افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
4

بانک سیلیکن ولی توسط بانک First Citizens خریداری شد

  • کد خبر : 17166
بانک سیلیکن ولی توسط بانک First Citizens خریداری شد

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در بیانیه‌ای اعلام کرد بانک فرست سیتیزنز (First Citizens) همه افراد سپرده‌ها و وام‌های بانک سیلیکن ولی را خریداری کرده‌اند. به گزارش کوین تلگراف و بر اساس قرارداد خرید منتشر شده در تاریخ ۲ مارس (۶ فروردین)، ساعات کاری ۱۷ شعبه سابق بانک سیلیکون دیگر تحت عنوان بانک فرست سیتیزنز […]

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در بیانیه‌ای اعلام کرد بانک فرست سیتیزنز (First Citizens) همه افراد سپرده‌ها و وام‌های بانک سیلیکن ولی را خریداری کرده‌اند.

به گزارش کوین تلگراف و بر اساس قرارداد خرید منتشر شده در تاریخ ۲ مارس (۶ فروردین)، ساعات کاری ۱۷ شعبه سابق بانک سیلیکون دیگر تحت عنوان بانک فرست سیتیزنز افتتاح می‌شود و همه افراد سپرده‌گذاران سیلیکون نیز به این بانک منتقل می‌شوند.

در بیانیه شرکت بیمه فدرال آمده است:

در بانک امروز بانک سیلیکون ولی با ارزش ۷۲ میلیارد دلار و با ۱۶.۵ میلیارد دلار تخفیف خریداری شد.

حدود ۹۰ میلیارد دلار سرمایه بهادار و سایر دارایی‌ها برای پرداختی توسط بیمه فدرال در صندوق وصول این آژانس باقی خواهد ماند. علاوه بر این، بیمه فدرال ۵۰۰ میلیون دلار حقوق نقدی ناشی از تغییر ارزش سهام بانک فرست سیتیزنز را دریافت کرده است.

منبع: توییتر

دفتر مرکزی First Citizens در کارولینای شمالی است و سی‌امین بانک بزرگ آمریکایی می‌شود و تا تاریخ ۱۰ مارس (۱۹ اسفند)، ۱۶۷ میلیارد دلار و ۱۱۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

عاملی که گزارش دادیم، بانک سیلیکن ولی پس از انتشار شایعات مربوط به بحران شدید نقدینگی، در تاریخ ۱۰ مارس برای ورشکستگی اقدام کرد. پس از آن، شرکت بیمه فدرال به عنوان متولی این بانک ورشکسته منصوب شد و به دنبال امتیاز آن به سایر بانک‌ها بود. پروسه حراج بانک سیلیکون ولی شامل دو مرحله حراج سپرده‌های سنتی و اختصاص‌های ویژه این بانک است که به افراد با ثروت بالا خدمات ارائه می‌دهد.

پس از حراج سیلیون ولی، گزارش‌های متعددی از شرکت‌های مختلف برای خرید این بانک بحران‌زده خبر دادند. پس از آن بلومبرگ در گزارشی مدعی شد بانک فرست سیتیزنز به دنبال پیشنهاد خرید خود در تاریخ ۱۸ اسفند (۲۷ اسفند) است. سه روز بعد، این بانک پیشنهاد خود را ارائه کرد. با این حال بانک First Citizens از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرد.

توییت روبه‌روی مقایسه‌های دارایی‌های این دو بانک است که نشان می‌دهد بانک فرست سیتیزنز به نصف بانک سیلیکن است که آن را خریداری کرده است.

توییت سیلیکن ولی
منبع: توییتر

بانک ولی نشنال (Valley National Bancorp) دیگر بانکی است که برای خرید سیلیکن ولی اقدام کرده بود. در همین حال، رویترز در گزارشی مدعی شد بانک سیتیزنز فایننشال گروپ (گروه مالی شهروندان)، سومین بانک آمریکا پیشنهادی برای خرید بازوی خصوصی سیلیکون ولی بوده است.



خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-27 11:31:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.