افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

باید محصولات سیستان و بلوچستان صادر شود.

  • کد خبر : 235603
باید محصولات سیستان و بلوچستان صادر شود.

گزارش کردن بازار به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در دیدار با مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: در جلسات قبلی بر چند موضوع تاکید شده است که اول آن که ما نمی توانیم در برخی موارد منتظر تصمیم باشیم. ما باید متخصص باشیم، اما باید شفاف […]

گزارش کردن بازار به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در دیدار با مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: در جلسات قبلی بر چند موضوع تاکید شده است که اول آن که ما نمی توانیم در برخی موارد منتظر تصمیم باشیم. ما باید متخصص باشیم، اما باید شفاف و شفاف تصمیم بگیریم زیرا رئیس جمهور بر اساس اختیاراتی که به ما داده است، از ما انتظاراتی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان به موضوع ساماندهی سوخت در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در این زمینه موانع متعددی وجود داشت، گروه های مختلفی باید همراهی می کردند تا این توافق انجام شود و ظرفیت ها مهیا می شد. .

وی خاطرنشان کرد: در حوزه معدن، صنعت و سرمایه گذاری نمی توان منتظر دستور وزارت کشور باشیم، زیرا همه تصمیماتی که گرفته می شود معادل مصوبات هیات دولت است، یعنی وزیر کشور باید دستور را هم برای تصویب به هیئت حاکمه برسانیم، اما این به ما سپرده شد که وقتی تصمیم می‌گیریم با تصمیمات هیئت‌مدیره برابری می‌کند.

کرمی گفت: اگر جایی مشکلی پیش بیاید پیش من می برند و اگر نتوانم جواب بدهم انصراف می دهم اما حرفی برای گفتن داریم و توان پاسخگویی، بالاخره مشکل ما نظام اسلامی است. و اهداف سیستم این منطقه از حساسیت های خاصی برخوردار است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شخصاً تحولات سیستان و بلوچستان را دنبال می کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان به موضوع انقلاب آب در شرق استان اشاره کرد و افزود: هنگام شروع کار اعلام کردند 14 میلیارد تومان پول نیاز است، به دولت نامه می نویسیم تا این میزان ارز را تامین کند. صندوق ذخیره اما اعلام کردند اجازه می دهند. اجازه نمی دهد اما بعد از پیگیری های خودمان، مقام معظم رهبری اجازه دادند که نشان می دهد نگاه ویژه ای به این منطقه دارد.

کرمی تصریح کرد: باید با قدرت تصمیم بگیریم و کار را انجام دهیم، برخی بروکراسی های اداری که ما را مظلوم نگه می دارند باید بروند.

وی بیان کرد: صنایع تبدیلی معادن باید به سرعت فعال شود و این کار با جدیت دنبال شود. با توجه به اینکه معادن زیادی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که هنوز شناسایی نشده اند، باید بیشتر روی شناسایی آنها تمرکز کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت های دانش بنیان باید دست به کار شوند، از سوی دیگر این شرکت ها باید تقویت شوند، به همین دلیل سرمایه مشخصی را در بانک قرار داده ایم و در صورت نیاز درخواستی را انجام می دهیم. انجام می شود، می توان به آنها وام اعطا کرد که سود آن تقریباً 15 درصد است.

کرمی افزود: در خصوص جهاد کشاورزی نیز اقداماتی برای معرفی وام به مرغداران انجام شده است تا شاهد توسعه در این زمینه نیز باشیم. با توجه به اینکه برخی کالاها در این منطقه قاچاق می شود، کنترل بازار بسیار مهم است تا مردم در معیشت خود دچار مشکل نشوند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز، قیمت برخی کالاها نیز افزایش یافته است، بنابراین باید بازار کنترل و نظارت شود و بازار از اجناس اشباع شود.

کرمی تصریح کرد: در صورت وجود کالای کافی، قیمت افزایش نمی یابد زیرا در زمانی که عرضه کم باشد شاهد افزایش قیمت خواهیم بود، اما در صورت وجود تقاضا باید تلاش کنیم تا عرضه در بازار افزایش یابد. چند کارخانه داروسازی در سیستان و بلوچستان ایجاد کنیم؟ خوشبختانه سرمایه گذارانی نیز در این زمینه وجود دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: سفر با کشورهای همسایه مانند پاکستان، افغانستان و عمان باید افزایش یابد زیرا چنین ارتباطی بسیار مهم است، تجارت باید به سرعت در استان توسعه یابد و موانع بر سر راه تجارت برداشته شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.