افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
14

با افزایش چاقی کودکان، سلامت مغز کاهش می یابد: مطالعه

  • کد خبر : 1237
با افزایش چاقی کودکان، سلامت مغز کاهش می یابد: مطالعه

منو خانه سلامت کودکان اخبار ارجاع نمایش اسلاید آزمون ها فیلم های یک متخصص اطفال پیدا کنید راهنمای سلامت کودکان اصول اولیه علائم دوران کودکی مشکلات معمول شرایط مزمن مرتبط با سلامت کودکان ADHD در کودکان اوتیسم رشد کودک ماشین حساب BMI کودک واکسن های کودکان مراقبت از دندان کودکان نوزاد فرزندپروری سلامت نوجوان موضوعات […]


منو

با افزایش چاقی کودکان، سلامت مغز کاهش می یابد: مطالعه

نوشته دنیز مان

خبرنگار HealthDay

سه‌شنبه، 29 نوامبر 2022 (هیلث دی نیوز) – کودکانی که اضافه وزن یا چاق هستند، اغلب با کار مدرسه دست و پنجه نرم می‌کنند، و اکنون تحقیقات جدید سرنخ‌هایی در مورد اینکه چگونه اضافه وزن ممکن است به مغز در حال رشد آسیب برساند، ارائه می‌دهد.

سیمون کالتنهاوزر، نویسنده این مطالعه، محقق فوق لیسانس رادیولوژی و تصویربرداری زیست پزشکی در این باره گفت: «راهکار اصلی افزایش آگاهی در مورد پیامدهای چاقی برای سلامت مغز علاوه بر پیامدهای سلامت جسمی است، به ویژه از آنجایی که نرخ چاقی بسیار بالا است و همچنان در حال افزایش است. دانشکده پزشکی ییل در نیوهیون، کن.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، در حال حاضر از هر پنج کودک آمریکایی یک نفر چاق است.

برای این مطالعه، محققان چندین نوع اسکن مغزی را در بیش از 5100 کودک 9 تا 10 ساله که در مطالعه در حال انجام رشد شناختی مغز نوجوانان (ABCD) شرکت کردند، بررسی کردند. از این تعداد 21 درصد اضافه وزن و 17.6 درصد چاق بودند.

چه چیزی پیدا کردند؟ اختلالات ساختاری و عملکردی مغز در بچه‌هایی که اضافه وزن یا چاق داشتند در مقایسه با بچه‌هایی که نداشتند، وجود داشت و این تغییرات می‌تواند به عملکرد ضعیف تحصیلی کمک کند.

به طور خاص، کودکانی که دارای اضافه وزن یا چاق بودند، نازک شدن خارجی ترین لایه مغزشان (قشر مغز) را نشان دادند و این با اختلال در مهارت های عملکرد اجرایی مانند برنامه ریزی و انجام کارهای متعدد مرتبط است. علاوه بر این، یکپارچگی ماده سفید مغز در جسم پینه ای (که دو نیمکره مغز را به هم متصل می کند) و در مسیرهای درون نیمکره های مغز که لوب های مغز را در کودکان دارای اضافه وزن یا چاق به هم متصل می کند، مختل شد.

علاوه بر این، شبکه‌های مغزی درگیر در تصمیم‌گیری مبتنی بر پاداش و کنترل رفتارها، کاهش ارتباط را در کودکان دارای اضافه وزن یا چاق نشان دادند.

این مطالعه نشان داد که این الگوها طی دو سال ادامه یافت.

«یافته‌های ما توضیح بالقوه مهمی در مورد سایر مطالعاتی که شاخص توده بدنی بالاتری را نشان می‌دهند، ارائه می‌کند [BMI] کالتنهاوزر گفت: در کودکان با عملکرد شناختی ضعیف و پیشرفت تحصیلی مرتبط است. (BMI اندازه گیری چربی بدن است که قد و وزن را در نظر می گیرد.)

او خاطرنشان کرد: هنوز خیلی زود است که بگوییم کاهش وزن و افزایش فعالیت بدنی می تواند برخی از این تغییرات مغزی را جبران کند یا خیر، اما این امکان وجود دارد.

کالتنهاوزر گفت: انعطاف پذیری مغز یا توانایی سازماندهی مجدد مسیرهای عصبی کودکان بسیار بالا است و شواهدی در ادبیات وجود دارد که عملکرد شناختی ممکن است پس از مداخلات کاهش وزن افزایش یابد. “مطالعه جاری ABCD داده هایی را از شرکت کنندگان خود برای چندین سال دیگر جمع آوری می کند، که به ما امکان می دهد این تغییرات را در طول زمان بیشتر پیگیری کنیم.”

این یافته ها روز دوشنبه در نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی (RSNA) در شیکاگو ارائه شد. یافته های ارائه شده در جلسات پزشکی باید مقدماتی در نظر گرفته شود تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود.

دکتر وینسنت ماتیوس گفت که مطالعه جدید به ارتباط برخی نقاط بین اضافه وزن و تغییرات مغزی در کودکان کمک می کند. ماتیوس، رئیس رادیولوژی در کالج پزشکی ویسکانسین در میلواکی گفت: «تحقیقات قبلی نشان داده است که چاقی با عملکرد تحصیلی ضعیف‌تر، اختلال در عملکرد شناختی و حجم کمتر مغز در کودکان مرتبط است.

ماتیوس افزود: «این مطالعه تغییراتی را در عملکرد مغز و یکپارچگی دستگاه‌های ماده سفید مرتبط با چاقی دوران کودکی نشان می‌دهد که به طور بالقوه اختلال عملکرد شناختی و تأثیر آن بر عملکرد تحصیلی را توضیح می‌دهد.»

او گفت که برخی از سوالات باقی می ماند. ماتیوس تأکید کرد: «مشخص نیست که آیا چاقی مقدم بر اختلال عملکرد مغز است یا اینکه در این زمان، چاقی مقدم بر ایجاد چاقی است.

دکتر اسکات کاهان، مدیر مرکز ملی وزن و تندرستی در واشنگتن دی سی، گفت که بیشتر داده ها در مورد چگونگی تأثیر چاقی بر سلامت مغز در بزرگسالان است. وی خاطرنشان کرد: «این مطالعه به پایه ادبیات در کودکان می افزاید.

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود که آیا حمل وزن اضافی مستقیماً بر مغز تأثیر می‌گذارد، یا اینکه آیا رژیم غذایی ناسالم و/یا عدم تحرک بدنی مقصر هستند، یا اینکه آیا عواملی که افراد را مستعد چاقی می‌کنند، مانند وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تر نیز در ایجاد وضعیت ضعیف نقش دارند. کاهان گفت: رشد مغز.

اطلاعات بیشتر

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نکاتی را در مورد نحوه مبارزه با چاقی کودکان ارائه می دهد.

منابع: سیمون کالتنهاوزر، پژوهشگر فوق لیسانس، رادیولوژی و تصویربرداری زیست پزشکی، دانشکده پزشکی ییل، نیوهون، کن. وینسنت ماتیوز، دکتر، استاد، رئیس، بخش رادیولوژی، کالج پزشکی ویسکانسین، میلواکی. اسکات کاهان، دکتر، مدیر مرکز ملی وزن و تندرستی، واشنگتن، دی سی. 28 نوامبر 2022، ارائه، نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی (RSNA)، شیکاگو



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.