افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

بانک یو بی اس: بانک های مرکزی امسال 48 میلیارد دلار طلا خریداری خواهند کرد

  • کد خبر : 21675
بانک یو بی اس: بانک های مرکزی امسال 48 میلیارد دلار طلا خریداری خواهند کرد

بانک یو بی اس در جدیدترین گزارش وی از ادامه تقاضای بانک های مرکزی برای خرید و ذخیره طلا خبر داد. به گفته این غول بانکی، احتمالا امسال با توجه به خروج برخی کشورها از دلار آمریکا، خرید طلا توسط بانک های مرکزی افزایش خواهد یافت. گزارش کردن دیلی هودلUBS پیش بینی می کند که […]

بانک یو بی اس در جدیدترین گزارش وی از ادامه تقاضای بانک های مرکزی برای خرید و ذخیره طلا خبر داد. به گفته این غول بانکی، احتمالا امسال با توجه به خروج برخی کشورها از دلار آمریکا، خرید طلا توسط بانک های مرکزی افزایش خواهد یافت.

گزارش کردن دیلی هودلUBS پیش بینی می کند که بانک های مرکزی امسال 700 متریک تن طلا معادل 48.74 میلیارد دلار به خزانه خود اضافه کنند.

به گفته این غول بانکی، با توجه به ادامه تورم و نگرانی های ژئوپلیتیکی، بانک های مرکزی احتمالا در ماه های آینده به خرید و ذخیره سازی این فلز زرد ادامه خواهند داد. در این گزارش آمده است:

سال گذشته سیزدهمین سال متوالی بود که بانک های مرکزی بیشتر از فروش طلا خریدند. همچنین بالاترین تقاضای سالانه طلا از سال 1950 تاکنون ثبت شده است. بانک های مرکزی با خرید 1078 متریک تن طلا در سال 2022، بیش از 2 برابر 450 متریک تن طلا در سال 2021 خریداری کرده اند. طبق آمار سه ماهه اول شورای جهانی طلا، بانک های مرکزی به دنبال خرید حدود 700 متریک تن طلا هستند. طلا در سال جاری، که بسیار بالاتر از میانگین کمتر از 500 متریک تن از سال 2010 است.

واریز و برداشت نامحدود در صرافی Etrax
با ثبت نام در Etrax 50000 بیت شبا و 500000 بیت تورنت دریافت کنید!

هدیه بگیر!

تحلیلگران UBS معتقدند روند خرید طلا توسط بانک های مرکزی با ادامه روند فعلی ادامه خواهد داشت.

ما فکر می‌کنیم که این روند سرمایه‌گذاری بانک مرکزی احتمالاً در میان ریسک‌های ژئوپلیتیکی و تورم بالا ادامه خواهد داشت.

UBS در این گزارش خاطرنشان کرد که کشورهای جهان در حال حاضر به دلیل تسلیح شدن دلار آمریکا و استفاده از آن برای تحریم های اقتصادی، در افزایش ذخایر دلاری خود مردد هستند.

سال گذشته، وزیر دارایی روسیه مدعی شد که آمریکا و متحدانش 300 میلیارد دلار از ذخایر ارزی و طلای این کشور را به عنوان بخشی از تحریم های اعمال شده به دلیل جنگ با اوکراین مسدود کرده اند. UBS در این رابطه می گوید:

در واقع، تصمیم ایالات متحده برای مسدود کردن ذخایر ارزی روسیه پس از جنگ در اوکراین ممکن است در بلندمدت بر رفتار بانک‌های مرکزی تأثیر بگذارد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-05-27 16:45:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.