افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

بایدن تا زمان انتخابات آمریکا نمی‌خواهد برجام را احیا کند

  • کد خبر : 120879
بایدن تا زمان انتخابات آمریکا نمی‌خواهد برجام را احیا کند

تهران (بازار) – پروفسور فرانک ان. فون هیپل، معاون سابق مدیر امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید، معتقد است پرزیدنت بایدن می خواهد از تکمیل مذاکرات هسته ای با ایران تا سال آینده خودداری کند. انتخابات آمریکا. پروفسور فرانک فون هیپل به خبرگزاری بازار گفت: “من معتقدم که جایگزین بلندمدت برای گسترش […]

تهران (بازار) – پروفسور فرانک ان. فون هیپل، معاون سابق مدیر امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید، معتقد است پرزیدنت بایدن می خواهد از تکمیل مذاکرات هسته ای با ایران تا سال آینده خودداری کند. انتخابات آمریکا.

پروفسور فرانک فون هیپل به خبرگزاری بازار گفت: “من معتقدم که جایگزین بلندمدت برای گسترش نیروگاه های غنی سازی ملی، نیروگاه های چند ملیتی است که به طور مشترک توسط همه کشورهای دارای نیروگاه هسته ای در یک منطقه مدیریت می شوند.”

متن مصاحبه بازار با پروفسور فرانک ان.فون هیپل در زیر آمده است.

سئوال: در بحبوحه جنگ غزه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که خروج از برجام یک اشتباه است زیرا یکی از مشکلات امنیتی ایران را حل کرده است. در این لحظه چه ارزیابی از سخنان او دارید؟

به: من موافقم که خروج ترامپ از برجام یک اشتباه وحشتناک بود.

سئوال: جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پس از جنگ غزه اعلام کرد: زمان مذاکرات برای احیای برجام در حال پایان است و از سرگیری این مذاکرات مهم است. من درک می کنم که این مذاکرات چقدر برای منطقه، به ویژه برای عربستان سعودی اهمیت دارد. چقدر برای سخنان او ارزش قائل هستید؟ آیا این به معنای تلاش برای از سرگیری فوری مذاکرات است؟

به: من امیدوارم که چنین باشد، اما من فکر می کنم رئیس جمهور بایدن مایل است تا پس از انتخابات بعدی ایالات متحده از نهایی کردن مذاکرات خودداری کند. ایران در آمریکا محبوبیتی ندارد. حمایت او از حماس و روسیه و سرکوب حقوق زنان اکنون دلایل دیگری است و بسیاری بایدن را به مذاکره با شیطان متهم می‌کنند، همان‌طور که بسیاری در ایران ایالات متحده را «شیطان بزرگ» توصیف می‌کنند.

پرسش: بورل همچنین گفت: اگرچه کشورهای منطقه و عربستان سعودی مستقیماً پای میز مذاکره نیستند، اما نگرانی های آنها مورد توجه قرار خواهد گرفت. به نظر می رسد این یک موضوع جدید است. پیش از این کشورهای عربی خواستار مشارکت مستقیم در مذاکرات شده بودند که با مخالفت هایی روبرو شد. اتفاق جدیدی افتاده؟ آیا این روند مذاکرات را دشوارتر نمی کند؟

به: نمی‌دانم بورل به چه چیزی اشاره می‌کند، اما همانطور که می‌دانید، من فکر می‌کنم جایگزین بلندمدت برای گسترش نیروگاه‌های غنی‌سازی داخلی، نیروگاه‌های چندملیتی است که به طور مشترک توسط همه کشورهای دارای نیروگاه هسته‌ای در یک منطقه اداره می‌شوند.

سئوال: پس از جنگ غزه، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز گفت: موضوع مذاکرات در چارچوب تعریف شده و در چارچوب ابتکار سلطان عمان باز است. طبیعتاً وضعیت و مسئله فلسطین که اولویت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را جابجا کرده است، ممکن است برخی مسائل را تحت الشعاع قرار دهد یا اولویت‌ها و تاخیرهایی را ایجاد کند. ارزیابی شما از این سخنان چیست؟

به: من بیانیه 31 اکتبر 2023 وزیر امور خارجه عمان را خوانده ام. من با ارزیابی شما از وضعیت موافقم. با این حال، من معتقد نیستم که پس از جنایات جنگی آنها، رهبران فعلی حماس یا دولت نتانیاهو مذاکره کنندگان معتبری باشند.

سوال: به گفته مسئولان دو طرف برجام، آیا امکان آغاز مذاکرات در ماه های آینده وجود دارد؟

به: در اصل اگر اروپایی ها ابتکار عمل را به دست بگیرند، بله. من فکر نمی‌کنم تا زمانی که بایدن (انشاءالله) مجدداً انتخاب نشود، دولت بایدن کار زیادی انجام دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.