افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

بایدن دلار را نابود می کند

  • کد خبر : 163207
بایدن دلار را نابود می کند

آفتاب نیوز: ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود تاکید کرد که آمریکا سلطه اقتصادی خود را در جهان از دست داده است زیرا دولت این کشور در حال نابودی دلار است. به گفته راشاتودی، به گفته ولودین، تلاش‌های آمریکا برای بازپس‌گیری این سلطه با راه‌اندازی «درگیری‌های نظامی، تحریم‌ها و جنگ‌های […]

آفتاب نیوز:

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود تاکید کرد که آمریکا سلطه اقتصادی خود را در جهان از دست داده است زیرا دولت این کشور در حال نابودی دلار است.

به گفته راشاتودی، به گفته ولودین، تلاش‌های آمریکا برای بازپس‌گیری این سلطه با راه‌اندازی «درگیری‌های نظامی، تحریم‌ها و جنگ‌های تجاری، سازمان‌دهی حملات تروریستی و تخریب اقتصاد اروپا» نتایج مطلوبی برای واشنگتن به همراه نداشته است.

قانونگذار ارشد روسیه دلار را تنها ابزار باقی مانده برای نفوذ آمریکا در سایر کشورها توصیف کرد. وی در ادامه تصریح کرد که با این حال، کشورهای دیگر به طور فزاینده ای آن را کنار می گذارند زیرا واشنگتن از دلار آمریکا به عنوان سلاحی در “نبرد سیاسی” خود استفاده می کند.

ولودین افزود که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، کشورش را از “آخرین مزیت” خود محروم می کند، زیرا چنین تهدیدهایی نه به خود کشور و نه به واحد پول آن اعتماد ایجاد نمی کند.

بر اساس این گزارش، حرکت کشورهای جهان به سمت استفاده از ارزهای ملی به جای دلار در تجارت دوجانبه از سال گذشته پس از تحریم های اعمال شده علیه روسیه، قطع ارتباط این کشور با سیستم مالی غرب و مسدود شدن ذخایر ارزی این کشور آغاز شد. . انجام داد

ولودین نوشت: کشورهای دیگر اکنون استفاده از دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی برای تضمین امنیت مالی خود کنار می گذارند.

وی افزود: در بحبوحه تحریم‌های گسترده علیه روسیه که بی‌اثر بوده است، ایالات متحده به شدت «به دلیل نقض تحریم‌ها تهدید می‌کند که ارتباط بانک‌های جهان با سیستم مالی خود را قطع کند».

سال گذشته، مسکو به طور قابل توجهی استفاده از ارزهای ملی را در تجارت خارجی خود افزایش داد و از یورو و دلار در معاملات بین المللی فاصله گرفت. بر اساس گزارش بانک مرکزی این کشور، سهم هر دو ارز در تسویه حساب های صادراتی روسیه از 96 درصد در ابتدای سال 2022 به 17 درصد در سپتامبر گذشته کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.