افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

باید به اصلاح الگوی مصرف در منطقه مرکزی توجه ویژه شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 396413
باید به اصلاح الگوی مصرف در منطقه مرکزی توجه ویژه شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلیس الائمه بعدازظهر دوشنبه در نشست با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: کاهش تلفات در سال این امر باعث کاهش سهم و ذخیره مخازن استان شد، از این رو موضوع تامین آب دغدغه اصلی امروز این استان است. استاندار مرکزی گفت مشکل آب، مدیریت و اصلاح الگوی […]

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلیس الائمه بعدازظهر دوشنبه در نشست با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: کاهش تلفات در سال این امر باعث کاهش سهم و ذخیره مخازن استان شد، از این رو موضوع تامین آب دغدغه اصلی امروز این استان است.

استاندار مرکزی گفت مشکل آب، مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آن باید برای استان مرکزی به عنوان بزرگترین قطب صنعتی کشور مورد توجه قرار گیرد، وی ادامه داد: بدون شک کاهش بارندگی و برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی بحرانی جدی را برای همه به همراه خواهد داشت. . موجودات، از جمله زمین در حال غرق شدن.

مخلص الائمه گفت: مجموعه اقدامات تامین آب استان و همچنین تعادل بین سیستم تامین و مصرف، مشترکان این استان را از چالش کم آبی نجات داد و این امر مانع از ورود استان به آب شد. مرحله بحران به ویژه در شهرهای اراک و ساوه.

استاندار مرکزی بر اصلاح الگوی مصرف و لزوم صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: انتظار می رود همه استان ها با مدیریت مصرف در کاهش تنش آبی تلاش کنند.

مخلص الائمه افزود: اطلاع رسانی اقدامات انجام شده برای تامین آب آشامیدنی پایدار و همچنین ایجاد زیرساخت های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب به منظور حفظ محیط زیست باید به صورت گسترده منتشر شود.

شهرستان های استان مرکزی امسال کمترین تنش آبی را داشتند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مرکزی نیز در این جلسه اقدامات انجام شده در شرکت آب و فاضلاب مرکزی را برجسته کرد و افزود: با توجه به خشکسالی های پی در پی و کمبود منابع آبی، این شرکت سعی در برگزاری دوره های آموزشی تنش آبی داشت مدیریت و همچنین دوره های فنی. و آموزش و پرورش برای تثبیت شبکه توزیع آب شرب این استان.

حشمت اله عباسی با اشاره به مشکلات آبرسانی در روستاهای استان گفت: از تمام ظرفیت آب و فاضلاب استان استفاده کنید. دریافت کنید به گونه ای انجام شد که روستاها کمترین تنش آبی را داشته باشند و اجرای پروژه عظیم آبرسانی به 67 روستا بخشی از این تلاش هاست که خوشبختانه رضایت اهالی روستا را به همراه داشت.

وی ادامه داد: از آنجایی که درآمد شرکت های آب و فاضلاب از پرداخت قبوض تامین می شود، عواملی مانند پایین بودن قیمت آب مصرفی در شهرها، پایین بودن هزینه آب مصرفی شهرها نسبت به شهرها، استفاده از خدمات آبرسانی آب روستایی ضریب قیمت در برخی شهرهای استان علاوه بر پایین بودن نرخ اجرا، کاهش 7 و 8 درصدی برای سازمان مشکلات مالی ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.