افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

بایدها و نبایدهای درمان جوش

  • کد خبر : 389208
بایدها و نبایدهای درمان جوش

آفتاب نیوز: متخصصان در مورد کارهایی که در درمان آکنه پوست نباید انجام داد و راه حل های مناسب استفاده کرد توضیحاتی داده اند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. 1. دستکاری و ترکیدگی جوش. اولین غریزه شما ممکن است فشار دادن هر جوش جدید باشد، اما سعی کنید از آن اجتناب کنید. […]

آفتاب نیوز:

متخصصان در مورد کارهایی که در درمان آکنه پوست نباید انجام داد و راه حل های مناسب استفاده کرد توضیحاتی داده اند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

1. دستکاری و ترکیدگی جوش.

اولین غریزه شما ممکن است فشار دادن هر جوش جدید باشد، اما سعی کنید از آن اجتناب کنید. این باعث افزایش التهاب و همچنین ورود باکتری های بیشتری به بدن می شود و در نهایت باعث عفونت می شود. التهاب بیشتر به این معنی است که جوش طولانی‌تر باقی می‌ماند، به احتمال زیاد جای زخم باقی می‌ماند و به احتمال زیاد قرمزی مداوم در پوست روشن‌تر یا لکه‌های تیره روی پوست تیره‌تر ایجاد می‌شود.

در عوض چه کنیم؟

اگر می دانید که نمی توانید در برابر فشار دادن جوش مقاومت کنید، یک پانسمان هیدروکلوئیدی بمالید. این کار انگشتان شما را بیرون نگه می دارد، از باکتری ها جلوگیری می کند و چرک را جذب می کند.

2. استفاده بیش از حد از مواد لایه بردار.

هنگامی که یک جوش روی پوست شما ظاهر می شود، ممکن است فکر کنید که بهتر است از هر چیزی که در اختیار دارید برای از بین بردن آن استفاده کنید. اما کارشناسان می گویند بهتر است در این کار مراقب باشید.

لایه برداری بیش از حد با محصولات حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید می تواند پوست شما را خشک کرده و روغن طبیعی آن را از بین ببرد. موضوعی که باعث التهاب بیشتر در پوست های مستعد آکنه می شود.

در عوض چه کنیم؟

مراقبت ملایم و حساب شده برای سلامت پوست شما بسیار مفیدتر است. لایه برداری بیش از دو یا سه بار در هفته نباید انجام شود و هنگام استفاده از این محصولات نباید پوست را بیش از حد مالش دهید. اگر تک جوش است، بهتر است درمان های نقطه ای با تمرکز بر روی ناحیه آسیب دیده پوست انجام شود.

3. شستشوی بیش از حد صورت

در حالی که بهداشت نامناسب می تواند در برخی موارد منجر به جوش شود، اکنون می دانیم که علت آکنه بسیار پیچیده تر از آن است. با این حال، توصیه های قدیمی بر شستن مکرر صورت یا استفاده از پاک کننده های خشن یا خشک صورت تاکید می کند اگر مستعد جوش زدن هستید. اما کارشناسان نظر دیگری دارند! شستن بیش از حد صورت می تواند آکنه را بدتر کند.

در عوض چه کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، مهم است که در درمان جوش ها رویکرد ملایم تری داشته باشید. صورت خود را بیش از دو بار در روز نشویید و همیشه از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. از مالش شدید خودداری کنید و پوست خود را خشک کنید.

4. از مرطوب کننده صرف نظر کنید

افرادی که پوست چرب دارند ممکن است به اشتباه فکر کنند که باید به طور کلی از مرطوب کننده اجتناب کنند، اما انجام این کار در واقع می تواند آکنه را بدتر کند. کمبود رطوبت در سطح پوست می تواند باعث شود بدن شما برای جبران آن، چربی بیشتری تولید کند. به این ترتیب پوست خشک، پوسته پوسته و قرمز خواهید داشت.

در عوض چه کنیم؟

اگر پوست چرب دارید، لازم نیست از مرطوب کننده سنگین استفاده کنید. در عوض، از یک مرطوب کننده مبتنی بر آب و بدون روغن استفاده کنید. بهتر است محصولی را انتخاب کنید که دارای ترکیبات تسکین دهنده مانند آلوئه ورا، سیکا، پپتیدها یا عصاره خیار باشد. بعد از هر بار شستشوی صورت از آن استفاده کنید.

5. استفاده از لایه برداری موضعی برای آکنه کیستیک

آکنه کیستیک یا جوش های کیستیک، جوش های عمیق، بزرگ و دردناکی هستند که در قسمت عمیق تری از پوست ظاهر می شوند. در چنین مواردی، عوامل لایه‌بردار موضعی مانند اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید ممکن است تأثیر زیادی نداشته باشند.

هر دو ماده اپیدرم (لایه بیرونی پوست) را خشک و تحریک می کنند و به غشای میانی پوست که در آن التهاب رخ می دهد، نمی رسند. این مواد حتی می توانند آن را بیشتر نمایان کنند و باعث قرمزی و پوسته پوسته شدن اطراف جوش شوند.

در عوض چه کنیم؟

برای آکنه کیستیک بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید تا با تزریق کورتیزون آن را برطرف کند. برای آکنه کیستیک مزمن، پزشک ممکن است بخواهد رویکرد عمیق تری داشته باشد و یک برنامه درمانی برای رسیدگی مستقیم به مشکل ارائه دهد.

6. تو خودت هستی

دانه ها می توانند احساسات مختلفی را برانگیزند. شرم، خجالت یا حتی غم. اما حتی اگر این یک مشکل مداوم برای شما باشد، باید از سرزنش خود دست بردارید. زیرا عوامل متعددی بر ظاهر آکنه تأثیر می گذارند که بسیاری از آنها تحت کنترل شما نیستند، مانند ژنتیک، واکنش پوست به هورمون ها یا آلودگی های محیطی.

در عوض چه کنیم؟

بدانید که همه افراد مستعد آکنه هستند و اقداماتی وجود دارد که می توانید برای داشتن پوستی شفاف تر انجام دهید. یک متخصص پوست را پیدا کنید که در درمان آکنه متخصص باشد و با نگرانی های شما همدردی کند. روی چیزهایی که می توانید کنترل کنید تمرکز کنید، مانند خوردن غذاهای ضد التهاب، خواب کافی، استفاده از رختخواب تمیز و کاهش استرس.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.