افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
5

بانک ها پول خلق می کنند؛ اما در توسعه بی تاثیر است. توس از عدم قطعیت بیرون می آید

  • کد خبر : 163381
بانک ها پول خلق می کنند؛  اما در توسعه بی تاثیر است.  توس از عدم قطعیت بیرون می آید

بازار؛ گروه استان ها: مشهد مقدس سالانه پذیرای بیش از 30 میلیون زائر است که از سراسر ایران و همچنین از نقاط مختلف جهان اسلام برای زیارت این شهر به این شهر می آیند و اگرچه آن را قطعه ای از بهشت ​​می نامند، اما زخم های کهنه ای نیز بر پیکر این شهر وجود […]

بازار؛ گروه استان ها: مشهد مقدس سالانه پذیرای بیش از 30 میلیون زائر است که از سراسر ایران و همچنین از نقاط مختلف جهان اسلام برای زیارت این شهر به این شهر می آیند و اگرچه آن را قطعه ای از بهشت ​​می نامند، اما زخم های کهنه ای نیز بر پیکر این شهر وجود دارد. شهر این شهر نشان می دهد که هنوز التیام نیافته است و نیاز به توجه بیشتر دولتمردان دارد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مشکلاتی مانند حضور اتباع خارجی غیرمجاز؛ آلودگی هوا؛ کمبود آب آشامیدنی؛ بلاتکلیفی شهر تاریخی توس به عنوان میراث فرهنگی جهانی و مشکلات دیگر از جمله آلودگی رودخانه کشف رود تنها بخشی از دغدغه های ریز و درشتی است که این شهر و مردمش با آن دست و پنجه نرم می کنند.

در همین راستا و با هدف بررسی و تحلیل مشکلات پیش گفته، با حجت الاسلام نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات در شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل 90 شورا به گفت و گو نشستیم. اسلامی.

* تامین امنیت برای شهروندان و سرمایه گذاران بسیار مهم است. تا چه اندازه در مشهد به این مقوله توجه ویژه ای شده است؟

مشهد مقدس به دلیل هم مرز بودن با کشورهایی مانند افغانستان با شرایط خاصی مواجه است، بنابراین این شهر نیز مانند کلانشهر تهران از نظر وضعیت نیروی انتظامی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در این زمینه مذاکراتی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده و باید بگویم مسائل امنیتی مشهد بر اساس وضعیت آن در حال پیگیری است.

* آیا مقوله ساماندهی اتباع خارجی می تواند ضریب امنیت و اشتغال در مشهد را افزایش دهد؟

به نظر من تصمیماتی که در مورد مهاجران افغانستانی در ایران گرفته شد کمی عجولانه بود.

از ابتدا که مرز با هجوم مهاجران مواجه شد، با حضور بی‌شمار مهاجران در مشهد مقدس مواجه شدیم و افراد زیادی بدون دریافت کارت مهاجرت در این شهر ساکن شدند که البته اعتراض خود را در آن زمان به صراحت اعلام کردیم. ما همچنین مخالف اخراج همه اتباع خارجی هستیم زیرا بسیاری از برادران و خواهران ما در ایران به دنیا آمده اند و بازگشت آنها به افغانستان برای بسیاری از خانواده ها با بحران مواجه خواهد شد که نه تنها ناعادلانه بلکه ناعادلانه است. اسلام هم خیلی دور است.

همانطور که بازکردن مرزها برای ورود غیرقانونی مهاجران و ایجاد ناامنی اشتباه است، اقدامات عجولانه برای اخراج آنها نیز اشتباه است، زیرا بسیاری از مهاجران در این شهر زندگی می کنند و حتی سرمایه گذاری کرده اند، بنابراین باید به این موضوع رسیدگی شود. توجه و برنامه ریزی بهتر

باید اعتراف کرد که همان طور که بازکردن مرزها برای ورود غیرقانونی مهاجران و ایجاد ناامنی اشتباه است، برخی اقدامات عجولانه برای اخراج آنها نیز نادرست است، از این رو مهاجران زیادی در این شهر زندگی کرده و حتی سرمایه گذاری کرده اند. ، باید با ملاحظه و برنامه ریزی بهتر به این موضوع پرداخت.

* برای رفع تشنگی مشهدی چه باید کرد؟

متأسفانه در سال گذشته به سختی از پس این موضوع رفتیم و معتقدم برای تامین آب شرب مردم باید حتی برای بدترین شرایط ممکن برنامه ریزی کرد و تمام تلاشمان معطوف به چاه ها و منابع زیرزمینی نشود، بلکه از این نظر بهترین گزینه و اقدام جایگزینی چاه های آب کشاورزی با فاضلاب مناسب در کوتاه مدت است.

* یکی از مهم ترین مشکلات شهرک های مشهد و کلات، توزیع و تامین سوخت است، در این زمینه چه اقداماتی انجام دادید؟

مشکلات متعددی از جمله تامین برق از جمله گازرسانی داشتیم تا سوخت رسانی برای روستاییان در فصل زمستان با مشکل کمتری مواجه شود.

در این راستا وزیر نفت با گازرسانی به 19 روستای منطقه کلات موافقت کرد و با وجود گرانی گازرسانی، پیش بینی می شود تمامی روستاهای کلات در سال 1403 از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

توس به عنوان یک ارزش بین المللی که رهبر انقلاب نیز از آن بازدید کردند و در حفظ آن تاکید کردند، خوشبختانه نتایج مهم و چشمگیری به دست آورده است و از این رو باید ساکنان آن از بلاتکلیفی رهایی می یافتند، لذا طرح بافت مسکونی توس ابلاغ شد. در دهه فجر خواهد بود

در حال حاضر تلاش شده تا کپسول های گاز با قیمت یارانه ای در اختیار روستاییان قرار گیرد و توزیع عادلانه تری داشته باشد. گفتنی است سال گذشته در مشهد بیشترین میزان آسفالت در روستاها را داشتیم که توانستیم بیشترین قیر را برای این موضوع از تهران تهیه کنیم و در این راستا 6 هزار تن قیر خریداری کردیم اما متاسفانه مسئولان اجرایی نتوانستند از این ظرفیت استفاده کنند بنابراین کمتر از دو هزار تن در زیرساخت ها با موفقیت استفاده شد.

در خصوص شرایط اینترنت روستایی نیز قابل ذکر است که این انتقاد غیرقابل دفاع است اما حقیقت این است که جفا می شود و جز توسعه فیبر نوری راهی برای پیگیری نداریم.

* با این حال شایعاتی مبنی بر توزیع ناعادلانه سوخت؟

به این معنا، طی بررسی‌ها متوجه شدیم که نیروگاه‌های ما در طول سال از سوخت مایع زیادی استفاده می‌کنند که توزیع ناعادلانه‌ای است.

در حالی که برخی شهرها سوخت مایع در اختیار نداشتند، برخی از نیروگاه های مشهد تقریباً هشت ماه در سال از سوخت مایع استفاده می کردند، با وجود اینکه باید در کل کشور عادلانه مصرف شود، بنابراین این یک مشکل بزرگ است. همچنین در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است.

* یکی از مشکلات مشهدی ها و صنعت گران ناپایداری جریان انرژی و برق است. پیگیری شما در این زمینه چه بود؟

در مشهد پسا فاینانس تحت فشار شدیدی است و ما نیاز داریم که با وجود افق گسترده ای که داریم که حدود چهار میلیارد تومب هزینه دارد، برق مشهد مورد توجه قرار گیرد.

آثار باستانی مهمی در خراسان رضوی داریم که نیاز به توجه بیشتری دارد. به عنوان مثال در دیزدار چندین اثر باستانی وجود دارد که به دلیل متروک شدن آسیب دیده اند. به همین دلیل طی مذاکراتی که با وزیر میراث فرهنگی داشتیم تیمی برای بازدید و حضور در این منطقه برای رسیدگی و توجه بیشتر به این میراث انتخاب شد، بنابراین تصمیم گرفته شد تا از فعالیت سنگ جلوگیری شود. معدن “دیزدار” به همین منظور.

در مشهد به ثبات درازمدت در حوزه برق نیاز داریم که این همان چیزی است که دنبال می کنیم.

* چه زمانی ساکنان شهر جهانی توس از بلاتکلیفی خارج می شوند؟

توس به عنوان یک ارزش بین المللی که رهبر انقلاب نیز از آن بازدید کردند و در حفظ آن تاکید کردند، خوشبختانه به نتایج مهم و چشمگیری دست یافته است، بنابراین باید ساکنان آن از بلاتکلیفی رهایی می یافتند، بنابراین بافت مسکونی توس. در دهه فجر شد.

آثار باستانی مهمی در خراسان رضوی داریم که نیاز به توجه بیشتری دارد. به عنوان مثال در دیزدار چندین اثر باستانی وجود دارد که به دلیل متروک شدن آسیب دیده اند. به همین دلیل طی مذاکراتی که با وزیر میراث فرهنگی داشتیم تیمی برای بازدید و حضور در این منطقه برای رسیدگی و توجه بیشتر به این میراث انتخاب شد که به همین دلیل تصمیم گرفته شد از فعالیت این میراث فرهنگی نیز جلوگیری شود. معدن سنگ “دیزدر” به همین منظور.

همچنین شایان ذکر است برای حفظ میراث فرهنگی و باستانی «اژدرکوه» به عنوان اثر معنوی در مشهد به ثبت رسیده است.

* دستورالعملی برای جلوگیری از آلودگی هوای مشهد دارید؟

مشکلاتی در مشهد وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود و یکی از آنها آلودگی هوا است که به عوامل متعددی مربوط می شود.

تلاش بر این بوده که قانون هوای پاک را اجرا کنیم و به عواملی که در قانون پیش بینی شده توجه داریم، یکی از دلایل آلودگی هوای مشهد مصرف سوخت های مایع در کلانشهرهاست که باید محدود شود.

خودروهای سوخت فسیلی نیز در این زمینه موثر بوده و پیگیری آنها در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این برنامه های زیادی برای کاهش آلودگی در کشور داریم و فکر می کنم باید برنامه اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم.

مشهد یک شهر ملی است، بنابراین اگر بخواهیم با امکانات و قابلیت های مشهد حتی در حوزه نظارتی آن مشکلاتی را حل کنیم، کار به سرانجام نمی رسد. آنها زیارت هستند.

مشهد زیارتگاه است و زیارت حق هر انسانی است پس باید با ایجاد اسکان ارزان شرایط برای اقامت همه افرادی که دل ائمه برای طهارت و زیارت دارند فراهم شود.

برخی از آلودگی‌ها مانند ریزگردها با عوامل محیطی مانند خشکسالی و کانون‌های گرد و غبار در کشورهای همسایه مرتبط است که نیاز به همکاری بین‌المللی و فرامنطقه‌ای دارد.

* در مصاحبه قبلی خود از بانک ها به دلیل انحراف تسهیلات انتقاد کردید، آیا برای جلوگیری از این انحرافات اقدامی انجام شده است؟

متأسفانه همانطور که گفته شد وام های کلان به برخی افراد داده شده و بخشی از این تسهیلات در بازار خودرو، سکه، طلا و زمین هزینه شده است، بنابراین این پول آفرینی توسط بانک ها یک بحران است، اگر اشتباه است، و اگر درست باشد باعث توسعه اقتصادی می شود.

گفتنی است تا کنون بانک ها پول خلق می کردند، اما این موضوع موجب توسعه اقتصادی نمی شد، از این رو بانک ها موظف بودند هر سه ماه یکبار گزارش تسهیلات کلان را ارائه کنند.

ما افراد زیادی را به دلیل کلاهبرداری یا سوء استفاده از چک در زندان داریم که با راه اندازی سامانه «چک در راه» این نوع مشکلات نیز پایان خواهد یافت.

با استفاده از این سامانه امکان چک های بلامحل در کشور به حداقل ممکن کاهش می یابد، یعنی گیرنده چک از طریق این سامانه متوجه می شود که با توجه به مقدار پولی که در حساب صادرکننده وجود دارد، چه مقدار از آن وجود دارد. قبلا صادر شده است و بنابراین از کلاهبرداری صادرکنندگان چک جلوگیری می کند.

به طور کلی با اجرای قوانین جدید چک مشاهده می شود که تعداد زندانیان به 130 نفر کاهش یافته است.

* مشهد به چه مراقبتی نیاز دارد؟

مشهد یک شهر ملی است، بنابراین اگر بخواهیم با امکانات و توانمندی های مشهد حتی در حوزه نظارتی آن مشکلاتی را حل کنیم، کار تمام نمی شود، موضوع زیارت است.

مشهد زیارتگاه است و زیارت حق هر انسانی است پس باید با ایجاد اسکان ارزان شرایط برای اقامت همه افرادی که دل ائمه برای طهارت و زیارت دارند فراهم شود.

معتقدم اگر اقامتگاه های پنج ستاره برای پذیرایی ساخته شود، باید اقامتگاه های مقرون به صرفه نیز در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار گیرد تا همه مردم و زائران با هر شرایط اقتصادی بتوانند به این شهر سفر کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.