افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

بالا رفتن از پله های پیشرفت در زندگی از زوال عقل جلوگیری می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 273992
بالا رفتن از پله های پیشرفت در زندگی از زوال عقل جلوگیری می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سلامتی دی نیوز، گروهی به رهبریryuto ساکانوااستاد پزشکی اجتماعی در دانشگاه اوزاکا در ژاپن، گزارش داد: «افرادی که در «بالا رفتن از نردبان» امتیاز بالایی کسب کردند، سال‌ها بعد از زوال عقل دور ماندند یا به آن مبتلا شدند. او در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «به لطف مجموعه […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سلامتی دی نیوز، گروهی به رهبریryuto ساکانوااستاد پزشکی اجتماعی در دانشگاه اوزاکا در ژاپن، گزارش داد: «افرادی که در «بالا رفتن از نردبان» امتیاز بالایی کسب کردند، سال‌ها بعد از زوال عقل دور ماندند یا به آن مبتلا شدند.

او در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «به لطف مجموعه داده های بزرگ و قوی، یافته های ما پیوند بین تحرک اجتماعی-اقتصادی و خطر زوال عقل را تقویت می کند.

این مطالعه داده‌های آنچه را که به عنوان مطالعه ارزیابی پیری شناسی ژاپن شناخته می‌شود، ردیابی کرد که تقریباً ۹۲۰۰ شرکت‌کننده ۶۵ ساله و بالاتر را بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ دنبال کردند.

تغییرات طول عمر در وضعیت اجتماعی-اقتصادی هر شرکت کننده، برای بهتر یا بدتر ارزیابی شد و سپس با داده های ملی مراقبت های پرستاری برای داده های تشخیص زوال عقل مقایسه شد.

گروه تحقیقاتی دریافتند افرادی که وضعیت اجتماعی-اقتصادی آنها رو به افول است بیشتر مستعد ابتلا به زوال عقل هستند.

از سوی دیگر، افرادی که با موفقیت در نردبان اجتماعی و مالی بالا رفته بودند، نسبت به افرادی که وضعیت اجتماعی-اقتصادی آنها پایدار بود، کمتر به زوال عقل مبتلا شدند.

به گفته محققان، سبک زندگی، بیماری ها و عوامل اجتماعی در رابطه بین تحرک اجتماعی و خطر زوال عقل نقش دارند.

ساکانوا او نتیجه گرفت: «یافته‌های ما مبنی بر اینکه تحرک اجتماعی رو به بالا در طول زندگی یک فرد با دوره طولانی‌تری از پیری بدون زوال عقل مرتبط است، به این معنی است که بهبود شرایط اجتماعی-اقتصادی می‌تواند کلیدی برای پیشگیری از زوال عقل و طول عمر سالم‌تر باشد.»

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=273992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.