افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

با این غذاها استرس را از بین ببرید

  • کد خبر : 352471
با این غذاها استرس را از بین ببرید

به گزارش رکنا، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد پیروی از رژیم غذایی سرشار از پروبیوتیک ها و غذاهای تخمیری می تواند به افراد کمک کند. استرس کمتر داشته باشند غذاهای ضد استرس در زیر خواهید دانست. همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: محققان می گویند افزودن غذاهای تخمیری به رژیم غذایی می تواند فواید […]

به گزارش رکنا، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد پیروی از رژیم غذایی سرشار از پروبیوتیک ها و غذاهای تخمیری می تواند به افراد کمک کند. استرس کمتر داشته باشند غذاهای ضد استرس در زیر خواهید دانست.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: محققان می گویند افزودن غذاهای تخمیری به رژیم غذایی می تواند فواید بسیاری برای سلامتی داشته باشد. نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی غنی از پروبیوتیک ها و غذاهای تخمیر شده می تواند به افراد کمک کند استرس کمتری داشته باشند.

محققان همچنین دریافتند که این نوع رژیم به اصطلاح «روان‌بیوتیک» کیفیت خواب فرد را نیز بهبود می‌بخشد.

اکنون، محققان کالج دانشگاه کورک در ایرلند می گویند که تغییر رژیم غذایی غنی از پروبیوتیک ها و غذاهای تخمیری می تواند به کاهش سطح استرس و بهبود کیفیت خواب کمک کند.

به گفته دکتر جان اف. “کریان”، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: “ما بیش از 15 سال را صرف مطالعه رابطه بین استرس و میکروبیوم روده کردیم تا متوجه شویم که حیواناتی که در اوایل زندگی تحت استرس بودند، میکروبیوم ها را تغییر داده اند.”

وی توضیح داد: موش‌هایی که بدون میکروب رشد می‌کنند، پاسخ استرس اغراق‌آمیز دارند و گونه‌های خاصی از باکتری‌ها می‌توانند استرس را در این مدل‌های موش کاهش دهند.

دستگاه گوارش این شامل شبکه عصبی خود به نام سیستم عصبی روده است که امکان ارتباط مستقیم با مغز یا محور روده-مغز را فراهم می کند. محور روده-مغز برای توانایی ما در مدیریت استرس ضروری است.

برای این مطالعه، شرکت کنندگان غذاهای پروبیوتیک و غذاهای تخمیر شده مصرف کردند. محققان این رژیم را رژیم غذایی «روان بیوتیک» می نامند.

رژیم سایکوبیوتیک

محققان رژیم غذایی زیر را به شرکت کنندگان در گروه رژیم غذایی روان شناسی توصیه کردند:

6 تا 8 وعده در روز میوه و سبزیجات غنی از فیبرهای پروبیوتیک از جمله پیاز، تره فرنگی، کلم، سیب، موز و جو دوسر.

5-8 وعده غلات در روز

2 تا 3 وعده در روز از غذاهای تخمیر شده، از جمله کلم ترش، کفیر یا کومبوچا

3-4 وعده حبوبات در هفته

در همین حال، محققان به شرکت کنندگان در گروه کنترل گفتند که طبق هرم غذایی غذا بخورند.

در پایان مطالعه، محققان دریافتند افرادی که از رژیم غذایی روان‌شناختی پیروی می‌کنند استرس کمتری دارند. علاوه بر این، دانشمندان دریافتند که هرچه مدت طولانی‌تر یک فرد از رژیم غذایی روان‌شناختی پیروی کند، استرس کمتری را احساس می‌کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=352471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.