افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

بانک پارسیان 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت می کند

  • کد خبر : 34578
بانک پارسیان 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت می کند

به گزارش بازار به نقل از بانک پارسیان، مراسم امضای این تفاهم نامه صبح روز دوشنبه 11 مرداد 1402 با حضور کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و محمدصادق خیاطیان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی در ساختمان مرکزی بانک پارسیان برگزار شد. بر اساس این تفاهم نامه، صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان را […]

به گزارش بازار به نقل از بانک پارسیان، مراسم امضای این تفاهم نامه صبح روز دوشنبه 11 مرداد 1402 با حضور کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و محمدصادق خیاطیان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی در ساختمان مرکزی بانک پارسیان برگزار شد.

بر اساس این تفاهم نامه، صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان را شناسایی و ارزیابی می کند و برای کمک به بانک پارسیان ارائه می کند.
این بسته با هدف افزایش ۱۰۰ درصدی فروش محصولات دانش بنیان، حمایت ویژه از شرکت هایی است که توانایی افزایش تولید در سال جاری را دارند.

کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به نقش این بانک در تامین مالی شرکت های دانش بنیان گفت: بانک پارسیان به عنوان یکی از بازیگران مهم در اکوسیستم تامین مالی فناوری بانکداری شبکه ای کشور، حمایت از شرکت های نوآور و دانش بنیان را سرلوحه کار خود قرار داد و با هدایت منابع به سمت این شرکت ها و ایفای نقش موثر در رشد و توسعه دانش، توانست در نوآوری و رشد و توسعه دانش نقش موثری داشته باشد. علاوه بر این، این بانک با دارا بودن زنجیره ارزش کامل خود، طی چند سال گذشته محصولات و خدمات ویژه ای را در حوزه دانش بنیان طراحی کرده است که به جرأت می توان گفت یکی از جامع ترین محصولات و خدمات نظام پولی و بانکی کشور در حوزه دانش بنیان است.

محمدصادق خیاطیان، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی با تقدیر از حمایت بانک پارسیان از اجرای برنامه رشد تولید دانش بنیان طراحی شده در صندوق نوآوری، گفت: بانک پارسیان سریع ترین حمایت از رشد شرکت های دانش بنیان است. این اقدام بسیار فرخنده ای است و قطعا ثمرات زیادی برای شرکت های دانش بنیان به همراه دارد.

وی افزود: بانک پارسیان اولین بانکی است که به وعده های خود برای حمایت از رشد تولید شرکت های دانش بنیان عمل کرد. این بانک اهمیت این موضوع را به موقع درک کرده و در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان وارد فصل جدیدی از همکاری با صندوق نوآوری شده است. به نمایندگی از تمامی فعالان اکوسیستم نوآوری کشور از این بانک تشکر می کنم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با ابراز تمایل این که تفاهم نامه این صندوق و بانک پارسیان منشأ برکت برای کشور و اقتصاد دانش بنیان باشد، تاکید کرد: آینده کشور در رشد اقتصاد دانش بنیان است. اهدافی مانند حفظ نخبگان، صادرات با ارزش افزوده بالا و توسعه فناوری همگی در اقتصاد دانش بنیان گنجانده شده است و طبیعی است که سرمایه گذاری های کلانی در اقتصاد مبتنی بر فناوری در دنیا انجام شود.

خیاطیان تصریح کرد: در صورت عدم توجه به توسعه تامین مالی فناوری، کشور با خطرات زیادی مواجه خواهد شد. بر این اساس، زمان‌بندی و شناسایی نیاز به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان یک دغدغه ملی است.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه، دولت پیشنهاد داده است تا پایان این برنامه سهم اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور به هفت درصد برسد. دستیابی به این هدف کار ساده ای نیست و نیازمند زیرساخت ها و ابزارهای مختلفی است که مهمترین آنها تامین مالی است.

من باید بگویم؛ ایجاد دفتر تخصصی دانش بنیان در ستاد صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بانک حامی بنگاه های دانش بنیان، فناورانه و نوآور، تأسیس صندوق کارآفرینی پژوهش و فناوری ستارهگان و برگزاری نمایشگاه تخصصی بنگاه های دانش بنیان در سال 1401، ایجاد خط ویژه افزوده شدن به بنگاه های دانش بنیان، طرح ویژه بنگاه های دانش بنیان و بنگاه های دانش بنیان برای بنگاه های دانش بنیان و بنگاه های دانش بنیان در سال 1401. پارک های علم و فناوری، کارخانه های نوآور، نوآوری سیستم اکوسیستم مبتنی بر دانش را ایجاد می کنند و به غیر دانش بنیان اعتبار می دهند. شرکت ها برای خرید محصولات دانش بنیان را می توان از جمله اقدامات بانک پارسیان در حمایت از شرکت های دانش بنیان ذکر کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.