افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

بالسا: استفاده انتخابی از VAR حرفه ای نیست/ مصدومیت به پرسپولیس ضربه زد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 152622
بالسا: استفاده انتخابی از VAR حرفه ای نیست/ مصدومیت به پرسپولیس ضربه زد – پرسپولیس نیوز

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سرخابی ها شرایط متفاوتی دارند و امیدوارم از اعتبار و اعتبار فوتبال ایران به خوبی دفاع کنند. اما در فوتبال به اصطلاح حرفه ای ما که زیرساخت مناسبی ندارد و از VAR انتخابی استفاده می شود، نباید انتظار معجزه داشت. پای رفت با اشاره به دیدار تیم های پرسپولیس و […]

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سرخابی ها شرایط متفاوتی دارند و امیدوارم از اعتبار و اعتبار فوتبال ایران به خوبی دفاع کنند. اما در فوتبال به اصطلاح حرفه ای ما که زیرساخت مناسبی ندارد و از VAR انتخابی استفاده می شود، نباید انتظار معجزه داشت.

پای رفت با اشاره به دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران گفت: رقابت و جدال این دو تیم همیشه جذاب و دیدنی بوده است زیرا رقبای سنتی و دیرینه و هوادار هستند. آنها این بازی را جور دیگری ادامه می دهند.

وی ادامه داد: مارون ها امسال به دو شکل مختلف به مصاف یکدیگر خواهند رفت. پرسپولیسی ها که لیگ را خیلی خوب شروع کردند و به اوج رسیدند اما حضورشان در لیگ قهرمانان مشکلاتی را برایشان به همراه داشت که تبعات آن را در لیگ برتر می بینیم. به نظر من این تیم زیرساخت های لازم برای حضور در لیگ قهرمانان و رقابت با تیم هایی که سرمایه گذاری زیادی دارند را نداشت و از طرفی از نظر حمایتی و بازیکنان تاثیر مستقیمی روی نتایج داشت. اولین بار است که پرسپولیس از گروه خود صعود نمی کند و این زنگ خطری است که اگر به حرف آنها گوش نکنیم، فوتبال ایران متضرر می شود.

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: بازیکنانی داشتیم که با تیم همسو نبودند اما الان شرایط بهتر شده است. مثل شهاب زاهدی که در فضای فوتبال ایران نبود اما به خود آمده و خود را با فضای فوتبال ایران وفق داده است. مهم این است که مربی و کادر فنی این موارد را به خوبی آنالیز کرده اند تا تیم دچار مشکل نشود. تیم پرسپولیس متعلق به علی پروین، رضا درویش، یحیی گل محمدی یا هیچ کس دیگری نیست و تنها مالک پرسپولیس هواداران هستند. از طرفی مصدومیت هایی که گریبان تیم را گرفته بود ضربه سختی به بدن پرسپولیس زد چون بازیکنان تاثیرگذاری مثل وحید امیری یا مرتضی پورعلی گنجی را از دست دادیم. البته مصدومیت های دیگری هم داشتیم که وقتی به لیست آنها نگاه می کنیم می بینیم که چقدر دست کادرفنی خالی است.

مهاجم سابق پرسپولیس که سابقه گلزنی در شهرورد را نیز دارد، درباره دوران فوتبالی خود نیز گفت: در آن زمان هفت مهاجم بودند و من کوچکترین بودم، اما یاد گرفتم در کنار آنها بازی کنم. برای رسیدن به ترکیب باید سخت کار کنید. همه تمام تلاش خود را برای محافظت از بیرانوند و تثبیت دروازه انجام دادند، اما هیچ برنامه ای برای خط جلو نداشتیم. باید چهار مهاجم خوب در پرسپولیس حضور داشته باشند و اگر اینطور بود تمام آن موقعیت ها در دیدار با الدیل هدر نمی رفت. اگر حرف می زنیم از روی دلسوزی است و هیچ قصدی نداریم.

رافت اضافه کرد: وقتی تیم با این شرایط مواجه می شود، طبیعی است که درگیر مسائل و مشکلاتی شود. حاشیه هایی که برای تیم ایجاد شد عمدتا به دلیل بحث مالی و محدودیت های قراردادی بود. زمانی که تیم های آسیایی بازیکنان برتر را امضا می کنند، بحث محدودیت قراردادی مشکلاتی را ایجاد می کند که در پرسپولیس و لیگ قهرمانان آسیا به وضوح شاهد آن بودیم. باید شرایط متفاوتی ایجاد می کردند تا تیم هایی که در لیگ قهرمانان حضور دارند، بازیکنان خارجی خوبی را جذب کنند.

وی ادامه داد: از طرفی استقلال لیگ را خوب شروع نکرد اما در این مسیر روز به روز بهتر شد و همچنان در بالای جدول است و کادر فنی و بازیکنان دو تیم در تلاش هستند که نباختند. “در این نبرد، اما امیدوارم بازی خوبی باشد. اجازه دهید شاهد آن باشیم و هواداران از این بازی رضایت کامل داشته باشند.”

بازیکن سابق پرسپولیس به یکی دیگر از مدعیان لیگ نیز اشاره کرد و گفت: امسال سپاهان تیمش را به گونه ای پر کرده است که مدعی به نظر برسد. آنها منتظر لغزش پرسپولیس و استقلال هستند تا به اوج برسند و جایگاه خود را تثبیت کنند. ساختار خوب، بازی چشم نواز و حضور در جمع 8 تیم برتر آسیا نشان می دهد که سپاهان پیشرفت خوبی داشته است و باید دید در ادامه لیگ چه اتفاقی می افتد.

رفت در واکنش به اختلافات اخیر دو تیم و انتشار تصویر تیم فوتبال استقلال در شبکه های اجتماعی پس از حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: با این کری ها فوتبال زیباست. وقتی این اتفاقات از طرف هواداران می افتد، موضوع خاصی نیست و اتفاق می افتد، اما وقتی توسط باشگاه مدیریت می شود و به صورت رسمی منتشر می شود، اصلا خوب نیست چون احترام باید حفظ شود.

مهاجم اسبق پرسپولیس همچنین به وضعیت داوری و اتفاقات اخیر لیگ اشاره کرد و افزود: وقتی در فوتبال ایران VAR نداریم که یک فناوری پایه در فوتبال امروز دنیاست، باید برای همه چیز فاتحه خواند. البته استفاده از این فناوری در بازی امروز قابل تحسین است، اما باید قبول کنیم که فوتبال حرفه ای نداریم، بلکه در حال ساماندهی فوتبال ملی و داخلی هستیم که باید به همین شکل انتظار داشت. اینکه ما به جام جهانی می رویم نباید ملاک قرار گیرد به خصوص که تعداد تیم های جام جهانی زیاد شده است. هر زمان که عنوان بزرگی در فوتبال به دست می آید، از فوتبال حرفه ای و بهترین تیم آسیا صحبت می کنیم و این چیزی نیست که نباید پنهان بماند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم های ما با سطح آسیا خیلی فاصله دارند چه برسد به فوتبال اروپا و جهان. برای پیشرفت در فوتبال به زیرساخت ها، پول و امکانات نیاز است که ما از آنها چشم پوشی می کنیم، پس نباید توقعی داشته باشیم!

رفت گفت: روزی که لیگ حرفه ای فوتبال را شروع کردیم کشورهای حوزه خلیج فارس کجا بودند و چه می کردند؟ اما حالا خودتان می توانید وضعیت را ببینید. آنها چه کردند و ما کجا هستیم؟ کشورهای حاشیه خلیج فارس و فوتبالدوستان تهران را یک شهر می بینند، اما ما چه پیشنهادی داریم؟

کارشناس فوتبال پرسپولیس یادآور شد: باید به خاطر داشت که تجربه بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس بیش از تجربه کادر فنی استقلال و اعضای این تیم است و این به نوعی باعث افزایش وزن به سمت قرمزها می شود. . البته هر دو تیم در پست های خود کاستی هایی دارند و باید دید کادرفنی دو تیم در این دیدار چه تدابیری اتخاذ خواهند کرد. یکی از نقاط قوت پرسپولیس خط دروازه و سرعت است چرا که آنها بازی را به خوبی به میدان مقابل می برند و استقلالی ها نیز در مالکیت توپ عملکرد قابل قبولی دارند.

وی در واکنش به اتفاقاتی که در شهر پرآوازه تهران رخ داد که با درگیری او و پرویز برومند دروازه بان آن روزهای استقلال همراه بود، گفت: وقتی به بازی این دو تیم آمدیم همه به یاد دارند. آن صحنه، اما برای من شخصاً فراموش شده است. ما جوان بودیم و در فوتبال تنش وجود داشت، اما خوشحالم که آغازگر حوادث و مسابقات آن صحنه نبودم، اما آن روزها را باید فراموش کرد چون فوتبال ما آنقدر اتفاقات و مشکلات ریز و درشت دارد که اینها درگیری ها قابل مشاهده نیستند.

رفت با انتقاد از شرایط فوتبال ایران افزود: با این امکانات در فوتبالمان چه می خواهیم و به کجا می رویم؟ چرا سازمان لیگ و فدراسیون به دنبال زیرساخت های مناسب و لازم نیستند؟ چرا باید وضعیت ورزشگاه ها و زمین های فوتبال ما اینگونه باشد؟ ما مدعی هستیم که در آسیا اول هستیم، اما در عمل چه دیده ایم؟ کشور ما جوانان پرشوری دارد که بهترین فضا برای حضور و جهت گیری آنها باید زمین ها و سالن های ورزشی باشد اما در این زمینه چه کرده ایم و تا کجا پیش رفته ایم؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.