افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

باورنکردنی ترین سواحل جنوب / ماماتینا را بیشتر از این مجبور نکن برو به مالدیو بهشت ​​هرمزگان

  • کد خبر : 210834
باورنکردنی ترین سواحل جنوب / ماماتینا را بیشتر از این مجبور نکن برو به مالدیو بهشت ​​هرمزگان

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- عید نزدیک است و آنچه مشخص است این است که در همه ما کنایه و شوق این رسم زیبا وجود دارد. چون این عادت و رسم را داریم که بسیاری از عناصر زندگیمان را برای نوروز تجدید کنیم. از لباس های سر تا پا گرفته […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- عید نزدیک است و آنچه مشخص است این است که در همه ما کنایه و شوق این رسم زیبا وجود دارد. چون این عادت و رسم را داریم که بسیاری از عناصر زندگیمان را برای نوروز تجدید کنیم. از لباس های سر تا پا گرفته تا انبوهی از لوازم جانبی. حتی مامانم عادت داره هر سال میگه سفره ما باید نو باشه که به نظرم خیلی قشنگه.

در سال های اخیر خرج کردن بسیار سخت شده است. یکی از چیزهای دیگری که ما به آن اهمیت می دهیم این است که اکثر خانواده ها بار و باندیل را برای دو هفته تعطیل می کنند و به گردش و مسافرت می روند. اغلب به شمال می روند اما عید تنها زمانی است که همه شهرها پر از مسافر است و از آنجایی که فصل زیبایی است می توان گفت هر شهری زیبایی های خاص خود را دارد. اما بیا متفاوت باشیم و مثل تو نباشیم، بریم جنوب. آیا می دانید از چند مکان دوست داشتنی در جنوب بازدید کنید؟ آیا می دانید جنوب چند سواحل زیبا دارد؟ اگر نمی دانید، با ما همراه شوید تا باورنکردنی ترین سواحل جنوبی را که در هیچ کجای دنیا نخواهید دید را کشف کنید.

1- ساحل صدف هرمزگان و زیبایی بسیار

دریا بسیار زیباست و یکی از جذاب ترین هدایایی که به ما می دهد صدف و گوش ماهی است که باعث می شود محیطی رویایی را ببینیم. در ایران، ساحل صدفی بندر لنگه هرمزگان می تواند چنین صحنه ای را به ما نشان دهد، روبروی دریایی از صدف هایی به اشکال مختلف. در واقع، این پوسته ها از دنیای منحصر به فرد زیر دریا صحبت می کنند. شما می دانید که زیر دریا واقعاً دنیایی برای خودش وجود دارد. یکی از شگفت‌انگیزترین سواحلی که می‌توانیم نام ببریم، ساحل صدف هرمزگان است، برای رسیدن به آنجا باید ۶ کیلومتری غرب بندرلنگ، نزدیک فرودگاه رفت.

سواحل دیدنی هرمزگان

2- ساحل شیدور هرمزگان مالدیو ایران

حتما نام مالدیو را بارها شنیده اید، در واقع مالدیو به زلالی آب هایش معروف است، اما باید بگوییم که در ایران ساحل شیدور داریم که شفافیت آب آن کمتر از مالدیو نیست! در واقع شفافیت این آب ها به قدری زیاد است که به راحتی می توانید حیوانات زیر آب را ببینید و شکار کنید. باورتان می شود وقتی به ساحل دریا نزدیک می شویم سایه قایق که روی آن می نشینیم به وضوح دیده می شود؟ دقیقاً مانند چیزی که در انیمیشن ها می بینیم و ما را شگفت زده می کند. برای رفتن به ساحل شیدور، یکی از بی نظیرترین سواحل جنوب ایران، بهتر است به شهر بندرلنگ در 1.5 کیلومتری جزیره لاوان بروید. این ساحل زیبا در جزیره ای به نام شیدور یا مارو واقع شده است. برو ازش لذت ببر

سواحل دیدنی هرمزگان

3- ساحل مکسار هرمزگان

از دیگر سواحل جنوب ایران، ساحل مکسر هرمزگان بسیار شگفت انگیز است. در واقع این ساحل جذاب نقطه تلاقی بین کوه و دریا را نشان می دهد و کوه های این ساحل با رنگ و شکلی خاص که ذهن را به حیرت می اندازد در کنار هم قرار گرفته اند و گویی محافظان و سربازان جهان هستند. دریا وقتی به آنجا می روید و این ساحل زیبا را از نزدیک می بینید، بدون شک زیبایی متناقض سختی و نرمی را تجسم و در ذهن خود حس خواهید کرد. وقتی این ساحل زیبا را از نزدیک می بینیم، با تمام وجود زیبایی متناقض سختی و لطافت را تصور می کنیم. برای رفتن به این ساحل باید به جایی بین شهر پارسیان و بندر مقم بروید. نکته جالب اینجاست که اگر به ساحل مکسار بروید و به سمت غرب حرکت کنید، جاذبه های طبیعی دیگری را خواهید دید. به عنوان مثال، مانند یک نخلستان، یک چشمه، یک دره و بسیاری از مناظر طبیعی دیگر که شما آنها را مانند بهشت ​​روی زمین می بینید و احساس می کنید.

سواحل دیدنی هرمزگان

4- ساحل دست هرمزگان

اما چرا ساحل دستیر یکی از شگفت انگیزترین سواحل ایران است؟ چون صخره هایی که در این ساحل به چشم می خورد به شکل شن و ماسه در کنار هم قرار گرفته اند، انگار در کوچه های باریک قدم می زنیم! آن هم برای تنهایی و فکر. تفاوت چشمگیر این خیابان با شهر این است که به جای آسفالت می توانید شفافیت آب را زیر سنگفرش خود احساس کنید. برای رفتن به ساحل دستیر باید به شهر پارسیان بروید، همان شهری که نزدیک ساحل مکسار است. .

سواحل دیدنی هرمزگان



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=210834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.