افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

با اصرار روسیه، آمریکا نام ایران را از پیش نویس قطعنامه حذف کرد.

  • کد خبر : 110963
با اصرار روسیه، آمریکا نام ایران را از پیش نویس قطعنامه حذف کرد.

به گزارش بازار، در آخرین پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مورد حمایت آمریکا درباره جنگ غزه که قرار بود سه شنبه شب در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای گذاشته شود، هیچ اشاره ای به ایران نشده است. تارنمای فاکس نیوز گزارش داد که متن پیش نویس اولیه از ایران خواسته شده است تا به […]

به گزارش بازار، در آخرین پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مورد حمایت آمریکا درباره جنگ غزه که قرار بود سه شنبه شب در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای گذاشته شود، هیچ اشاره ای به ایران نشده است.

تارنمای فاکس نیوز گزارش داد که متن پیش نویس اولیه از ایران خواسته شده است تا به «حمایت مالی از گروه های تروریستی» پایان دهد. در این پیش نویس که توسط فاکس نیوز مشاهده شد، آمده است: «ایران باید ارسال تمام سلاح ها و تجهیزات مربوط به شبه نظامیان و گروه های تروریستی مسلح را که صلح و امنیت در سراسر منطقه را تهدید می کنند، متوقف کند».

با وجود این، در نسخه نهایی که قرار بود سه شنبه شب رای گیری شود، نامی از ایران وجود نداشت، اما رایزنی ها در این زمینه همچنان ادامه دارد. در پاراگراف این نسخه آمده است: «از کشورهای عضو خواسته می‌شود تا تلاش‌های خود را برای جلوگیری از تأمین مالی تروریسم مطابق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه 2482 (2019) به طرق مختلف، از جمله با محدود کردن تأمین مالی حماس، مضاعف کنند».

سخنگوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد، روسیه را دلیل حذف نام ایران از آخرین نسخه این قطعنامه دانست. وی در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: دولت بایدن در محکومیت حمایت طولانی مدت ایران از گروه های تروریستی مانند حماس و حزب الله صریح و صریح بوده است و ما هرگز در پاسخگویی ایران به خاطر فعالیت های بی ثبات کننده اش تردید نخواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به این قطعنامه سازمان ملل، هیئت روسی در نیویورک اصرار داشت که اشاره به ایران حذف شود، پیشنهاد من این است که از روس ها بپرسید که چرا چنین درخواست هایی داشته اند، با وجود این، این قطعنامه لحن بسیار قوی دارد که به طور مستقیم به ایران اشاره دارد، مانند درخواست برای توقف تامین مالی حماس، یا جلوگیری از صادرات تسلیحات و تجهیزات به حماس، و همچنین درخواست از حزب الله – که مورد حمایت ایران است – برای توقف حملات خود به مرزها.

فاکس نیوز می گوید در مقایسه هر دو پیش نویس به این نتیجه رسیده است که هرگونه ذکر نام ایران در آخرین نسخه پیش نویس حذف شده است.

فاکس نیوز تلاش کرد از هیئت روسی درباره دلیل اصرار آنها بر حذف نام ایران سوال کند. با این حال، این رسانه آمریکایی دریافته است که روسیه قطعنامه جایگزین دیگری را پیشنهاد کرده است که خواستار آتش بس در غزه است.

در جلسه سه شنبه شب شورای امنیت هیچ یک از این دو قطعنامه رای نیاورد و مشخص نیست جلسه بعدی شورا برای بررسی متن این دو قطعنامه موازی چه زمانی برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.