افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

با افزایش سطح زیر کشت می توان به افزایش 30 درصدی تولید خرما دست یافت

  • کد خبر : 176350
با افزایش سطح زیر کشت می توان به افزایش 30 درصدی تولید خرما دست یافت

به گزارش بازار، محسن رشیدفرخی گفت: با جلسات متعدد با سازمان گیاهپزشکی و متولیان جهاد کشاورزی استان ها به اهمیت مبارزه با آفت سوسک قرمز پی بردند و هم اکنون اقدامات عاجل انجام شده است. در برخی از مراکز استان ها به گفته وی انجمن خرما رسالت نظارت و کمک به جهاد کشاورزی در استان […]

به گزارش بازار، محسن رشیدفرخی گفت: با جلسات متعدد با سازمان گیاهپزشکی و متولیان جهاد کشاورزی استان ها به اهمیت مبارزه با آفت سوسک قرمز پی بردند و هم اکنون اقدامات عاجل انجام شده است. در برخی از مراکز استان ها

به گفته وی انجمن خرما رسالت نظارت و کمک به جهاد کشاورزی در استان ها را انجام می دهد اما در خصوص تخصیص اعتبارات اقدامی صورت نگرفته است.

رشید فرخی با بیان اینکه 15 درصد نخلستان های استان های خرما کشور درگیر آفت سوسک هستند، افزود: بارها گفته ایم که آفت سوسک بلافاصله به درخت آسیب می زند، بنابراین با از بین رفتن درخت، تولید محصول حذف می شود. بنابراین باید برای مقابله با این آفت در ستاد بحران و یا بودجه فوریت های دولت اعتباراتی در نظر گرفته شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان خرما با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 300 هزار تن خرما در کشور تولید شد، اظهار داشت: به دلیل بحران کم آبی و خشکسالی در بخش کشاورزی، قصد افزایش سطح زیر کشت را نداریم. کشت، چون تجربه این مبحث مربوط به توسعه باغات پسته است، در نتیجه باغات پسته به دلیل کمبود آب خشک شد.

وی ادامه داد: برآورد می شود با افزایش تولید در واحد سطح، تولید خرما بین 25 تا 30 درصد افزایش یابد، هرچند موانع تولید از جمله گرانی کود و سموم و مشکلات برگشت ارز باید از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود. .

رشید فرخی با بیان اینکه 70 درصد خرمای تولیدی در کشور مصرف می شود تصریح کرد: با افزایش تولید خرما به همین نسبت میزان صادرات نیز افزایش می یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.