افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

با این غذاها درد معده خود را تسکین دهید

  • کد خبر : 194212
با این غذاها درد معده خود را تسکین دهید

به گزارش خبرآنلاین، خوردن برنج، سیب، نان تست و موز به بهبود معده درد کمک می کند و مصرف غذاهای سرخ شده و تند باعث تشدید درد معده می شود. به گزارش ایسنا، هیچ راهی وجود ندارد که درد معده را تجربه نکرده باشید. هنگامی که معده درد شدید همراه با اسهال و استفراغ دارید، […]

به گزارش خبرآنلاین، خوردن برنج، سیب، نان تست و موز به بهبود معده درد کمک می کند و مصرف غذاهای سرخ شده و تند باعث تشدید درد معده می شود.

به گزارش ایسنا، هیچ راهی وجود ندارد که درد معده را تجربه نکرده باشید. هنگامی که معده درد شدید همراه با اسهال و استفراغ دارید، دانستن اینکه برای تسکین آن چه بخورید می تواند تصمیم دشواری باشد. همه افراد گهگاهی دچار معده درد می شوند، اما اگر بدون رژیم لاغر می شوید، اشتها ندارید، خسته هستید یا خونریزی، درد یا علائم دیگر دارید، باید به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش مجله پزشکی و الکترونیک Web MD; برخی غذاها باید این وضعیت را کاهش دهند. در زیر بایدها و نبایدهای تغذیه ای درد معده را بررسی می کنیم.

مایعات

اگر نمی توانید غذاهای جامد بخورید، حتی سعی نکنید آنها را بخورید، اما نوشیدنی هایی مانند آب نارگیل به مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و سدیم نیاز دارند. چیزهایی که بدن هنگام اسهال از دست می دهد. بعلاوه، آب مرغ و سوپ درمان های خانگی رایج برای همه چیز از سردرد و معده درد گرفته تا سرماخوردگی و تب هستند.

برنج

برنج سفید ساده یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که از معده درد همراه با اسهال و استفراغ رنج می برند. شاید به همین دلیل بود که مادربزرگ هایمان برای ما آشپزی می کردند که ما دچار معده درد می شدیم. غذاهای سرشار از نشاسته و فیبر کم، مانند برنج سفید، راحت تر از غذاهای پرفیبر هضم می شوند.

سیب

سیب یکی از غذاهایی است که مادران ما خوردن آن را زیاد توصیه می کنند. سیب آسان هضم است و دارای مواد مغذی زیادی از جمله پکتین است. نوعی فیبر که در آب حل می شود. مصرف این نوع فیبر می تواند به رفع اسهال کمک کند.

نان تست

نان تست آرد سفید در هنگام ناراحتی معده بهتر از نان گندم کامل و گندم کامل عمل می کند. غلات کامل دارای نوعی فیبر هستند که می تواند حالت تهوع یا اسهال را بدتر کند.

سیب زمینی آب پز

سیب زمینی پخته نیز در لیستی است که مادران ما هنگام معده درد دارند. وقتی معده شما درد می کند می توانید یک سیب زمینی پخته و شاید کمی سینه مرغ بخورید. هنگامی که احساس بهتری کردید و به مدت 24 تا 48 ساعت استفراغ یا اسهال نداشتید، می توانید مقداری میوه و سبزی اضافه کنید.

موز

وقتی حالت تهوع دارید، ممکن است خوردن مقادیر قابل توجهی غذا برایتان مشکل باشد. به همین دلیل، مهم است که غذاهایی که می خورید مغذی باشند و انرژی لازم برای کمک به بدن را تامین کنند. موز یک میان وعده مغذی و سرشار از انرژی است. خوردن آن حتی زمانی که بیمار هستید آسان است. علاوه بر این، موز به جایگزینی پتاسیمی که ممکن است از طریق استفراغ یا اسهال از بین برود کمک می کند. سایر غذاهای نرم و پر انرژی عبارتند از آووکادو، فرنی و کره بادام زمینی.

از محصولات لبنی اجتناب کنید

شیر، پنیر و بستنی برای ناراحتی معده مضر هستند. هضم آنها برای بدن دشوار است زیرا چربی بالایی دارند. ماست بدون چربی ساده ممکن است هر از گاهی خوب باشد، اما از مقدار کم شروع کنید.

از غذاهای سرخ شده خودداری کنید

این غذاها روغن و چربی زیادی دارند و هضم آنها را سخت تر می کند. غذاهای سرخ شده حتی زمانی که سالم هستید برای دستگاه گوارش مفید نیستند.

از غذاهای تند پرهیز کنید

ممکن است دستگاه گوارش برای هضم این غذاها سخت‌تر کار کند. بنابراین تا زمان برطرف شدن درد معده، غذاهای ساده را انتخاب کنید.

میوه و سبزیجات خام نخورید

این محصولات زمانی که سالم هستید عالی هستند، اما زمانی که معده ناراحت هستید، فیبر موجود در آنها می تواند اوضاع را بدتر کند.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.