افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

باید نقش و جایگاه خبرگان رهبری را برای مردم تبیین کنیم.

  • کد خبر : 135085
باید نقش و جایگاه خبرگان رهبری را برای مردم تبیین کنیم.

کد خبر: 12555 ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۳۰:۴۱ مسئول جامعه آموزشی: رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری گفت: حفظ انسجام و وحدت برای مشارکت حداکثری و دستیابی به انتخاب افراد اصلح از برنامه های دبیرخانه خبرگان در انتخابات اسفندماه است. گفتن فردا | آیت الله هاشم حسینی بوشهری در آخرین جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون های مجلس خبرگان […]



کد خبر: 12555

۱۴۰۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۳۰:۴۱


مسئول جامعه آموزشی:




رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری گفت: حفظ انسجام و وحدت برای مشارکت حداکثری و دستیابی به انتخاب افراد اصلح از برنامه های دبیرخانه خبرگان در انتخابات اسفندماه است.

گفتن فردا | آیت الله هاشم حسینی بوشهری در آخرین جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) با ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه در خصوص ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و مرکز علمی پژوهشی دبیرخانه نیز همانند دوره های سوم، چهارم و پنجم، اقدامات ارزنده ای را در جهت ارائه نقش، جایگاه، ساختار و وظایف مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی و نیز انجام داده است. همچنین تبیین جایگاه والای ولایت فقیه در حکومت اسلامی با هدف مشارکت آگاهانه مردم و شرکت آنان در انتخابات خبرگان. در این دوره همکاری دبیرخانه این مجلس با نهادهای مرتبط با برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری خودنمایی می کند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و لزوم آشنایی مردم با مجلس خبرگان رهبری و دعوت از آنان برای شرکت در انتخابات، از اسفندماه سال گذشته و یک سال قبل از برگزاری انتخابات خبرگان، با هدف با پیگیری و تحقق چهار راهبرد «مشارکت، سلامت، رقابت و «امنیت انتخاباتی» که مدنظر رهبری انقلاب است، برنامه‌های دبیرخانه بر حفظ انسجام و یکپارچگی جامعه برای دستیابی به مشارکت حداکثری، فعالیت فعال و ایجاد حماسه یاری و انتخاب افراد شایسته در دوره ششم خبرگان رهبری و تاکنون گام های ارزنده ای برداشته شده است.

بوشهری افزود: در گام اول مطالب علمی مرکز پژوهش های دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری که به آشنایی مردم با مجلس خبرگان رهبری و وظایف آن می پردازد، بازنویسی و در قالب به روز ارائه می شود. تاریخ با توجه به شرایط فعلی جامعه و در قالب های عملی برای همه طبقات.

وی یادآور شد: بهره گیری از تجربیات گذشته و استفاده از ظرفیت نهادها و نهادهای مختلف به نحوی کارآمدتر از گذشته گامی دیگر در این راستا و با هدف یکپارچه سازی فعالیت ها و هم افزایی دستگاه ها تاکنون با روسای بسیاری است. . نهادهایی از جمله صداوسیما، شورای سیاست گذاری امام جمعه، حوزه علمیه، نمایندگی ولی قانونی در نیروهای مسلح، وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، فرهنگ و چندین نهاد تاثیرگذار دیگر و چندین نشست و تفاهم نامه امضا شده است. همچنین اعلام کرده اند که از توان خود برای حضور در مجلس خبرگان رهبری استفاده خواهند کرد.

رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در دیدار با روسای این نهادها در خصوص نحوه ارائه و تبیین جایگاه مجلس خبرگان، وظایف ذاتی خبرگان، تبادل نظر شد. ضرورت و فلسفه تشکیل آن، ساختار و فعالیت های این مجلس و کمیسیون های آن، حکومت اسلامی و اندیشه ولایت فقیه و اقداماتی صورت گرفته یا در حال انجام است.

بوشهری در تشریح این اقدامات گفت: بسته های محتوایی را برای ارائه در فضای مجازی با بهره گیری از سهم و ظرفیت موثر روسای حوزه های علمیه و نهادهای رهبری در دانشگاه ها با هدف تقویت اعتماد عمومی جامعه به سمت کارآمدی تهیه کنید. نظام اسلامی و اندیشه مرجعیت و پاسخ به سؤالات. در همین راستا بیان دستاوردهای نظام، ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت هر دو جنبه جمهوری خواهی و اسلامیت نظام در برابر جنگ شناختی دشمن از جمله این اقدامات است که در کنار آن به ایجاد انگیزه و دعوت نخبگان نیز توجه شده است. به فعالیت اجتماعی در زمان انتخابات

وی یادآور شد: استفاده حداکثری از رویدادهای ملی و مذهبی برای حضور در انتخابات، گفتمان سازی اخلاق در انتخابات، هماهنگی با ائمه جمعه سراسر کشور و همچنین استفاده از ظرفیت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و دانش بسیج دانش آموزی. . تشکیلات و 930 هزار رای اولیه با احتساب برنامه ها در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.