمتر هستند.

این گزارش حاکی از آن است که تعداد کمی از فولادسازان چینی در سال 2024 با کاهش قیمت ها به سود رسیده اند و درخواست هایی برای اقدام برای مهار بحران مازاد عرضه وجود دارد. در همین حال، Angang Steel زیان خالص نزدیک به 1 میلیارد یوان (140 میلیون دلار) را در سه ماهه دوم ثبت کرد که حدود 15 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

از سوی دیگر، بر اساس این گزارش، فلزات اساسی نیز بر کاهش گسترده بازارهای مالی آسیا افزودند: روی که اغلب با تغییرات در بازار فولاد چین مرتبط است، 1.5 درصد و مس 0.2 درصد زیان کردند. و آلومینیوم برای چهارمین روز سقوط کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=349846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.