افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
5

باند مخوف “جنگلی” در مشهد منحل شد + عکس جنایتکاران

  • کد خبر : 133802
باند مخوف “جنگلی” در مشهد منحل شد + عکس جنایتکاران

فرمانده انتظامی خراسان رضوی شب گذشته ضمن تشریح ماجرای دستگیری باند مخوف موسوم به «جنگلی» به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مسلحانه و زورگیری از خودرو در مشهد و سپس استفاده از آن. خودروهای سرقتی در ارتکاب جرایم تحت عنوان مامور. این پرونده از اهمیت ویژه ای برخوردار بود زیرا […]

فرمانده انتظامی خراسان رضوی شب گذشته ضمن تشریح ماجرای دستگیری باند مخوف موسوم به «جنگلی» به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مسلحانه و زورگیری از خودرو در مشهد و سپس استفاده از آن. خودروهای سرقتی در ارتکاب جرایم تحت عنوان مامور. این پرونده از اهمیت ویژه ای برخوردار بود زیرا این گونه جرائم جزو خط قرمز پلیس است و نیروهای پلیس برای حفظ امنیت شهروندان این گونه حوادث را به صورت شبانه روزی و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می کنند.

سرتیپ محمدکاظم تقوی افزود: حساسیت سرقت های صورت گرفته در سحرگهان به جایی رسید که سارقان مسلح با همراهی زن جوانی به عنوان سرنشین یک دستگاه خودرو پراید نقره ای رنگ در اطراف میدان نمایشگاه بین المللی تردد کردند. از خیابان عبور کردند و پس از حدود 500 متر پیاده روی راننده 45 ساله را با تهدید سرما و سلاح گرم از خودرو به بیرون پرتاب کردند و به سمت چهارراه نوغان بار حرکت کردند و در بین راه فردی را که قصد داشت به عنوان مسافر به تربت جام برود و در طول سفر مجبور شد سر و صورت خود را بپوشاند.

سارقان مسلح پس از گرفتن رمز کارت های بانکی از قربانی خود با تهدید به مرگ، بلافاصله چندین فروشگاه را مورد هدف قرار داده و حدود 13 میلیون تومان از حساب بانکی قربانی خود سرقت کردند.

باند ترسیده از

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه این پرونده برای تحقیقات ویژه در اختیار کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: پس از ارتکاب این گونه جرائم که باعث ایجاد احساس ناامنی در جامعه می شود، دستور تحقیقات ویژه صادر می شود. بلافاصله صادر و این پرونده در اداره مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی خراسان رضوی و با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت.

سردار تقوی افزود: بلافاصله جلسه تحلیل کارشناسی تشکیل شد و پرونده سرقت مسلحانه و زورگیری زیر ذره بین بررسی های تخصصی قرار گرفت تا اینکه مشخص شد بیشترین جرایم سارقان در جاده صدامتری رخ داده است که چند گروه اطلاعاتی برای آن اقدام کردند. خارج از عملیات به دستور سرهنگ سلطانیان (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) انجام و تحقیقات فنی گسترده ادامه داشت که خودروی دیگری به همین شیوه در بلوار شهید صیاد شیرازی به سرقت رفت.

بررسی های ماموران آگاهی حاکی از آن بود که یک دستگاه پراید نقره ای در ساعات اولیه هشتم آبان ماه به سرقت رفته و در این بین سارقان خطرناک اقدام به اخاذی از شهروندان می کردند.

خورشیدی مدیر حراست سرمه تصریح کرد: با این حادثه بزرگ، نیروهای عملیاتی با استفاده از توان و تجهیزات تخصصی پلیس، اطلاعات اطراف جاده صدمتری را ردیابی و به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد سارقان مسلح چندین بار وارد بلوار شده اند. رسیدن به شمال، از سوی دیگر بررسی دقیق تصاویر دوربین های راهنمایی و رانندگی مشخصات سارقان را مشخص کرده بود، به همین دلیل 2 گروه عملیاتی مبدل عملیات هماهنگ شده را به صورت 24 ساعته در منطقه شمالی آغاز کردند. شهرستان تا اینکه شب هشتم آبان ماه در حالی که گروهی از کارآگاهان در این منطقه مستقر بودند، با مشاهده یک پراید نقره ای رنگ به سرعت به سمت بزرگراه صدامتری حرکت کردند.

سرتیپ تقوی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز این باند خطرناک گفت: با این سرنخ خودروهای پلیس مخفی بلافاصله وارد عملیات تعقیب و گریز شدند و مشخصات سارقان را به تمامی گشت ها گزارش کردند.

این تعقیب و گریز نامحسوس تا بلوار آزادی ادامه داشت تا اینکه 3 گروه ضربت کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی در محاصره خودروی سرقتی سارقان مسلح در منطقه کوی امام هادی قرار گرفتند و زن و مردی را در حالی که راهی برای فرار نداشتند دستگیر کردند.

افسر ارشد انتظامی خراسان رضوی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت موضوع و احتمال تیراندازی توسط سارقان مخوف، عملیات به صورت هماهنگ و با رعایت تمامی جوانب امنیتی انجام شد و 2 متهم 36 و 25 ساله، در همان محل بازداشت مورد بازجویی قرار گرفتند.

در تحقیقات دقیق پلیس که با دستورات ویژه قضایی و دستورات فرمانده نیروی انتظامی همراه بود، مشخص شد جوان دستگیر شده به نام وحید دارای 7 فقره سابقه کیفری و زن همراه وی نیز دارای چندین فقره سابقه کیفری است که هر دوی آنها سابقه کیفری دارند. که از آنجایی که سرکرده باند را مجرمی حرفه ای و خطرناک معرفی می کنند، فردی به نام جنگلی را شناسایی می کنند.

سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی با بیان اینکه عملیات ویژه دستگیری این تبهکار معروف به “جنگلی” انجام شد، خاطرنشان کرد: بررسی های اولیه کارآگاهان نشان داد که وی از مجرمان مسلح بسیار خطرناک و دارای 15 فقره سابقه کیفری و به طور فزاینده ای است. وقتی از زندان بیرون می‌آید مرتکب جنایت می‌شود و ادامه می‌دهد. به همین دلیل عملیات مذکور بسیار ظریف بود و دو گروه عملیاتی از افسران نخبه اطلاعاتی با قرار رسمی در طوس 85 وارد عملیات دستگیری شدند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در دو طرف خیابان مذکور ازدحام نامحسوس کارآگاهان به وقوع پیوست و چیزی نگذشت که «جنگلی» سوار یک دستگاه پراید شد و در حالی که دو مرد و یک زن سرنشین بودند خودرو وارد پلیس شد. کمین کرد و محاصره شد. در همین لحظه یکی از ماموران پلیس آگاهی با صدور دستور ایست از سرنشینان پراید خواست به آرامی از خودرو پیاده شوند اما سرکرده خطرناک باند سرقت مسلحانه با مشاهده دنده عقب پلیس از محل متواری شد و به صورت خصوصی کارآگاهان متواری شد. خودروی پلاک خودرو نیز آسیب دید.

آتش سوزی های هوایی و اخطارهای قانونی نیز بی نتیجه ماند و سرکرده باند دیوانه وار مسیر فرار خود را برعکس باز کرد و در این شرایط یکی از افسران ارشد پلیس خود را به داخل پراید پرتاب کرد و در حالی که با یک دست 2 سرنشین عقب سوار شده بودند. بدنش را انداخت و روی پاهایش انداخت. وی با فنون رزمی و دفاع شخصی قصد داشت راننده و سرنشین جلوی پراید را مهار کند که راننده شمشیر از صندلی جلو برداشت و پای افسر را چماق زد. جان بوسادگی می خواست سارقان مسلح را بدون شلیک حتی یک گلوله به پای میز محاکمه بکشاند، اما در همان زمان، افسر ارشد دانش مجبور شد اسلحه کلت را از کمرش خارج کند و یک گلوله به دست راننده مسلح شلیک کند. به پای پلیس ضربه زد

در این لحظه گلوله از دست راننده خارج شد و به پای راست وی اصابت کرد، این در حالی بود که شلیک سایر ماموران عملیاتی با اشاره به فداکاری ماموران امنیتی برای مقابله با غارتگران به لاستیک های پراید اصابت کرده بود. سردار تقوی از املاک روستا اظهار داشت: راننده مذکور که با دست چپ در حال رانندگی بود فاصله زیادی نرفته بود که کنترل وسیله نقلیه را از دست داد و افسر پلیس مجروح بلافاصله با بستن دستبند قانونی به دست وی و سایر نیروها در محل حاضر شدند. . و 3 نفر دیگر از اعضای این باند مخوف دستگیر شدند.

فرمانده باتجربه نیروی انتظامی استان خراسان رضوی که سال ها در سمت های مختلف فرماندهی به وزرای همجوار کشور خورشید خدمت کرده است در ادامه به تشریح صحنه های کشته شدن نیروی انتظامی پرداخت و افزود: با انتقال رهبری. باند موسوم به “جنگلی” به بیمارستان طالقانی مشهد. وی تحت مداوا قرار گرفت و سایر اعضای باند نیز به مقر پلیس منتقل شدند.

راهنمایی و بازجویی های فنی انجام شد؛ همچنین در بازرسی از خودروی اعضای باند، قطعات مختلف مسروقه از قبیل بطری بنزین، لاستیک زاپاس، آچار، شمشیر، قمه و… کشف شد.

سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی با اشاره به سوابق اعضای این باند مخوف که در جاده صد متری مشهد باعث ناامنی و اقدامات جنایی خطرناک می شدند، یادآور شد: تحقیقات پلیسی با دستور قاطع و راهنمایی های ارزنده قاضی محمدحسین درودی دادستان مرکز خراسان داوی) برای ریشه‌یابی جنایات باند مخوف موسوم به «جنگلی» و تاکنون راز زورگیری و سرقت‌های فراوان از رانندگان و مسافران که طعمه این باند خطرناک شده‌اند فاش شده است.

باند ترسیده از

باند ترسیده از

باند ترسیده از

باند ترسیده از

باند ترسیده از

سید خلیل سجادپور / خراسان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.