افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

با این ترفندها به سرعت به خواب خواهید رفت

  • کد خبر : 152088
با این ترفندها به سرعت به خواب خواهید رفت

آفتاب نیوز: همه ما ممکن است یک شب در زندگی خود دچار بی خوابی شویم، اگر این بی خوابی ها ادامه پیدا کند، مطمئناً اختلالاتی در زندگی روزمره ما ایجاد می شود، آنها علمی هستند. در اینجا چند ترفند برای به خواب رفتن سریع ارائه می دهیم. اگر از افرادی هستید که شب ها به […]

آفتاب نیوز:

همه ما ممکن است یک شب در زندگی خود دچار بی خوابی شویم، اگر این بی خوابی ها ادامه پیدا کند، مطمئناً اختلالاتی در زندگی روزمره ما ایجاد می شود، آنها علمی هستند. در اینجا چند ترفند برای به خواب رفتن سریع ارائه می دهیم.

اگر از افرادی هستید که شب ها به سختی می خوابید، احتمالاً از آن دسته افرادی هستید که از بی خوابی ثانویه رنج می برید. برای حل مشکل خواب خود بهتر است روش های زیر را مطالعه کنید.

روش نظامی

در این روش شما باید تمام قسمت های بدن خود از جمله تمام قسمت های صورت، شانه ها و دست ها، ران ها، ساق ها و حتی انگشتان خود را شل کنید، همچنین باید قفسه سینه خود را با تنفس آرام کنید. سعی کنید به یک تصویر زیبا و آرامش بخش فکر کنید و کلمات “فکر نکن” را به مدت 10 ثانیه تکرار کنید تا ذهن خود را پاک کنید. با انجام این کارها باید در عرض 10 ثانیه به خواب بروید.

اگر با این روش نتوانستید بخوابید، یعنی تمام مراحل را به درستی انجام نداده اید و تمام قسمت های بدنتان کاملاً آرام نبوده است، بهتر است این تمرین را با تمرکز بیشتری تکرار کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

تکنیک 8-7-4

این تکنیک یک تمرین تنفسی است که توسط دکتر اندرو ویل بر اساس تنفس یوگا طراحی شده است. این ترفند برای سریع به خواب رفتن شامل این است که ابتدا لب های خود را باز کنید و به طور کامل از دهان بازدم کنید، سپس لب های خود را ببندید و هوا را از طریق بینی به داخل هدایت کنید. به یاد داشته باشید که در حین انجام این کار باید تا 4 بشمارید، نفس خود را به مدت 7 ثانیه نگه دارید و استراحت کنید و در پایان به مدت 8 ثانیه با صدای بلند بازدم کنید.

آرامش پیشرونده عضلانی.

در این روش بازوها، پیشانی، چشم ها و گونه ها، دهان و فک، گردن و سایر اندام ها و در نهایت انگشتان خود را به مدت 5 ثانیه فشار دهید و سپس به مدت 10 ثانیه استراحت کنید. احتمالاً قبل از اتمام تمام اندام ها به خواب رفته اید.

سعی کنید نخوابید

در این روش که روش هدف پارادوکسیکال برای بی خوابی نیز نامیده می شود، برای رهایی از استرس ناشی از نخوابیدن، فرد باید مدام به بیدار ماندن و تلاش برای نخوابیدن فکر کند. او کوچک می شود و به خواب می رود. این روش معمولا برای افرادی که به دلیل خستگی مفرط از بی خوابی رنج می برند بسیار موثر است.

یک مکان آرامش بخش را تصور کنید

تحقیقات علمی نشان می دهد که استرس و اضطراب باعث بی خوابی می شود، بنابراین با تصور یک مکان شاد و آرام، سطح استرس شما کاهش می یابد و به خواب عمیقی می روید، این ترفند برای سریع به خواب رفتن بسیار سرگرم کننده است.

تغییر وضعیت بدن

علم می گوید افرادی که به پشت و پشت می خوابند بیشتر دچار کمردرد و آسیب می شوند و در نتیجه باعث دیر به خواب رفتن آنها نیز می شود، بنابراین بهتر است به پهلو دراز بکشید تا سریع بخوابید و بخوابید. کمک. قلب راحت تر پمپاژ می کند اهمیت این امر برای زنان باردار بیشتر است.

آهنگ مورد علاقه ات را زمزمه کن

با زمزمه کردن یک آهنگ بسیار آهسته و بی صدا حرکتی مانند یوگا انجام می دهید و ذهن شما به آرامش خاصی می رسد و راحتتر به خواب می روید.

روی سطح مناسب بخوابید

تحقیقات نشان می دهد که اگر سطحی که روی آن می خوابیم کیفیت و سلامت نداشته باشد و بدن ما در وضعیت نامناسبی قرار گیرد خواب راحت و سریعی نخواهیم داشت، بنابراین سطحی که برای خوابیدن انتخاب می کنیم عامل مهمی محسوب می شود. در بی خوابی ، زیرا باعث ایجاد مشکلاتی مانند فشار بر ستون فقرات و سینه خواهد شد.

دستگاه های الکترونیکی را خاموش یا خاموش کنید

بر اساس تحقیقات دهه های اخیر، یکی از دلایل اصلی بی خوابی و مشکلات خواب، استفاده از وسایل الکتریکی به ویژه گوشی های هوشمند است. بنابراین، محققان توصیه می کنند که حداقل یک ساعت قبل از خواب، تمام وسایل الکترونیکی را بردارید.

نکات نهایی برای یک خواب آرام

قبل از خواب به موسیقی آرامش بخش گوش دهید.

قبل از خواب دوش بگیرید

20 دقیقه قبل از خواب یک لیوان شیر بنوشید

دمای اتاق خواب را کاهش دهید.

برای خوابیدن لباس راحت بپوشید.

قبل از خواب بخوانید

یک ساعت قبل از خواب نوشیدنی های کافئین دار مصرف نکنید

همانطور که می دانید بی خوابی عوارض زیادی مانند فشار خون بالا و دیابت را به دنبال دارد، بنابراین سعی کنید با توجه به نکات ذکر شده مشکل بی خوابی خود را حل کنید و در صورت عدم رسیدن به نتیجه مطلوب، صحبت با مشاور متخصص در این زمینه را فراموش نکنید. رشته. .

در پایان می توانید برای اطلاع از دلیل خواب و دلیل علمی خواب در خواب کلیک کنید و اطلاعات نسبتا خوبی در مورد این موضوعات به دست آورید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.